BuzzerBeater Forums

BB Suomi > U21 National Team Debate Thread

U21 National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
200048.44 in reply to 200048.43
Date: 11/3/2011 3:19:12 AM
Overall Posts Rated:
986986

Sisäpainotteisella olisi sekä kovat pelinrakennustaidot että lähiheittoa. Ulkohyökkäystaidot eivät ole tässä välttämättömät.


Oletko lukenut globaalilta keskustelua takamiesten lähiheittotaidon vaikutuksesta Look-Inside taktiikassa? Tämä ei ole siis mikään vaalikysymys....Aivan maailman kärkijoukkueiden managerit ovat siellä päätyneet siihen että kuljettaminen olisi tärkeämpi kuin lähiheitot....Näin ollen mitään erityistä lähiheittotreeniä 1vs1 SF/PF treenin lisäksi tarvittais mikäli lähtöarvot olisivat sinnepäin. No mä koitan olla hiljaa häiritsemättä vaaleja kun toinen ehdokas ei enää edes vastaa mun kysymyksiin ;)

This Post:
00
200048.45 in reply to 200048.44
Date: 11/3/2011 4:17:33 AM
Kaksi Tornia
II.2
Overall Posts Rated:
386386
....Aivan maailman kärkijoukkueiden managerit ovat siellä päätyneet siihen että kuljettaminen olisi tärkeämpi kuin lähiheitot....


Älä nyt kaikkea paljasta. No ei, itsekin olen huomannut vastaavan asian. Olen pyöritellyt viime kausina erityyppisiä pelaajia takakentällä ja yrittänyt saada takakenttää toimivammaksi kyseisessä taktiikassa.

This Post:
00
200048.46 in reply to 200048.44
Date: 11/3/2011 4:26:03 AM
Overall Posts Rated:
266266
Vastan jos on järkeviä kysymyksiä
PG llä ja SG llä nillä pitä olla kuljettaminen ja palonkäsitely ja hypäri ja söytäminen ja ulko paki ripumata mitä tahansa taktika
PG llä ja SG llä nillä on iso vaikutus hökäys sujuvuus

This Post:
00
200048.47 in reply to 200048.44
Date: 11/3/2011 6:58:31 AM
Overall Posts Rated:
587587
Aivan maailman kärkijoukkueiden managerit ovat siellä päätyneet siihen että kuljettaminen olisi tärkeämpi kuin lähiheitot....

Nyt kun en enää ole maailman (ei aivan) kärkijoukkueiden joukossa ja Veigakin tuli jo myytyä, niin esim. juuri tuon kaverin kohdalla tuli todettua, että pärjäsi mukavasti ilman mitään lähiheittotaitoa korille ajettaessa (kuljetusta kyllä löytyi). Kyseisestä kaverista sen sijaan ihmetytti levypallopelaaminen jopa kolmospaikalla pelatessa, sillä siinä hän pärjäsi kohtuullisesti niin ikään ilman mitään levypallotaitoa. Joukkue kokonaisuutenakin on ollut vähän heikohko levyissä, joten joukkueen arvosana tuskin auttoi miestä mäessä kovin paljon. Yksittäinen pelaaja on tietysti minimaalinen tarkastelualue, mutta kaveri pelasi joukkueessa monta kautta hyvin monenlaisia vastustajia vastaan.

This Post:
00
200048.48 in reply to 200048.47
Date: 11/3/2011 7:15:15 AM
Socks & Balls
III.2
Overall Posts Rated:
492492
Second Team:
Really Small Socks
Mennään vähän offtopicia jo. Saisiko tähän myös ehdokkaiden kommenttia?

Samaa mieltä, että sitä kuljettamista pitää olla paaaljon, mutta lähiheittojakin tarvitaan, ainakin vähän. Olen huomannut, että esim. avuton lähiheittäjä vetelee paljon ohi, vaikka olisi kova kuljettamaan. Sen sijaan jo joku kelvollinen lähiheitto riittää siihen, että koreja alkaa syntyä.
Totta kai kuljettaminen on tärkeämpää, kun se saisi kärkijoukkueessa olla ainakin kliininen, kun taas lähiheitoissa riittää takurille joku vaikuttava(?). Lisäks hypäri sais olla mun mielestä myös aika korkea.

