BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT Seizoen 19

NT Seizoen 19

Set priority
Show messages by
This Post:
00
210483.38 in reply to 210483.34
Date: 3/26/2012 3:45:16 PM
Overall Posts Rated:
284284
Gefeliciteerd coach!

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
210483.39 in reply to 210483.34
Date: 3/27/2012 1:07:39 PM
Overall Posts Rated:
204204
Houd wel in het achterhoofd dat deze statistiek onderhevig is aan een aantal factoren. De belangrijksten zijn wie is de directe tegenstander, wie zijn de overige spelers op het veld en wat zijn de tactieken. Daarnaast geloof ik zelf ook dat spelers makkelijker worden (lees: slechter spelen) als ze te veel voor staan.

This Post:
00
210483.40 in reply to 210483.39
Date: 3/29/2012 4:08:34 AM
Overall Posts Rated:
9494
Geachte heren,

Ma een paar maanden van afwezigheid en nauwelijks onlinetijden is het zover gekomen dat Ramseys Boys de bezem door de selectie heeft gehaald en zichzelf laat terugzakken naar de III divisie. Dit houd concreet het volgende in: A de bank staat nu vol, altijd lekker natuurlijk en B we gaan talenten trainen. 2 dan.

Mochten er mensen zijn die een leuk NEDERLANDS talent hebben dan graag een ingame, mocht de BC voorkeur hebben voor een bepaalde positie dan graag even een smsje Ru

Met andere woorden, ik ga weer opleiden.....

From: Sluuge
This Post:
00
210483.41 in reply to 210483.40
Date: 4/2/2012 1:36:49 PM
Overall Posts Rated:
144144
Weer verloren van een team die toch verwacht verslagen te worden als ik mij dat goed herriner aan het begin van het seizoen. We staan ondertussen #53 in de wereld, en het seizoen is alweer afgelopen. Misschien een andere koers varen?

From: Ruaidri

This Post:
00
210483.42 in reply to 210483.41
Date: 4/2/2012 3:09:59 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Baal er ook van.

Maar welke koers?

Onze beste center is al het gehele seizoen niet in vorm.
Het lijkt dat onze guards niet echt van wereldniveau zijn.

Gelukkig zijn er ook positieve punten. Zo zijn er een stuk of 6 spelers dit seizoen getraind.
Ik wil in de komende scrimmages motion en run en gun is proberen. Tellen scrimmages eigenlijk mee voor de NT ranking?

Verder blijven we natuurlijk afhankelijk of super potentie getraind en goed getraind blijft worden.
Er lopen wel aantal leuke spelertjes in Nederland rond met potentie, maar die moeten dan ook wel echt goed getraind gaan worden.

Het is voor mij duidelijk dat we de aansluiting met de midden groep kwijt aan het raken zijn. Hopelijk kunnen we de komende seizoenen met aanvulling van enkele talenten en doorgroei, die aansluiting weer vinden, maar anderen landen zitten ook niet stil!

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
210483.43 in reply to 210483.42
Date: 4/2/2012 3:30:24 PM
Overall Posts Rated:
506506
Afgezien dat het lastig bijbenen is inderdaad, heb ik toch nog een paar vraagjes.

We hebben nog geen enkele wedstrijd een outside focussed aanval gebruikt, is daar een bijzondere reden voor?

Ook lijken we veel te switchen tussen Look Inside en Low Post, waar laat je die beslissing van afhangen? Het lijkt me lastig om een selectie te hebben die allebei goed kan uitvoeren, zijn we niet gewoon dominanter in 1 van de 2?

This Post:
00
210483.44 in reply to 210483.43
Date: 4/2/2012 3:59:07 PM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
We hebben Low Post getracht te spelen, omdat na discussie het idee leefde dat we een aantal hele goede spelers zouden hebben voor Low Post, in de praktijk kwam dit niet tot uiting. Daarom switch terug naar Look Inside, waarin we naar mijn idee beter zijn.

Ik vind onze guards niet goed genoeg in vergelijking met andere landen om een outside focus aanval neer te zetten, maar ik wil de komende wedstrijden het proberen. Om te kijken of mijn idee klopt. Vind dat we vooral een goede pure shooting guard ontberen voor een outside aanval. Maar wil het de komende wedstrijden toch bekijken.

Ik wilde vandaag base offense spelen, maar heb blijkbaar look inside laten staan wat onze standaard aanval is. Sorry daarvoor.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
210483.45 in reply to 210483.44
Date: 4/2/2012 4:18:49 PM
Overall Posts Rated:
204204
In mijn tijd was het zo, dat onze guards minder leken te zijn, maar het amper waren. Dit komt omdat ze vrijwel allemaal allround zijn getraind. Of beter gezegd, ik heb de eigenaren vaak adviezen gegeven, waarbij het loon niet veel zou stijgen. (In de hoop dat managers langer hun speler zouden blijven trainen, omdat deze betaalbaar bleef) Dit heeft tot gevolg gehad dat wij, een hele poos alleen combo-guards hebben gehad. Deze verdienden dan iets van rond de 100k, maar konden veelal goed tegen een 150k speler spelen, omdat dit vaak spelers zijn met een andere verhouding JS + JR en met minder passen. Heel vaak zag je dat de verhouding JS + JR iets van 18 + 12 bedroeg en dat die van ons iets van 15 + 15 hadden. Ik weet wel dat dit nog steeds te dele klopt.

