BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Looking Inside keihard aanpakken!

Looking Inside keihard aanpakken!

Set priority
Show messages by
From: Peja

This Post:
00
230204.5 in reply to 230204.4
Date: 11/21/2012 9:07:50 AM
Los GansoS
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
101101
Second Team:
Los GansoS II
Echter heb ik dit seizoen tegen teams in mijn competitie gespeeld die sterker waren dan mij. Neem de Zwolsche Boys uit mijn competitie. Hij heeft de hele competitie 2x verloren, 2x van mij. Ik speelde ook indd een 2-3. Hij is laatst failliet gegaan en zijn spelers waren dus te zien op de tl en ondanks dat hij zeer goede schutters, drivers( voor de drive and kick ) had is het hem niet gelukt van mij te winnen simpel weg door de 2-3 zone te spelen.

Bovendien is mijn beste inside speler eentje met 24k salaris. Hij had er echter 2 of 3 van dat soort rond lopen. Dus van het outside schieten ben ik niet overtuigd tegen een 2-3 zone als je " look inside " speelt. Dan zijn sowieso je schot pogingen bij de 3punts lijn gering en wordt er meer inside gebikkeld.

Alle andere teams gingen ten onder tegen hem omdat zij een andere verdediging opstelde.

This Post:
00
230204.6 in reply to 230204.1
Date: 11/21/2012 9:11:22 AM
Pleuntjes Balls
III.1
Overall Posts Rated:
88
De spelers, op dus alle posities (pg t/m c), zullen meer blokken moeten gaan krijgen dan ze nu hebben


Helemaal mee eens, ik train er zelf dan ook al seizoenen op. Voor het geval de rest van BB er ook achterkomt en omdat het simpelweg onmogelijk is goede blokkers te kopen. Blokken werkt geweldig, zeker als men 2-3 zone speelt.

Daarnaast heeft een goed inside team natuurlijk ook goede outside shooters, om een beetje te kunnen variëren. Dit kost natuurlijk wel weer meer dan een team dat alleen maar inside kan spelen. Dat is een afweging.

This Post:
00
230204.9 in reply to 230204.1
Date: 11/21/2012 9:49:12 AM
Overall Posts Rated:
152152
Een goed idee om te kijken in hoeverre SB belangrijk is bij defence en welke defence tactieken. Ik ben zelf namelijk heel erg nieuwsgierig of 2 super verdedigende pf/c genoeg zijn om een LI tegen te houden met een 3-2zone.?! Maar mijn team is zoals jij wel weet nog niet zover....

This Post:
00
230204.10 in reply to 230204.1
Date: 11/21/2012 11:55:46 AM
Overall Posts Rated:
204204
Eens. SB maakt het verschil.

This Post:
00
230204.11 in reply to 230204.10
Date: 11/22/2012 2:36:54 AM
Overall Posts Rated:
3232
Wellicht dat we een PL kunnen starten om wat uit te proberen op dit gebied?

Ik wil het wel organiseren. Ben net klaar met een PL en was helaas te laat voor de Flying Dutchmen PL

Als vrijwel iedereen LI dominant gaat vinden, en ook zo gaat spelen, is er altijd wel iemand die iets weet te vinden waarmee zijn team zich kan onderscheiden. Er zijn simpelweg teveel mogelijkheden/variabelen binnen BuzzerBeater waarmee je kunt spelen. Er is volgens mij geen ultieme tactiek die gegarandeerd succes bied om B3 kampioen te worden.

Ik heb dit seizoen best alternatieve tactieken gebruikt. Paar keer Inside-Box-and-One. Behoorlijk wat keren Princeton. Met mijn gemiddelde team ben ik toch mooi 4e geworden (ook al was dat aan de iets zwakkere kant van de DBA).

Als je kijkt naar de SB statistiek over het hele seizoen, dan staan spelers van mij op plek 2 en plek 4 (mijn C en PF).
Ik denk dat dit wel behoorlijk wat zegt over de waarde van SB en over de keuze van andere tactieken.

The Buzzer is a Lie!
This Post:
00
230204.12 in reply to 230204.10
Date: 11/22/2012 2:41:58 AM
Overall Posts Rated:
9494
Allereerst dan maar even ingame reageren. Die 3-2 zone tegen L.I moet je inderdaad neerzetten tenzij je 200% zeker weet dat zijn PG niet goed genoeg is om de bal op te brengen, dan zet je die zwaar onder druk met je sterkste guard of SF als die een hoge def heeft. Die lange mannen mogen nog zo goed zijn maar als ze de bal niet krijgen gaat ie er ook niet in.

In het echt (mijn u18 team heeft als langste speler 1m87 in huis) zet ik dan ook altijd twee man onder de basket en 3 man die de guard al vanaf uitnemen eigen helft opjagen. Dan komt er een paniek pass gevolgd door interceptie en break tegen. Als de bal dan wel bij de center komt en deze dient wel met man en macht uit de paint gehouden te worden dan een double team erop om er zeker van te zijn dat ie niet naar binnen kan komen. Er is geen center die echt goed kan schieten en als de center al schiet dan is de rebound dus niet in de buurt.....die neemt immers net die airball.

Het spelen op de block heeft in mijn ogen dan ook geen meerwaarde omdat het te vaak resulteerd in 2 vrije worpen en een schitterende foutenlast op het bord aan het einde van de wedstrijd.

Terug naar dit spel

Het is in mijn ogen jammer dat je de GE niet toestaat een compleet alternatieve defence neer te zetten of dat het de filosofie van een echte coach niet snapt. Immers een zone press waarbij de press FCP speelt is hier niet mogelijk terwijl dit juist bij dit soort teams de oplossing kan zijn. 2 centers van 2.14 zijn over het algemeen niet snel, doen er dus al 2x zo lang over om het veld over te steken en zullen dus ten alle tijden later aankomen dan de eigen verdediging. Als de bal dan ook nog eens zo gegeven wordt omdat de guard zwaar onder druk staat dan heb je dus minimaal 30x balbezit uit slechte passing, 12 steals omdat hij vastloopt en met een beetje mazzel 5x terug spelen eigen helft omdat je de guard natuurlijk trapt vlak over de middellijn.

Tegen een LI team zou ik dan toch eigenwijs als ik ben een R&G spelletje opzetten en dan een 3-2 zone neerknallen en dan wel de sterkste OD man op de point guard en dan maar hopen dat het goed uitpakt.

This Post:
00
230204.14 in reply to 230204.13
Date: 12/4/2012 6:30:56 AM
Overall Posts Rated:
284284
Ok, we zijn het er dus over eens dat de skill SB het remedie is voor L.I.

Een aantal dingen wil ik nog vaststellen met jullie om SB hierna echt te gaan benadrukken in de trainingsadviezen die we geven aan de Project NT spelers.

- SB geldt voor alle posities van PG t/m C?

- PG SB 9, SG 9, SF 11, PF15, C 16. Zoiets?

- Is het verstandig om alle Project NT spelers SB te laten trainen? Of moeten we er rekening mee houden dat teams ook outside aanvallen waardoor SB minder van belang wordt? Houd rekening met het feit dat alle spelers 9+ potentie hebben en dus veel ruimte hebben voor een paar extra skillpoints op SB




Last edited by Maupster at 12/4/2012 6:33:20 AM

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
11
230204.15 in reply to 230204.14
Date: 12/4/2012 7:20:26 AM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
535535
Second Team:
Silver Onions
Heb je voor een hoge SB ook geen hoge rebounding nodig?

Als het schot geblockt wordt, moet je het ook nog kunnen pakken.

Only in the dark, we succeed!
Advertisement