Vannacht had Barry-Ad een grotere bijdrage in de overwinning tegen de Dominicaanse Republiek
Met een FCP en PTB wisten we ze te dubbelen met een score van 129 - 63
(53860).
Ondanks de hoge score vind ik de aanval niet super efficient qua FG% (51,3) tegen zo'n tegenstander, ik had meer makkelijke fastbreak punten verwachten. We hebben wel 29 assists t.o.v. slechts 3 TO's, dus dat is wel heel netjes. Het was ook echt een teameffort met 5 spelers met 15 punten of meer, met van der Zanden als topscoorder met 22 punten gevolgd door van Sonnen met 20.
De defense stond daarentegen als een huis, met 14 steals en 15 blocks, en ook wisten we 70 rebounds te bemachtigen t.o.v. de 51 van Dom. Rep. Ook de defense was een teameffort met meerdere uitblinkers; van der Zanden 5 blocks en een steal, en Lenssen had 4 steals vanaf de bank. Ook hadden van Sonnen en Ruysdael beiden 5 stocks (steals + blocks).
De team ratings vallen wat tegen ondanks de score. Ik weet niet of iemand weet of dat het gevolg van FCP kan zijn? Wat denken jullie van deze tactiek in deze game?
De uitslag heeft ons verder tot de 18de seed gebracht met nog 1 game tegen Ierland te gaan voor de knockout fase. We hebben nog kans om een paar plekjes te stijgen, in ieder geval gaan we Venezuela nog voorbij en mogelijk ook Brazilië (speelt tegen Finland maar heeft 48 hoger doelsaldo) en/of Slovenië (tegen Jamaica maar slechts 8 hoger doelsaldo). De teams met 6-1 hebben allemaal zwakke tegenstanders dus die zullen we niet meer pakken, maar als we nog 2 plekken stijgen hebben we thuisvoordeel in de eerste ronde van de knockout, waarin we hopelijk niet Brazilië treffen dat ons al heeft verslagen.