vet tex inte hur många olika typer guards vi har i dagsläget. Men sist jag satte mig in i de så saknades helt SG's värda nämna som just de. Eller olika typer av PG's för den delen. Kändes som om alla hade gått efter samma ritning.
Vi saknar egentligen helt en riktigt vass SG. Och det verkar inte vara helt ovanligt bland mindre nationer när jag kollar på våra motståndare, ofta spelar de en PG på SG positionen. Vi har kört mycket med Ulf Åkersten
(23628505) Men när jag matar in hans värden i tex buzzer manager så är han ju klart och tydligt en PG.
Så det är väl den positionen jag saknar mest för att kunna laborera med rena outside skytte taktiker.
Tycker vi är solida på SF samt PF, i viss mån även PG. Och man behöver minst 2 kvalitetsspelare på varje position, pga formskiftandet. Det har vi på de där tre positionerna. Center kan man lösa med PF:arna men just SG är det lurigt på.
Tittar jag på truppen idag så är det rätt tydligt att kraven har höjts för att komma med... tror jag har skrivit superstar+ /minst 100 tsp eller något sånt (för att vara inkluderande) men när det verkligen kommer till kritan att peta ut någon ur nuvarande är det egentligen mvp+/115 tsp samt en vettig build.
Det är så ytterst få 5+5 18 åringar med HoF och dylikt så dom borde vi lätt kunna hålla koll på.