BuzzerBeater Forums

BB Norge > NBA 08/09

NBA 08/09

Set priority
Show messages by
From: Tektide

This Post:
00
56918.5 in reply to 56918.3
Date: 11/8/2008 8:07:00 PM
Overall Posts Rated:
00
Først må jeg få takke for en god sesong, Brikcs - Pineapples ser ut til å bli et klassisk oppgjør i Great 8. Gratulerer også med finfin logo! Nok en Svett innertier!

I NBA-finalen blir det replay med Celtics og Lakers. Tror dessverre også det kan bli Lakers i år, men jeg håper på Celtics. Ække så nøye, de fikk tross alt en ring i fjor. Men så er jo Hornets på gang, og Posey-effekten kan jo slå til igjen. Tror dessverre tapet av Posey vil få langt mer betydning enn tilskuddet av Posey. Men det er lenge til trade-deadline ennå.

Jupp, jeg har også fått med meg Bobcats.
Og Hawks... De slo nesten Celtics i playoff i fjor, og har begynt veldig godt i år.

Blir også spennende å se hvordan Pistons og Nuggets kommer ut av det.

Det kan også være verdt å nevne at jeg er en notorisk dårlig tipper hva NBA angår. Om jeg noen gang treffer Nowitzki skal han sannelig få betale tilbake de 500 spenna han rotet bort for meg i 2006.

Phoenix - Bucks om 20 minutter...

Last edited by Tektide at 11/8/2008 8:10:07 PM

From: chuck

This Post:
00
56918.6 in reply to 56918.5
Date: 11/10/2008 1:06:07 PM
Overall Posts Rated:
00
Tror også på Lakers, men håper jo selvfølgelg på 76'ers og Bobcats.

Ellers gleder jeg meg til finale kamp i morgen. Hvem av oss som vinner er helt opp i luften men satser på riktig taktikk valg.

Så så Tektide. Syntes ikke du skal være sur på Nowitski....Takk igjen for pengene! Må definitivt gjentas ( i hvertfall hvis du satser på celtics)

This Post:
00
56918.7 in reply to 56918.6
Date: 5/29/2009 2:42:00 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
115115
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
LeBron James ga nytt håp for Cavaliers

(http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=554060)

This Post:
00
56918.8 in reply to 56918.7
Date: 5/29/2009 3:46:29 PM
Vallerud
BLNO
Overall Posts Rated:
2121
ESPN gutta var ihvertfall svært lite imponert av dommerne i sluttsekundene (At James blir feilet eller om han snubler). Tror uansett Orlando nå har bevist for seg selv og alle andre at de faktisk kan være gode når det gjelder.

Håper på underdog finalen Nuggets-Magic.

From: 23Larsen

This Post:
00
56918.9 in reply to 56918.8
Date: 5/29/2009 4:52:38 PM
Overall Posts Rated:
1717

Haagen my man, jeg er helt enig.

Jeg hadde vært i himmelen om både Lakers og Cavs røk på rævva ut og vi fikk finale mellom Nuggets-Magic:-)

From: joabo

This Post:
00
56918.10 in reply to 56918.9
Date: 5/30/2009 10:00:03 AM
Overall Posts Rated:
00
LAL 4-2 :) håper på magic i finals

From: baske.t
This Post:
00
56918.11 in reply to 56918.10
Date: 5/30/2009 1:04:48 PM
Overall Posts Rated:
00
LETS GO MAGIC!

This Post:
00
56918.12 in reply to 56918.11
Date: 5/31/2009 6:00:03 AM
Overall Posts Rated:
1717

Kjipt at Lakers kom seg til finalen, men et lite plaster på såret er det at Magic slo ut Cavs.

Nå håper jeg som faen at Magic vinner hele stasen, men våger egentlig ikke å tro på det.

