kysymys kaikille vaaliehdokkaille?
lähiheitot: jäätävä (12) sisäpuol. jäätävä (12) levypallot: jäätävä (12) pelikunto: pätevä
lähiheitot: uskomaton (15) sisäpuol. uskomaton (15) levypallot: Uskomaton (15) pelikunto: kelvollinen
oletetaan, että muut taidot ovat suunnilleen samoja. Kumman valitsette, Miten päädyitte ratkaisuun ja miksi?
Oletan että kyseessä on yhteen peliin tehtävä valinta. Pelikunnolle asetan suuremman painon joten tässä tapauksessa pätevä mies vaikuttaisi paremmalta ratkaisulta. Mutta ei taaskaan ole yksiselitteinen vastata, kun valintaan vaikuttaisi noiden taitojen lisäksi myös a)valittu taktiikka b)vastustaja ja c) tilanne on täysin hypoteettinen sillä toi 12 mies ei edes mahtuisi maajoukkueeseen. Todellisuudessa noiden pelaajien taitoerot on aina paljon vähäisemmät, jolloin yleensä aina paremman pelikunnon omaava pelaisi.
Ja toinen kysymys: Kuinka hyvin luulette tuntevanne pelin matematiikan esim. kuinka paljon vaikuttaa sisähyökkäykseen, kun sentteri nostaa 1 tason lähiheittoja. Entäpä peli-innon vaikutuksen ja vierasottelun vaikutukset arvosanoihin. Miten hyödynnäisitte uutta puolustuspelaamistä maajoukkueessa? Miten suhtaudutte sopurentoilu ehdotuksiin?
En tunne juurikaan matematiikan taustoja peliin. Siksipä olen käyttänyt sinun apuasi laskentakaavioinesi aina kun on ollut kinkkinen valinta puolustuspelaamisessa. Uusi puolustussysteemi auttaa joissain tapauksissa ja otan ilolla tuon uudistuksen käyttöön. Tuossa systeemissä on kompastuskivensäkin, kun pitää vaihtopelaajakin valita asetetun paikan mukaan. Suomella ei vielä ole sellaisia pelaajia joiden avut tulisi esiin uudessa systeemissä. Sopurentoillut olen, toisen ehdotuksesta, kun näin sen suotuisaksi. Itse en ehdota sopurentoilua ja itse asiassa vihaan sen tuomia mahdollisuuksia peliin. Minusta koko sopurentoilun ehdottelu bb sisäisillä kanavilla tulisi kieltään.