BuzzerBeater Forums

BB Nederland > NT seizoen 42

NT seizoen 42

Set priority
Show messages by
This Post:
00
293909.39 in reply to 293909.38
Date: 6/6/2018 4:23:37 AM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
499499
Second Team:
South Dragons II
Beetje late reactie maar in een dergelijke constructie zou ik me wel kunnen vinden. Denk dat ik zelf ook nog wel een rol zou willen spelen dus iets dergelijks zou best kunnen.

This Post:
11
293909.40 in reply to 293909.39
Date: 6/11/2018 3:48:04 PM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
499499
Second Team:
South Dragons II
Helaas hebben we ons niet kunnen kwalificeren voor de knock-out ronde. Een behoorlijke teleurstelling wat mij betreft. Duitsland had vanavond aan een TIE voldoende tegen onze CT en wint zelfs met 15 verschil.

Geen fraai NT seizoen! Het ging mis tegen Engeland waar we kansloos verloren met 2 niveaus meer inzet. Daarna liepen we eigenlijk achter de feiten aan en verliezen we (met minder inzet) van Japan. Achteraf hadden we Engeland moeten laten lopen en dat is een verkeerde keuze van mij geweest. Vermoedelijk hadden we dan niet verloren van Japan en hadden we ons gekwalificeerd met 3 nederlagen. Of we dan veel verder waren gekomen in de knock-outs betwijfel ik, puur omdat we een aantal stappen terug hebben gezet qua spelersmateriaal.

De komende weken gaan we nog een aantal oefenwedstrijden spelen waarmee ik mijn termijn als NT coach zal afsluiten. Ik wil deze periode gebruiken om te kijken of een aantal talenten bij de selectie kan komen. Ik heb sowieso nog 2 plekken vrij en Van Voorn en Algra (beiden nu 33) zullen komend seizoen naar mijn verwachting geen onderdeel meer uitmaken van het NT en zullen mogelijk de komende weken al niet meer bij de selectie blijven. Algra heeft afgelopen vrijdag een dubbele drop op ID gehad en is daarmee feitelijk onbruikbaar geworden. Van Voorn heeft ook enkele dalingen gehad dit seizoen (hij staat te koop). En last but not least geeft het voor de coach een zekere mate van voldoening om nieuwe talenten bij het NT te zien komen:)

Ik heb overigens nog geen aanmeldingen gezien van een mogelijke opvolger. Ben erg benieuwd!

From: Cowstreet

This Post:
00
293909.42 in reply to 293909.41
Date: 6/12/2018 5:35:54 AM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
499499
Second Team:
South Dragons II
Good luck against Sweden. Will be a nice clash against your fellow German manager.

This Post:
00
293909.43 in reply to 293909.42
Date: 6/16/2018 9:33:14 AM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
499499
Second Team:
South Dragons II
Van Sonnen heb ik bij het NT gehaald, 24 jaar en nu al 129 TSP. Een beloning voor zijn manager! Afhankelijk van de vormen van de guards kan hij mogelijk nog ergens zijn debuut maken dit seizoen.

Omdat Yayla ook deze week op vorm 7 staat wil ik een SF erbij halen. Kanshebbers op een plek zijn Pielstroom en Lenssen. Ik kijk hier zo objectief mogelijk naar, aangezien Lenssen een speler van mijn eigen teams is. Alles overziend vind ik Lenssen dan de betere speler. Verdedigend outside en inside icm SB is hij klaar en zeker op NT niveau. Pielstroom blijft qua inside defense en SB op hem achter. Pielstroom is aanvallend outside (JS/JR) verder dan Lenssen. Lenssen heeft weer een voorsprong op IS en RB. Omdat ik defense als basis zie selecteer ik Lenssen en niet Pielstroom.

This Post:
00
293909.44 in reply to 293909.43
Date: 6/16/2018 11:55:53 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13931393
Klinkt als een goede onderbouwing!

From: Tesse

This Post:
00
293909.45 in reply to 293909.43
Date: 6/16/2018 2:13:05 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
525525
Second Team:
The Milk
Ik ga uit van je onpartijdigheid en dat het als coach zelfs extra lastig is om je eigen spelers op te roepen. Dus lees dit niet als kritiek daarop maar meer als ander perspectief op de skillset.

Vooral omdat ik bij SFs OD de primaire verdedigende stat vind en ik hieruit begrijp dat die gelijk is. ID komt een stuk later en SB tel ik niet veel mee bij een SF. JS/JR en IS daarentegen waardeer ik allemaal behoorlijk hoog als aanvallende skills en het liefst zie ik op NT niveau dan ofwel inside iets van 14+ IS of outside 17 JS / 13+ JR zodat ie op en van de twee zijn man "voorbij" kan.

IS en RB vind ik dan weer pluspunten die ik sterker meeneem dan ID en SB dus wie weet dat ik alsnog ook op Lenssen uit zou komen.

Crunchy! If you eat fast enough

This Post:
00
293909.46 in reply to 293909.45
Date: 6/17/2018 3:40:12 AM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
499499
Second Team:
South Dragons II
thanks voor je feedback. Is niet voor niks dat ik mijn overweging voor de keuze van een eigen speler hier neerzet. Het is inderdaad juist extra lastig om eigen spelers te selecteren.

Ben het grotendeels met je analyse eens. Echter op NT niveau wordt ook vaak een PF op SF neergezet om extra inside power te hebben. Daarom vind ik ID/SB ook erg belangrijk. Heb het gemerkt bij Aalberts en Eriks; beiden zelfde ID (13) maar verschil in SB was 9 als ik het me goed herinner. Eriks was defensive veel stabieler. ID is al seizoenen lang een zwak punt in ons NT.

From: Tesse

This Post:
00
293909.47 in reply to 293909.46
Date: 6/17/2018 7:59:13 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
525525
Second Team:
The Milk
Die PF op SF zag ik inderdaad ook wel vaker en ook bij ons eigen U21 herinner ik mij dat ik ooit een mooie PF had die vaak op SF werd opgesteld. Zelf zal ik dat niet snel doen maar ik zie inderdaad meerdere coaches ervoor kiezen.

Wel dacht ik bij die PF op SF vaak een mooie mismatch te hebben in iemand als Asser die qua schotkracht in de buurt kwam van een SG en dan met Motion of Patient vaak van het lagere OD van die PF/SF gebruik kon maken.

p.s. ID en ook RB is inderdaad vaak een zwak punt geweest in ons NT. Denk dat vd Weijde daarom ook mee kan komen terwijl je dat op TSP nooit zou mogen verwachten.

Last edited by Tesse at 6/17/2018 8:00:19 AM

Crunchy! If you eat fast enough

This Post:
33
293909.48 in reply to 293909.47
Date: 7/17/2018 3:37:46 PM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
499499
Second Team:
South Dragons II
Gisteren met het NT 179 punten gescoord in 4 kwarten. Zou zomaar eens een record kunnen zijn.

Lijkt erop dat de spelers hadden afgesproken een soort allstar game te houden in het kader van mijn naderend afscheid als NT coach oid.