Even inhaken op jouw verhaal.
Zou het geen idee zijn om een manager of 6 te hebben die met de jonkies aan de slag gaan.
6 is geen arbitrair getal in deze. Ik dacht voor de bovenste 5 Leagues, 5 managers en dan nog 1 manager voor de trainees die in League III en lager worden gescout.
Ik noem vanaf nu deze managers, scouts, omdat ik het anders te verwarrend vind worden
Dan krijgt de scout gewoon 1 league elk jaar de draftees erbij als direct aanspreekpunt. Als een trainee of team verhuisd blijft de scout gewoon het aanspreekpunt.
Dit doen we tot de speler 22 jaar is.
Vanaf dat moment neemt 1 manager, ik zou willen voorstellen jou, de taken van de zes scouts over en selecteert hij welke trainees er blijvend gevolgd dienen te worden. Deze opperscout meldt de BC op het moment dat de speler tegen het NT aan zit, dat hij de speler over doet en welk plan er is ingezet.
Dan hoeven er maar 2 á 3 mensen zoals nu inzicht te blijven hebben in de scoutingslijsten van boven 22.
Verder kunnen de BC en de opperscout met elkaar via korte lijn communiceren over de trainees.
Voor de nieuwe draftees is er een uitgebreid team en een vaste contactpersoon de eerste 3,4 seizoenen.
En is het werk in redelijke brokken verdeeld.
De scouts volgen de algemene lijn die wij met ze allen als meest snelle manier van trainen zien. Volgens mij hebben wij in Nederland heel veel kennis over trainen en op puntjes verschillen de opvattingen wel, maar in grote lijnen is het volgens mij voor de top trainers wel duidelijk.
Belangrijk is dus dat de scouts geen eigen koers gaan varen die erg afwijkt van wat wij als de juiste methode zien.
De BC moet erop vertrouwen dat het team van scouts hun werk goed doen en dat hij zich vooral moet bezig houden met het NT zo sterk mogelijk voor de dag te laten komen.
Only in the dark, we succeed!