På klassisk Erik Hamrén manér säger jag istället att det skall bli inspirerande att spela i Great 8.
Det låter mer som dom svenska handbollsdamerna och "dödens grupp" inför OS. ;)
Samtidigt vill jag uppmana alla nya lag i Big 8 att ta chansen att etablera sig i SBBL. Med så mycket nytt blod i kombination med elefanter på dekis så har möjligheten aldrig varit större!
Ja vi är väl egentligen bara tre elefanter kvar i B8, VAT, Oxarna och så mitt ECC. Oxarna och ECC är å andra sidan två av dom tre mest långlivade elefanterna i SBBL (och dom äldsta av dom som fortfarande lever).
VAT har väl spenderat en del pengar de senaste säsongerna och bör rimligen börja få det lite tufft att håla upp den lönenivån om dom ska överleva på sikt. Oxarna har väl inte pressat budgeten lika mycket, men har knappast byggt kapital de senaste säsongerna. ECC däremot har för första gången i mannaminne en ganska vettig kassa att uppgradera laget med. Å andra sidan så kommer vi ju inte toksatsa och komma upp i några 800k i löner för det*, men ett stabilt B8-lag borde vi kunna skrapa ihop till denna säsong.
---
* Får vi tag på precis rätt spelare så kanske vi gör det trots allt, men det är inte så sannolikt och att lägga ett skämtbud på en svindyr spelare som vi gjorde för några säsonger sedan kommer vi knappast att göra heller.