Tycker det för tillfället finns 4 klara slutspelslag i Great.
Bissy
Telefonplan, spånga, glaskulan
Sen tror jag att KFUM kan passera Estudiantes i år
6:a Estudiantes
7:a NIL
8:a IOW
Håller inte med Joke om att det är 2 starka nykomlingar. NIL får nog anses som stark nykomling. Kan han dessutom köpa in en till riktigt fin spelare så blir han spännande.
IOW däremot känns inte stark. Han har fått spö av mig varje gång vi mötts, och jag känner mig fan inte särskilt stark här uppe (Har en seger mot Wellington också, i övrigt är jag typ 0-15 mot nuvarande SBBL-lag)
Det finns såklart sätt att konkurrera ändå. Säljer man alla spelare å köper högavlönade gamlingar så är det ju inte så dyrt egentligen att ge sig själv en riktigt bra chans att kvala sig kvar (så länge inte alla andra gör samma sak också)
Håller verkligen med om att Jag å Wellington kommer få det svårt. Svårt att få sistaplatsen och 1:a valet i draften ;)
Det kommer bli en lång och tuff säsong där det handlar om vem som kan ställa sämsta laget på banan i våra möten med varandra :-)
JAg ser det inte som att jag slåss mot lagen i SBBL. JAg ser det som att jag slåss mot några av lagen i SBBL, å så en 6-8 lag i Div II om att på några säsongers sikt bli ett SBBL-lag på riktigt.
Är övertygad om att några av nuvarande SBBL-lagen lägger ner så småningom när deras spelare blivit för gamla och det blivit för jobbigt att bygga om laget. Så även om det inte finns någon öppning just nu att etablera sig i SBBL, så kommer det komma lägen snart.
Jag håller egentligen just nu på och räknar lite på om det vore kul att gå långt i cupen, och spara spelare för det äventyret och tittar på hur mycket det kostar att ha en konkurrenskraftig 5:a för detta äventyr jämfört med att tanka säsongen helt å hållet å inte ha några lönekostnader alls i princip...
Eller så köper jag Wellingtons Center å nån guard med 300k i lön för 2 miljoner