Anderzijds is het wel zo dat, er een gigantisch gat lag achter de guards in het NT en dat de meeste spelers op die posities amper beter zijn geworden dan de selectie die er toen stond. Het is dus ook mogelijk dat de ontwikkeling achter loopt. Al kan ik me dat moeilijk voorstellen aangezien de meeste guards vol zijn getraind tot hun 26ste. Het verschil kan er wel in zitten dat er in andere landen betere trainees zijn gedraft (lengte) en dat ze daarom beter voor de dag komen.

Helaas is dit iets waar we weinig aan kunnen doen. Ons landje word langzaamaan kleiner, dus de draftpool word ook niet beter.

Tja, en niet de beschikking hebben over een goede Karreman is natuurlijk een behoorlijke domper..

This Post:
00
210483.46 in reply to 210483.45
Date: 4/2/2012 4:40:24 PM
Overall Posts Rated:
9494
Misschien dan toch de optie die ik een paar seizoenen geleden al heb aangedragen:

Laat spelers die minder tijd hebben maar nog wel regelmatig inloggen zich vastleggen om een talent of twee te trainen.
Dan met name spelers in de II die er makkelijk 1 talent naast kunnen hebben.

Zoals ik het bekijk kun je deze speler dan prima opleiden, en ja het zal een lange termijn planning worden over 3 seizoenen maar als er 8 managers zijn die zich hierop toeleggen en ten alle tijden zorgen dat het talent zijn minuten maakt dan moet het kunnen om binnen 3 seizoenen (afhankelijk van de potentie van het talent) een representatief onder 21 team neer te zetten. Mocht het talent van de speler van II te duur worden dan moeten er spelers zijn uit de DBA die het talent overnemen.

Dit zal het volgende inhouden, Er zullen teams moeten zijn die max willen investeren in de scouting, ook expres laag willen eindigen om als eerste of tweede keus te worden en dan ook nog eens risico willen nemen het seizoen erop. Vandaar dat ik ook 1 talent opteer zodat de basis in beginsel gewoon kan staan om toch ook voor de competitie te kunnen gaan.

Dan moet er een overkoepelende organisatie komen die per week de progressie bijhoud en de adviezen voor de training stuurt. En dan moet de manager zich daar ook aan houden.

Ook moeten er dan talenten aangekocht worden bij de buitenlanders die ze nu vaak opkopen. Laat spelers met een aardig bedrag op de rekening deze managers benaderen om deze op te kopen. Ja dat wordt een dure zaak maar daarmee haal je ze wel binnen en weten we zeker dat ze ook daadwerkelijk van waarde kunnen worden.

Het is maar een idee he......

From: Sluuge

This Post:
00
210483.47 in reply to 210483.42
Date: 4/2/2012 5:01:58 PM
Overall Posts Rated:
144144
Met andere koers bedoelde ik een andere tactiek proberen :) Zoals Patrick en Arsjitekt ook een beetje uit leggen. Ik weet dat jij uiteraard veel meer ervaring hebt dan ikzelf, maar wil natuurlijk ook gewoon graag Nederland zien winnen. Op dit moment heb ik niets Nederlands in het gareel dat ik naar NT niveau kan trainen, en ben bang dat ook de aankomende draft het niets gaat worden (waarschijnlijk keus 16 dusja)

From: primoss

This Post:
00
210483.48 in reply to 210483.47
Date: 4/2/2012 7:17:35 PM
Overall Posts Rated:
408408
Denk dat het probleem ook is dat je in de 3e klasse niet hoeft te verwachten dat zij de talenten kunnen leveren ,misschien sporadisch wel voor U21 maar zeker niet voor NT.
De rede is vrij simpel,omdat er in deze klasse maar een aantal managers zijn die seriues bezig zijn,dus ook altijd laat moeten kiezen tijdens de draft,omdat zij gewoon hoog eindigen in het klassement.
Als je ziet wat voor goede spelers terecht komen bij managers die maar amper inloggen of deze spelers niet laten spelen.
En dat is gewoon heel jammer dan zie een speler met goede skills een MVP of hoger potentieel verloren gaan omdat een team bot wordt.
Dus vooral de 2e klassers en DBA moeten de grote talenten leveren en krijg je te weinig doorstroming van goeie spelers.
Ik zit nog steeds te hopen dat ik een talent kan draften,maar mag waarschijnlijk pas als 12e kiezen,dus het zal waarschijnlijk weer niets worden.En zul weer zien dat de grote talenten weer tercht komen bij de teams die later botjes worden.....en dat is gewoon een hele slechte zaak voor zowel U21 en uiteraard werkt dit ook door op de langere termijn

naar het NT...

Advertisement