This Post:
00
56918.13 in reply to 56918.12
Date: 6/10/2009 3:12:38 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
115115
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Her er Norges ukjente basketstjerne

(http://www.vg.no/sport/artikkel.php?artid=565661)

This Post:
00
56918.14 in reply to 56918.13
Date: 6/16/2009 2:25:10 AM
Overall Posts Rated:
1010
Og da var sesongen over og som kjent slo Adam Morrisons Lakers JJ Reddicks Magic lett og ble mestere.

Bill Simmons skriver bra om mesterlaget:
http://www.http://sports.espn.go.com/espn/page2/story?pag...

Så er det påen med draft og off-seson!

This Post:
00
56918.15 in reply to 56918.14
Date: 6/21/2009 9:30:57 AM
Overall Posts Rated:
1717
Takk for den linken, god artikkel:-)

Forresten, og egentlig ganske urelatert....men er det flere her som har sine mistanker angående bruk av doping i NBA?

For et par uker siden tenkte jeg over for en dustesport sykling er hvor tilsynelatende alle er stappet full av doping. Jeg så en sykkelentusiast forsvare sporten med at de i alle fall prøver å gjøre noe med problemet og jobber knalltøft for at så få som mulig skal klare å slippe unna med det. Den tanken ble liggende med meg en stund og jeg begynnte å sammenligne med NBA.

NBA har den slappeste doping kontrollen av de store idrettene i USA. Link:http://oversight.house.gov/story.asp?ID=854

Det er kanskje ikke så merkelig at den er det, når David Stern presterer å lire av seg slike uttalelser:

The sport of basketball emphasizes a specialized set of physical abilities - particularly quickness, agility and basketball skill - that are distinct from those required in a number of other sports. Accordingly, illicit substances that could assist athletes in strength sports (such as weightlifting and football), power sports (such as baseball), or endurance sports (such as cycling or marathon running), are not likely to be of benefit to NBA players.

Haha, haha, haha. Dette er det reneste svada, selvsagt ville NBA spillere ha nytte av dagens "vidundermidler".

Det er nøyaktig de samme argumentene man brukte i baseball, inntil sannheten kom for en dag og mange måtte svelge noen temmelig hårete kameler.

Det virker som om de tester mest for å plukke unna det værste substansmisbruket, type coke og denslags. En arv fra Len Bias tiden for de som husker den posten jeg hadde om ham. Men selv dette virker å være temmelig slapt for det er minst to spillere bare i Bulls som er godt kjent for å like en viss plante....uten at noe slikt har dukket opp i noen "tester".

Eksempelet med sykkelsporten viser at man må være ekstremt pågående i testingen for å ha noen sjans til å holde tritt med doperne. Selv da er det noen som slipper unna. Hver gang dopingjegerne gjør et gjennombrudd og kommer opp med en test som kan påvise et nytt dopingmiddel er det et ras med ryttere som blir tatt. Alle som en overrasket over at de kunne bli tatt på et stoff som skulle være trygt.

I NBA er eksempelvis HGH forbudt, men det testes ikke for det fordi man utelukkende gjør urintester og HGH kan ikke påvises slik. Blodtesting er ikke aktuelt, hvorfor? Vel, spillerunionen selvsagt:

Despite the recent media attention over human growth hormone, don't expect the NBA to start testing for it any time soon.

NBA players union executive director Billy Hunter told Bloomberg News that he would not agree to blood tests that would show the use of HGH.

"My guys are tested enough," Hunter told Bloomberg News. "All these problems seem to be initiated from what's happening in baseball."

We don't participate in a sport where there's a need for growth hormone," Hunter said to Bloomberg News. He also called blood tests "highly offensive, violent and too much like Big Brother."

Link: http://sports.espn.go.com/nba/news/story?id=2480231

Noen som ble overbevist av denne argumentasjonen?

Med et slikt gapende hull i testingen må man altså stole på at folk er rene og ikke lar seg fristende av de store pengene som er mulig å tjene gjennom sine prestasjoner. Betydelig mer en hva det er snakk om for sykkelrytterne hvor blodposer omtrent flyr ut av hotellvinduene når dopingjegerne kommer på uanmeldt kontroll.

Advertisement