Oma näkemys on se, että aja korille taktiikassa takurit pyrkivät haastamaan vartioitaan eli ajamaan korille. Tässä tarvitaan kuljettamista. Jos ne pääsevät ulkopuolustuksesta läpi tulee semmoinen vapariviivan kohdalta -heitto missä suurin vaikutus on hypärillä. Jos taas on riittävän kova kuljettaja, niin se ajo menee korille asti, jolloin lähtevä heitto on lähiheitto -painotteinen. Ainakin jos vastassa on miespakki, niin veikkaan että tuo lähiheittokin saattaa lähteä tuota vastustajan puolustavaa takuria vastaan, jolloin heitetään takamiehen sisäpakkia vastaan, jolloin vähempikin riittää.


This Post:
00
200048.49 in reply to 200048.48
Date: 11/3/2011 7:50:16 AM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Oma näkemys on se, että aja korille taktiikassa takurit pyrkivät haastamaan vartioitaan eli ajamaan korille. Tässä tarvitaan kuljettamista. Jos ne pääsevät ulkopuolustuksesta läpi tulee semmoinen vapariviivan kohdalta -heitto missä suurin vaikutus on hypärillä. Jos taas on riittävän kova kuljettaja, niin se ajo menee korille asti, jolloin lähtevä heitto on lähiheitto -painotteinen. Ainakin jos vastassa on miespakki, niin veikkaan että tuo lähiheittokin saattaa lähteä tuota vastustajan puolustavaa takuria vastaan, jolloin heitetään takamiehen sisäpakkia vastaan, jolloin vähempikin riittää.


Ohi menee joo aiheesta, mutta hyvin samankaltainen käsitys pelimoottorista myös mulla. Tiedä sitten miten se oikeasti toimii, mut nää onki vaan omia havaintoja.


From: atsii
This Post:
00
200048.50 in reply to 200048.49
Date: 11/3/2011 10:04:01 AM
Overall Posts Rated:
233233
Kaikille nyt sanon että tarkoitin juuri tuollaista hyvän tuntumassa olevaa lähiheittoa ei mitään vaikuttavaa.

This Post:
00
200048.51 in reply to 200048.50
Date: 11/3/2011 10:13:49 AM
Overall Posts Rated:
182182
Ihmettelen. Minusta vaikutat ihan hyvältä ja osaavalta. Mutta kuitenkin sulla meni 4 kautta päästä nelosdivisioonasta, ja kolmosessa vaatimatonta, areenan koko vasta 7k.... Ja samalla oot uskomaton cupissa sekä vaikutat tosi hyvältä keskusteluissa...

!zazhigai!
This Post:
00
200048.52 in reply to 200048.51
Date: 11/3/2011 10:21:53 AM
Overall Posts Rated:
233233
Nelosessa oli todellakin ongelmia, koska juuri omassa lohkossani oli todella kovia vastustajia. Ja ei mielestäni kolmosessa niin vaatimatonta ole ollut. Hävisin tällä kaudella sarjassani tuplasti isommilla palkoilla pelaavalle joukkueelle vasta jatkoajalla ja siihen kaatui nousu.

This Post:
00
200048.53 in reply to 200048.51
Date: 11/3/2011 10:22:01 AM
Overall Posts Rated:
986986
vaikutat tosi hyvältä keskusteluissa...


Kuinkas paljon on sitten väliä managerin oman joukkueen taloudenpyöritystaidoilla U21 managerin hommiin?
Varsinkin kun pelaajamateriaalin valinnan suhteen ei juurikaan ole epäselvyyttä, treeninohjaus/scouttaus hoitaa ohjeistuksen. Jokainen varmasti osaa laittaa pelaajat oikeille paikoille ;)
Kyllä minun papereihin pikkuhiljaa hiipii juuri tärkeimmäksi asiaksi yhteisöllisyys.

This Post:
00
200048.54 in reply to 200048.53
Date: 11/3/2011 10:27:46 AM
Overall Posts Rated:
182182
vaikutat tosi hyvältä keskusteluissa...


Kuinkas paljon on sitten väliä managerin oman joukkueen taloudenpyöritystaidoilla U21 managerin hommiin?
Varsinkin kun pelaajamateriaalin valinnan suhteen ei juurikaan ole epäselvyyttä, treeninohjaus/scouttaus hoitaa ohjeistuksen. Jokainen varmasti osaa laittaa pelaajat oikeille paikoille ;)
Kyllä minun papereihin pikkuhiljaa hiipii juuri tärkeimmäksi asiaksi yhteisöllisyys.


Totta, totta... Kingi saa nyt ruveta aktivoitumaan ettei atsii hiipii ohi.:)
Mun papereissa silti aina tärkeintä on tuloksenteko. Kingi on kyllä ollut todella kova tekemään tulosta.

!zazhigai!
Advertisement