BuzzerBeater Forums

BB Suomi > Suomen Cup, kausi 7

Suomen Cup, kausi 7 (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Lazze

This Post:
00
58832.46 in reply to 58832.44
Date: 1/5/2009 9:36:59 AM
Riksun koripallot
SM-Koris
Overall Posts Rated:
457457
Second Team:
Riksun koripallot II
ei ole mitään järkeä pelata rennolla pelillä vieläpä cupissa, koska häviäisit pelin todennäköisesti, jos vastustaja pelaisi täydellä höyryllä ja sinä normaalilla. Jos haluat peli-intoa korkeammalle, voisit pelata sarjassa rentoja pelejä. Itsellänikin on vaikeuksia päättää peliasenne cup otteluun, mutta rento peli ei tule kuuloonkaan.

Kannattaa pelata ainakin normaali. Itse arvioisin, että normaali vastaan täysihöyry antaa noin 20 pistetä etua täydellä höyryllä pelaavalle joukkueelle. Se vie sinulta noin 10 ja antaa 10 vastustajalle. Sama pätee rennossa pelissä. Jos otat rennon ja vastustaja täyden höyryn, niin olet hävinnut pelin, vaikka sinulla olisi paljon paljon paremmat arvosanat.

This Post:
00
58832.47 in reply to 58832.46
Date: 1/5/2009 10:13:01 AM
Overall Posts Rated:
11
Jos haluat peli-intoa korkeammalle, voisit pelata sarjassa rentoja pelejä.

Jos hänellä on tällä hetkellä alhainen peli-into ei hän tällä viikolla voi sarjassa pelata rennosti sillä on tupla cup kierros... Mikä saattoi aiheuttaa sen että hän harkitsi rentoa peliä. Lazze on kyllä tuossa viestissä täysin oikeassa mutta tällä viikolla ei voi peli-intoa sarjassa nostaa cupia varten.

From: Juuso

This Post:
00
58832.48 in reply to 58832.46
Date: 1/5/2009 10:20:54 AM
Overall Posts Rated:
1111
Ei se rentopeli ihan niin vaarallinen ole mitä tässä nyt annetaan ymmärtää (itse olen pärjännyt tähän mennessä viisi cup peliä rennolla asenteella kuudesta..seuraavasta ottelustani en vielä tiedä) :P

Itse ainakin lähtisin rennolla asenteella kyseessä olevaan otteluun sillä en mitenkään jaksa uskoa vastustajan lähtevän CT:tä yrittämään (eikä vastustajan CT:kään välttämättä edes riittäisi). Ongelmia ei pitäisi olla jos sisähökkäysarvosanan saisi vahvaan. Puolustuksessa pitänee keskittyä saamaan vastustajan ulkohyökkäykset kiinni. Veikkaisin että 3-2 paikka riittää 1-3-1 olisi jo varmasti yliampumista ja peruspuolustus riittämätöntä. Levypallotkin pitäisi 3-2 taktiikalla pomppia myös RakBa:lle.

Mutta jos nyt tänään myyt kovan sisäpelaajan ulkomaille niin voipi olla että ei tule vahvaa arvosanaa sisähökkäyksestä... Kinkkinen tilanne.. normilla varma pääsy jatkoon rennolla asenteella voi tulla vähän jännitettävää otteluun, mutta saat seuraavan cup matsiin ison hyödyn.. Itse lähtisin rennolla asenteella jos tänään myytävän pelaajan tilalle löytyy yhtä kova pelimies muita paikkoja heikentämättä.. Tietty jos ostat uuden kovan ulko/sisä pelaajan saamallasi parilla miljuunalla niin rento asenne ehdottomasti.

This Post:
00
58832.49 in reply to 58832.48
Date: 1/5/2009 2:04:36 PM
Riksun koripallot
SM-Koris
Overall Posts Rated:
457457
Second Team:
Riksun koripallot II
no sano miten voitin kyseiset pelit.
peliasenteella on älyttömän suuri merkitys.
(10318705)
(10309564)
(8854380) siksi voitin ne ja suurella erolla. Muuten, rennolla pelillä tuli melkein noutaja bottia vastaan cupissa tällä kaudella (10253026). Se johtui siitä, että peli-into oli 2 ja pelasin rennon pelin. Ei ollut kamalan huono säkä, sillä noilla arvosanoilla ei olisi kuulunutkaan voittaa kun vähäsen. Vaikka oli koti peli. Turhan tiukalle silti meni.

