Työnnetään nyt sitten täältäkin vähän lusikkaa soppaan:
Kuulostaa vähän oudolta tää keskustelu, kun pitää väkisin rakentaa jotain hirveää kaksinapaisuutta noiden MJ ja U21 valmennussysteemien ympärille. Itse näkisin sen niin, että maajoukkueiden managerien roolit on enemmänkin semmoisia innostavia. Nyt tää keskustelu on sellaista, että noi pelaajat olis jotenkin täysin jommankumman maajoukkueen hallussa eikä omistajalta suurinpiirtein edes kysytä mitä se oli suunnitellut tekevänsä pelaajalle. Itse olen ainakin tilanteessa, etten edes pysty mitenkään optimaalisesti treenaamaan U21:siin uutta pelaajaa, kun omassa joukkueessa on 3 eri-ikäistä suomalaista MVP potentiaalin pelaajaa (joista muuten yhdellekään en ole U21:stä saanut mitään treenitoiveita).
e: voidaan tietysti keskustella siitä, onko tärkeämpää treenata 23 vuotiasta pelaajaa MJ:n käyttöön vai 20 vuotiasta U21:siin jos molemmat löytyvät joukkueesta...
Tuohon aiemmin (jossain puussa) mainittuun U21:sten korinaluspelaajaongelmaan tarjoaisin ratkaisuksi sitä, että pyrittäisiin valjastamaan alasarjamanagereita treenaamaan näitä, kun niitä sattuu haaviin draftistä tarttumaan. Vasta-aloittaneella jengillä, jossa on siis suurinpiirtein alkuperäiset tai vastaavan tasoiset pelaajat rosterissa, on mahdollisuus keskittyä sen yhden pelaajan treenaamiseen, kun muita treenattavia tuskin on varaa hankkia. Alasarjoissa tuo yksikin kovempi pelaaja tuo sen verran menestystä, että lisääntyneillä tuloilla kyllä kattaa sen isonkin mörssärin korottuneet palkkatulot.
Last edited by Iso_Massimo at 4/25/2011 3:48:25 PM