Aankomende maandag gaan we van start in het Europese EK voor het U21.
We hebben de pech dat we bij het thuisland Turkije zijn ingedeeld. Coach Tayanc begint aan zijn 2e termijn als BC van Turkije, waarin hij het verkregen thuisvoordeel wil omzetten naar een goed resultaat. Zij zijn duidelijk de favoriet in deze poule om 1e te worden.
Hierachter zie ik Duitsland met Coach Aalmon die aan zijn 13e seizoen begint, Litouwen heeft vanaf dit seizoen een nieuwe BC “vb100”, hij speelt al sinds seizoen 21 dit spel maar dit is de eerste keer dat hij een Nationaal elftal gaat leiden, we gaan de eerste wedstrijden volgen van hem hoe hij het eraf gaat brengen, Tsjechië met Coach flumpinka begint aan zijn 7e seizoen als BC, met een tussenstop van 4 seizoenen begint hij nu aan nieuwe periode. Nederland zal moeten vechten met de deze 3 teams voor plek 2. Veel zal afhangen van vormen, blessures en trainingen in de aankomende weken in wie van elkaar wint.
Cyprus met coach Fontakas 7 begint aan zijn 5e seizoen, Wales met Coach Michael12321 gaat ook beginnen aan zijn 1e seizoen als U21 BC en als laatste Moldavië met Coach Sergio begint aan zijn 1e seizoen als U21 BC, gaan in mijn ogen om de laatste plekken strijden.
Maandag spelen we onze eerste wedstrijd tegen Moldavië. Ze hebben met “Coach Sergio” een BC die uit Portugal komt. Ze hebben op zich redelijke vormen, maar toch zouden we deze wedstrijd gewoon moeten winnen. Kijkend naar de vormen, hebben zij het overwicht, maar wij hebben de betere spelers, ook al zijn ze niet geweldig in vorm. We zullen kijken welke spelers er kunnen spelen. Helaas hebben we nu al te maken met 1 blessure geval, hopelijk komen er na de competitiewedstrijden zaterdag geen nieuwe blessures erbij.
Ik hoop jullie allemaal te zien tijdens onze eerste clash in het zonnige Turkije. Er zijn nog plekken beschikbaar via georganiseerde vluchten, laat deze kans je niet ontglippen om onze jonge talenten aan te moedigen!