This Post:
00
58832.51 in reply to 58832.50
Date: 1/5/2009 2:25:00 PM
Overall Posts Rated:
11
Kyllähän tuo Kirkpatrick ihan kovalta jölliltä vaikuttaa.

From: Juuso

This Post:
00
58832.53 in reply to 58832.49
Date: 1/5/2009 2:32:31 PM
Overall Posts Rated:
1111
voe ei siellä on yksi peli meikäläistäkin vastaan :D
siitä ottelusta voin sanoa että peluutin kyseissessä ottelussa kakkos-kolmos miehistöä sillä olin panostanut edelliseen otteluuni ja samalla viikolla oli kova cup matsi edessä :P

Mutta asiaan. Toki joukkueen asennetta tiukkiin otteluihin tulee miettiä tarkkaan. Normaali asenne on yleensä suht varma. Tähän otteluun josta nyt on käyty keskustelua sopii rento peli varsin hyvin joukkueitten tasoeron takia. Tässä esimerkki omista otteluista joissa tasoero samaa luokkaa ja vastustaja lähti CT:llä ja itse rennolla asenteella (10252797) voittohan tuosta itseleni tuli..
Tässä tasoeroa ei oikeastaan ole, mutta vastus lähti CT:llä, itse pelasin tällä kertaa normilla asenteella (8854452) voitto tostakin...

@kaikille: Tietääkö joku, että miten peli-intoa ja asennetta voisi verrata keskenään? Esimerkiksi millä tasolla peli-into tulee olla, että rento-peli asenne vastaisi peli-into 5 tason normilla pelattua ottelua?
Olipas vaikeasti esitetty kysymys :D

Last edited by Juuso at 1/5/2009 2:33:57 PM

This Post:
00
58832.55 in reply to 58832.54
Date: 1/6/2009 3:31:37 AM
Riksun koripallot
SM-Koris
Overall Posts Rated:
457457
Second Team:
Riksun koripallot II
mielestäni jos joukkueilla on yksi taso eroa peli-innoissa niin se nostaa 1% pistemäärää ja kummalla on peli-into huonompi, niin sillä laskee 1%

peli päättyisi tasan 100-100 kun peli-innot olisivat 5 ja 5 , mutta jos peli-innot olisivat 6 ja 5,niin se päättyisi 101-99. Eli yksi peli-into taso vaikuttaa noin 2 pist.
Aenne vaikuttaa omasta mielestäni 10% eli peli-into pitäisi olla 10 korkeampi kuin vastustajalla, jotta rennon pelin voisi korvata peli-innolla. Mutta koska pelipäivänä peli-into ei voi olla käytönnössä 12 korkeammalla, niin vastustajalla sen pitäisi olla
2-3.

Kun peli-into on alle 5, niin yksi peli- into pykälä vaikuttaa enemmän.
4 ja 5 tason eroksi oletan 1,5%
3 ja 4 tason eroksi oletan noin 1,5%
2 ja 3 tason eroksi oletan noin 2%
1 ja 2 tason eroksi noin 2,5 %

kotiedun omassa arvioinnissani tuo lisää 5% eli vieraspelin voi kumota, jos peli-innot olisivat 2 ja 5 tai 5 ja 10 esimerkiksi

This Post:
00
58832.56 in reply to 58832.53
Date: 1/6/2009 7:37:42 AM
Riksun koripallot
SM-Koris
Overall Posts Rated:
457457
Second Team:
Riksun koripallot II
Tässä tasoeroa ei oikeastaan ole, mutta vastus lähti CT:llä, itse pelasin tällä kertaa normilla asenteella (8854452) voitto tostakin...

ensinnäkin kotietu ja arviolta noin 5 pykälää parempi peli-into korjasivat rennon pelin.
Toiseksi hyökkäystaktiikkasi oli aja korille ja sisähyökkäyksen voitit kahdella tasolla. Vaikka hävisit ulkohyökkäyksen, niin pelimoottori painottaa sisähyökkäystä (aja korille).
Voitit hyökkäysesi kumminkin paljon. Vastustajasi hyökkäys oli noin yhtä hyvä kuin puolustuksesi. levypallot voitit ja hyökkäyspelin suvujuuden hävisit suunnilleen yhtä paljon, joten ne kumosivat toisensa. Ja koska peli-into ja kotipeli kumosivat rennon pelin niin voitto ei ollut yllätys.
Tässä oli oma mielipiteeni.

Advertisement