Efter dagens förlust mot Glaskulan så blev det lite osämja i omklädningsrummet.
Nikodem Matuszak var förbannad för att han inte fått starta i en så viktig match. Kjell Sedlund sa då direkt att han helst spelar SG vilket fick Nikodem att lugna ner sig lite, men han säger att han ändå kommer att överväga om det inte är dags att röra på sig.
Rogério och Zsolt började tjafsa då Rogerio inte tyckte han fått bollen i rätt läge, samtidigt som han anklagade Nenem Higinio för att fuska i försvaret å ta onödiga fouls. Nenem svarade med att "Om du inte vore så tjock och ur form, så hade du kanske fått starta istället"..
Rogério som alltid haft problem med vikten tog väldigt illa vid sig och krävde direkt att få sättas upp på transferlistan. Som gammal MVP i SBBL så väger såklart Higinios ord tungt, å hans kommentar var bara "Dumpa tjockisen innan båten sjunker"
När Zsolt förstog att Rogério skulle lämna så insåg han att han skulle behöva börja jobba hårdare i inside-försvaret. MEn istället för att stanna å kämpa vill han nu också lämna. "JAg behöver utveckla mitt insideförsvar, och i det här laget har det aldrig funbnits någon tränare som fokuserat på att träna upp ID, så ska jag nå min fulla potential så är det dags att lämna"