Tycker inte det skall vara en självklarhet att man skall slippa motstånd fram till sista omgångarna.
Däremot är det surt när man tidigt får möta ett lag som är lika bra som Vattjom förra säsongen. Normalt sett som SBBL lag kan man köra TDL i 3-4 matcher ytterligare vilket ökat chansen drastiskt att kunna stämningsvinna matcher istället för det motsatta.
Att du gillar att man kan få en enkel väg fram till slutomgångarna kan jag förstå för du har väl glidit rejält långt i cupen några säsonger tack vare en enkel lottning
Tycker cupen ska fortsätta vara seedningsbefriad trots att det vore trevligt om man som topp 16 lag slapp risken att möta ett annat topp 16 lag tills det bara är 16 lag kvar ...
Systemet Hattrick har tycker jag för övrigt är bland de sämsta möjliga. Om man som lag i lägre divisionen slår ut ett riktigt bra lag så belönas man med att möta ett ännu starkare. De tre division V lag som lyckades med bedriften att slå ut ett division I lag i femte ronden fick som belöningen möta de tre högsta rankade lagen i Sverige. Ett lag lyckades rentav vinna och fick då möta högst rankade laget i kommande omgången. Den typen av system tycker jag är bedrövligt. I hattrick paras lagen i cupen ihop enligt Sverigeranking så det sämst rankade laget måste alltid möta det bäst rankade osv. Hade ju varit trevligt om man åtminstone lottade motstånd efter om man är rankad på övre eller nedre halvan i rankingen istället.
Last edited by Jokehim at 6/1/2012 6:43:49 AM