BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Kalle Anka Cup - Säsong 27

Kalle Anka Cup - Säsong 27

Set priority
Show messages by
From: jacob_f

This Post:
00
258254.50 in reply to 258254.48
Date: 5/22/2014 3:49:37 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Jacob sabbade sin game shape rejält idag så lär inte vara mycket till hot. Förvånad att han körde med samma starters i veckans alla tre matcher men något jag trots allt kalkylerade med.

Surt värre att torska på övertid efter att ha haft 3 poängs ledning med 20 sekunder kvar och dessutom fått en sista chans att avgöra. Då var säsongens största match avklarad. Nu väntar serielunken. Ska mycket till om jag ska missa uppflyttning med detta laget men samtidigt är jag väldigt känslig för skador så lär göra ett SF inköp närmaste veckorna för att få ihop ett lag som även klarar sig bra i SBBL.

Matchformen hoppas jag kan hålla sig kvar på någorlunda nivå med en formträning. Tre sköna vinster var det i vilket fall värt! :P

Ditt lag var starkt och sjukt vad dina inside-killar krossade mina. Framförallt i början av matchen. men vi vann tillslut!

From: Jokehim

This Post:
00
258254.51 in reply to 258254.50
Date: 5/22/2014 3:59:06 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Min C som egentligen borde vara PF men vill ge han full träning har riktigt fina outsideskills och Vingren har ju en lön som ju inte är så illa så min inside ska klara sig bra även vid avancemang till SBBL. Värre med övriga lagdelar och skulle som sagt behöva en ny SF redan före slutspelet. Har koll på transfern men det enda är intressant är ute för överpriser i mitt tycke. Vid uppflyttning behöver jag nog också en betydligt starkare SG. Med det i laget så kan jag rentav ha ett lag som kan utmana toppen av SBBL.

This Post:
00
258254.52 in reply to 258254.51
Date: 5/22/2014 4:27:43 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Min C som egentligen borde vara PF men vill ge han full träning har riktigt fina outsideskills och Vingren har ju en lön som ju inte är så illa så min inside ska klara sig bra även vid avancemang till SBBL. Värre med övriga lagdelar och skulle som sagt behöva en ny SF redan före slutspelet. Har koll på transfern men det enda är intressant är ute för överpriser i mitt tycke. Vid uppflyttning behöver jag nog också en betydligt starkare SG. Med det i laget så kan jag rentav ha ett lag som kan utmana toppen av SBBL.

Helt klart är din isnide bra nog för SBBL. Outside verkar också hålla hög standard fastän deras lön inte är så hög. Du kunde ju vunnit mot mig. ;)

This Post:
00
258254.54 in reply to 258254.52
Date: 5/22/2014 4:47:09 PM
Pipa Warriors
SBBL
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics

Helt klart är din isnide bra nog för SBBL. Outside verkar också hålla hög standard fastän deras lön inte är så hög. Du kunde ju vunnit mot mig. ;)

Och Jacob är ju urtypen för SBBL lag med alla sina säsonger, så ligger man nära han kommer man göra bra ifrån sig i SBBL med

This Post:
00
258254.55 in reply to 258254.54
Date: 5/22/2014 4:55:21 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Och Jacob är ju urtypen för SBBL lag med alla sina säsonger, så ligger man nära han kommer man göra bra ifrån sig i SBBL med :)

HAHA! Urgammal är rätt ord. Det gör dock inte att du är garanterad att lyckas i SBBL bara för det. Iofs har jag ännu inte åkt ur. Drar mig till minnes att jokehim förde en talan i någon gammal tråd för många år sen att vi gamla SBBL-lag snart var ett minne blott. :)

From: Mysjkin

This Post:
00
258254.56 in reply to 258254.53
Date: 5/22/2014 4:55:50 PM
Overall Posts Rated:
33
2 tuffa ligamatcher nästa vecka för dig. Läge för B-laget i cupen om en vecka?

From: Mysjkin

This Post:
00
258254.58 in reply to 258254.57
Date: 5/23/2014 3:52:50 AM
Overall Posts Rated:
33
Får hoppas på turen och skador då.

From: Jokehim

This Post:
00
258254.59 in reply to 258254.50
Date: 5/23/2014 8:50:06 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Trodde inte du skulle klara dig så bra ifrån formträningen som du gjorde. Ändå har du rimligen sabbat den för mycket för att kunna ha sista lilla chansen till finalplats. Du gjorde ju rimligen rätt att matcha dina spelare mot mig för plats i semin var väl viktigare än att riskera tappa någon match i ligan. Hade väl ändå varit det mest rimliga att vilat dina starters i en av övriga två matcher. Kungsgården vilade också så du hade antagligen slagit han ganska enkel. Du har ju en stark bänk.

This Post:
00
258254.60 in reply to 258254.59
Date: 5/23/2014 2:58:43 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Trodde inte du skulle klara dig så bra ifrån formträningen som du gjorde. Ändå har du rimligen sabbat den för mycket för att kunna ha sista lilla chansen till finalplats. Du gjorde ju rimligen rätt att matcha dina spelare mot mig för plats i semin var väl viktigare än att riskera tappa någon match i ligan. Hade väl ändå varit det mest rimliga att vilat dina starters i en av övriga två matcher. Kungsgården vilade också så du hade antagligen slagit han ganska enkel. Du har ju en stark bänk.

Jag är nöjd att än en gång vinna mot dig. Finalplats har jag ändå aldrig trott på. Därför kommer jag att ge bort min plats i finalen till högst bjudande. :)

Skämt å sido! Jag gjorde en chansning som gav mig tre segrar, lite sämre form, men chans att fix till den till en annan vecka.

Advertisement