Man kan ha synpunkter och man kan ifrågasätta sittande NT-coacher om man vill, men att bara skriva att det är en lätt uppgift och att någon gör ett dåligt jobb utan att vara berädd att ställa upp själv känns lågt...
Mmmm, väldigt lågt. Å lägre blir det väl nu.... Den enda som får uttala sig om Reinfeldt och regeringen är då alltså Håkan Juholt eller? Det är väl bara han som planerar att ta över statsministerposten nästa val....
Jokehim håller ju dessutom med mig i rätt mycket verkar det som. Han gör ett "dåligt" jobb och håller med om det.
Han blir autovald pga att han är kändis och duktig på att styra sitt lag Jokehim Maniacs.
De som röstar på honom gör det av fel anledningar. Även om han mer eller mindre klart säger att han inte kommer vara en jätteaktiv förbundskapten, så gissar jag att de som röstar på honom ändå tror att han kommer vara bättre än de flesta tack vare sin erfarenhet av spelet.
Sen felciterar Jokehim mig, jag sa väl något i stil med "Vilken icke-nybörjare som helst" inte "vilken nybörjare som helst".
Jag är övertygad om att alla som satt sig in lite grann i det här spelet skulle göra ett bättre jobb än Jokehim om de ville. Jag vet även att Jokehim skulle kunna göra ett bättre jobb om han ville. Å det vore väl egentligen den bästa lösningen. MEN HAN VILL JU INTE!
Så vad är meningen med att ha en av de bästa coacherna som förbundskapten, om han är helt oengagerad?