BuzzerBeater Forums

BB Nederland > U21 NT

U21 NT

Set priority
Show messages by
This Post:
00
321435.36 in reply to 321435.35
Date: 2/2/2024 1:05:08 AM
Dutch Pacers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
1515
Portugal wellicht daarna. 8 seed vs 9 seed. Kansen?

This Post:
00
321435.38 in reply to 321435.37
Date: 2/12/2024 10:31:35 PM
Dutch Pacers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
1515
OT loss.. Jammer!

This Post:
00
321435.39 in reply to 321435.38
Date: 2/13/2024 1:42:54 AM
AA team
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
2525
OT loss.. Jammer!

sad result... What for next season? how looks generation U20?

This Post:
11
321435.40 in reply to 321435.39
Date: 3/13/2024 3:13:27 AM
Dutch Pacers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
1515
Coach, congrats met je nieuwe job!

37 stemmen is trouwens niet niks! Alle NT-verkiezingen meegenomen, is er maar 1 x eerder zoveel gestemd en dat was voor het grote NT (met 39 stemmen voor Jeroen).

Succes!

This Post:
11
321435.41 in reply to 321435.40
Date: 3/13/2024 6:08:56 PM
The Golden Warriors
II.2
Overall Posts Rated:
5858
Second Team:
The Golden Warriors II
Dank je wel!

Ik had idd ook al gezien dat ik best veel stemmen had.

Iedereen bedankt voor het vertrouwen in mij als BC voor het U21. Ik ga mijn uiterste best doen en zal hier de komende dagen een voorzichtige prognose plaatsen met mijn reflectie op de poule van ons. Op het oog is het lastige poule met redelijk wat sterke tegenstanders dus we kunnen onze borst nat maken.

This Post:
11
321435.42 in reply to 321435.41
Date: 3/15/2024 8:06:45 PM
The Golden Warriors
II.2
Overall Posts Rated:
5858
Second Team:
The Golden Warriors II
Aankomende maandag gaan we van start in het Europese EK voor het U21.
We hebben de pech dat we bij het thuisland Turkije zijn ingedeeld. Coach Tayanc begint aan zijn 2e termijn als BC van Turkije, waarin hij het verkregen thuisvoordeel wil omzetten naar een goed resultaat. Zij zijn duidelijk de favoriet in deze poule om 1e te worden.

Hierachter zie ik Duitsland met Coach Aalmon die aan zijn 13e seizoen begint, Litouwen heeft vanaf dit seizoen een nieuwe BC “vb100”, hij speelt al sinds seizoen 21 dit spel maar dit is de eerste keer dat hij een Nationaal elftal gaat leiden, we gaan de eerste wedstrijden volgen van hem hoe hij het eraf gaat brengen, Tsjechië met Coach flumpinka begint aan zijn 7e seizoen als BC, met een tussenstop van 4 seizoenen begint hij nu aan nieuwe periode. Nederland zal moeten vechten met de deze 3 teams voor plek 2. Veel zal afhangen van vormen, blessures en trainingen in de aankomende weken in wie van elkaar wint.

Cyprus met coach Fontakas 7 begint aan zijn 5e seizoen, Wales met Coach Michael12321 gaat ook beginnen aan zijn 1e seizoen als U21 BC en als laatste Moldavië met Coach Sergio begint aan zijn 1e seizoen als U21 BC, gaan in mijn ogen om de laatste plekken strijden.

Maandag spelen we onze eerste wedstrijd tegen Moldavië. Ze hebben met “Coach Sergio” een BC die uit Portugal komt. Ze hebben op zich redelijke vormen, maar toch zouden we deze wedstrijd gewoon moeten winnen. Kijkend naar de vormen, hebben zij het overwicht, maar wij hebben de betere spelers, ook al zijn ze niet geweldig in vorm. We zullen kijken welke spelers er kunnen spelen. Helaas hebben we nu al te maken met 1 blessure geval, hopelijk komen er na de competitiewedstrijden zaterdag geen nieuwe blessures erbij.
Ik hoop jullie allemaal te zien tijdens onze eerste clash in het zonnige Turkije. Er zijn nog plekken beschikbaar via georganiseerde vluchten, laat deze kans je niet ontglippen om onze jonge talenten aan te moedigen!

This Post:
00
321435.43 in reply to 321435.42
Date: 3/16/2024 2:12:34 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
14031403
Mijn mannen zijn we klaar voor! Hoewel Gustaaf wel baalt dat hij de eerste wedstrijd moet missen. Hij hoopt er volgende week tegen Letland ;) wel bij te zijn!

This Post:
44
321435.44 in reply to 321435.43
Date: 3/21/2024 7:43:30 AM
The Golden Warriors
II.2
Overall Posts Rated:
5858
Second Team:
The Golden Warriors II
Afgelopen maandag speelden we tegen Moldavië onze eerste officiële wedstrijd. De spanning was goed te merken bij de jongens die voor het eerst samen een competitieve wedstrijd op de mat moesten leggen. Maar ook de staf was iet wat gespannen voor de wedstrijd, zo’n eerste wedstrijd is gelijk al bepalend voor de rest van het verloop van het seizoen, vooral als je lichtelijk favoriet bent voor de zege. Zelfs tot kort voor de wedstrijd waren we nog in discussie over de te spelen tactiek en mijn dank voor de degenen die hun zegje toen gedaan hebben.

