Svarar Rosen i denna tråden istället för ADS tråden

Klart det vore väldigt bra med hög OD. Samtidigt kan man ju undra hur viktigt outsideförsvar är när inget lag kör med outside taktik. Självklart bör det hjälpa för att stoppa inspel men nog måste det väl framför allt vara tänkt att OD ska hindra andra lag från att anfalla utifrån?
Med de lönekostnader man har nu kanske man rentav kan hota om titeln och inte enbart slåss om konferensseger. Dock är mitt lag inte lika löneoptimerat som de stora tungviktarna i andra konferensen. Dessutom är det väl nästan hopplöst att vinna en SBBL titel utan att köra inside taktik. Med så stor outside är det ju lockande att köra outsidetaktiker. Dock kan man ju med riktigt bra guards också ge sina insidespelare än bättre lägen för avslut. Min center har ju rätt skapliga värden också så vet inte ens själv om inside eller outsidetaktik är att föredra. Enda jag bör kunna konstatera är att få lag kan konkurrera med min outside nu. Har 130k PG och SG om man ser till uppskattad lön nästa säsong och utöver detta har jag även 80k SG och 3 stycken 30-40k guards. Om jag får än större skadeproblem så finns alltid gamle trotjänaren Molling med 20k lön och går ju faktiskt även att köra Gaidasas och Poskrobko som guards.
Måste vara rätt ensam om att ha 10 spelare som kan spela på guardposition med minst en kapacitet motsvarande 20k lön på positionen. Varför börjar jag känna att det är dags att sälja av någon/några av spelarna?