BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 65

Säsong 65

Set priority
Show messages by
This Post:
11
324570.52 in reply to 324570.50
Date: 9/20/2024 11:45:32 AM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
101101
Javisst är det härligt.

Vattjom var ju ordentligt i rampljuset i somras, när en cyklist därifrån skulle vara med i OS, det var tydligen varmt för en "norrlänning" i Paris tyckte de på radiosporten. Minns att jag hajade till och tänkte på om BB skulle bli OS-gren...

Skene kan ju, åtminstone i basketkretsar, stoltsera med att ha en av de högre koefficienterna för liga- och landslagsspelare per capita. Frölisch Kiosk är ju ett annat landmärke, där en och annan långväga besökare har tryckt i sig en Frölischburgare med rejäl köttpuck, 1 hekto ost, smörstekta champinjoner och friterad persilja. Härlig smaksensation, mindre härligt för kranskärlen.

Men nu kan jag inte sluta - vad har vi mer?

Ronningen får mig att tänka på dalafjällen? Nånting med att Rönningen ligger längs vägen till Sälen söderifrån, men högst anekdotiskt.

Filmstaden - defintivt en konkurrent till Bergakungen i Göteborg, ingen tvekan där.

Hårdboll vet jag har upplevt kvinnlig fägring med Skene-koppling, men är klubben från Getinge eller Valinge? Finns det någon ort i Halland som inte slutar på -inge?

Sedan är det ju några lite mer glasklara fall från mer prominenta orter, några klubbnamn där klubbdirektörn har fått låna ut sitt namn, en åkermus. AFK är inte från/vid skrivbordet. Maria Park är en gåta. Glaskulan tillhör den där galax-samlaren i Men In Black.

Sist får det bli Pipa och Ratu. Solklar finsk eller estnisk geografi på båda klubbarna om man frågar mig (vilket ingen gjort)?

Det här med geografi är ju viktigt för att vinna SBBL, nu vet jag exakt var jag ska skicka scouterna.

Last edited by LA-Foetus at 9/20/2024 11:49:08 AM

This Post:
00
324570.53 in reply to 324570.52
Date: 9/20/2024 3:43:56 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Tack för kvällens skratt! :)

This Post:
00
324570.54 in reply to 324570.52
Date: 9/20/2024 5:19:26 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Och själv är man uppvuxen bara några mil från Vattjom och inte haft en susning om att Vatos ägare är medelpading likt en Söråkare som mig själv

Hur har jag lyckats missa att fått kännedom om det?

Själv är det så länge sen jag raggade ihop ett lag med BB:are till det sen länge nedlagda Football Identity att jag inte ens minns om det är någon mer än Hårdbolls ägare Klas/Spela/Whatever som var med i laget av de alltjämt aktiva lagen i BB. Football Identity var väl förklaringen till att Hårdboll kom in i spelet.

Rönningen låter som Stockholmsförorten men finns även bl.a. en ort i närheten av Torpshammar (inte långt ifrån Vattjom!) så väntar med spändhet på att Rönningens manager ska avslöja sig själv. Sen undrar man ju vilken Filmstaden som Filmstaden låtit sig motiveras av. Är det månne den i Kungens Kurva? Maria Park låter som Helsingborg och har fått för mig. Var under en period väldigt många lag från Helsingborg. Många mysterier som Foetus börjat försöka lösa. Kanske detta kan göra BB Sverige mer aktivt än det varit sen början av 10-talet?