Dan de wedstrijd, die stroef begon en de teams gelijk op gingen tot het einde van 1e kwart. Bij de jongens was duidelijk de spanning af te lezen, maar ondanks dat wisten we toch een klein gaatje van 5 punten te creëren. Bob “bakte” er nog het meest van met 9 punten. Gelukkig gingen we door met scoren in het 2e kwart zodat de afstand tussen ons en Moldavië groeide naar een voorsprong van 14 punten. Rust stand 55-41.

Na de rust bleven de jongens rustig en wonnen we ook het 3e kwart met 27-23. Nu was het zaak om het 4e kwart uit te spelen en geen domme fouten te maken. Dit resulteerde in een 32-32 in het laatste kwart, wat de eindstand op een 114-96 bracht. Hierdoor bezetten we nu de 3e plaats in de poule achter Duitsland en Turkije.

De grote mannen waren Bob Backers (33p) en Gerwald Heller (18p) die samen bijna goed waren voor de helft van alle punten (51). Mick Wijnen had een perfecte score van 5 uit 5 en 11 rebounds, helaas moest die zich in houden aan het einde van de wedstrijd omdat in fout problemen kwam. Dit zal de spanning wel geweest zijn.

Terugkijkend op de wedstrijd kunnen we tevreden zijn met het resultaat en geeft dit positieve energie richting aankomende maandag waar we tegen Letland aan mogen treden. Zij hebben ook hun eerste wedstrijd gewonnen van de Cyprioten. Deze wedstrijd zal een stuk lastiger worden.
In ieder geval hoop ik iedereen weer te zien aankomende maandag om de jongens de steun te geven die ze verdienen en ook nodig zullen hebben. Voor nu een goed weekend en tot volgende week!

This Post:
44
321435.45 in reply to 321435.44
Date: 3/26/2024 4:45:29 AM
The Golden Warriors
II.2
Overall Posts Rated:
5858
Second Team:
The Golden Warriors II
De eerste echte test, na een oefenwedstrijd en Moldavië, mochten we gisteren van start tegen Letland. Ze hebben een sterke selectie met een aantal goede spelers. Met dit gegeven wisten we dat we een goede wedstrijd moesten neerzetten om ze te kunnen verslaan.

Om dan gelijk maar met het resultaat te beginnen is het ons helaas niet gelukt om te winnen. De Letten vonden het nodig om met meer inzet te gaan spelen, ook hadden ze de defensie goed neer gezet met een 2-3 zone tegen onze Inside aanval. Wij hadden gekozen voor een outside Box and 1 om hun beste outside scorer van het scoren af te houden. Deze tactiek bleek minder goed te werken dan bijvoorbeeld een 3-2 zone had gewerkt.
Als we kijken naar jump schoten en 3- punters dan heeft onze defensie uiteindelijk 34 openschoten weg gegeven, waarvan zij er 24 raak schoten.
Daarnaast waren er ook 31 schoten die verdedigd werden, hiervan schoten ze ook 19 raak en misten maar 12 keer. Het merendeel van deze schoten werden ook nog eens verdedigd door onze C/PF die nou niet het beste zijn in het verdedigen van Jumpschoten en 3-Punters, (17 van de 31 schoten).
Hieruit kunnen we wel uitmaken dat de gekozen verdedigende tactiek niet werkte en ze veel te makkelijk konden scoren. Onze beste verdediger kwam maar 1 keer in de situatie dat hij een schot moest verdedigen en die ging nog eens raak ook. Al met al een verdedigende wanprestatie...

Maar als we dan naar het aanvallende gedeelte kijken, dan hebben we het uitstekend gedaan. We speelden een iniside aanval maar hadden totaal geen problemen om inside te scoren. Van de 56 pogingen inside scoorden we 37 keer waarvan 32 open schoten waren, ook werd er 5 keer een fout gemaakt door hun en maar 1 keer lukte het hun om inside een schot te blokken.
Dus al met al heeft de wedstrijd 2 gezichten, met aan de ene kant een verdedigende wanprestatie van het team, maar aanvallend was het echt heel erg goed en daar ben ik wel blij mee.

Helaas hebben we nu 1 verloren, maar er zijn meer sterkere tegenstanders die ook van elkaar kunnen winnen. We moeten nog 5 wedstrijden en de strijd voor de 1e en 2e plek is nog lang niet voorbij met dit verlies.
Volgende week moeten we tegen Tsjechië en dat is ook een sterke tegenstander. Ze hebben hun eerste wedstrijd verloren van Turkije en gisteren wonnen ze van Cyprus.
Hopelijk tot volgende week allemaal om onze jongens weer aan te moedigen!!

Advertisement