Man märker direkt när man tagit sig upp till division II att det är en ännu svårare balansgång att kunna få lagom speltid och utnyttja reserverna och även öka sin entusiasm. Med 5 i entusiasm kan man förlora mot de flesta lagen. För egen del hade jag fingertoppskänsla då jag hoppades på att min motståndare skulle köra TDL för att spara sig till "lättare" matcher. Slutade med att jag med TDL och väldigt b-betonad uppställning vann knappt efter tidigt 20 poängs underläge.
För egen del är det precis som för Spångakillarna möjligt "slarva" bort några matcher i grundserien utan att det är alltför svårt att reparera medan för Slamdunkers det givetvis är tuffare då det är väldigt stort gap mellan de bästa och sämsta lagen i Pro A.
Tror dock att det inte är fel att i Pro A offra några matcher för att stabilt kunna ligga på runt 10 i entusiasm och då kan man ju köra normal varannan seriematch, åtminstone så länge man är kvar i cupen. Med crunch kan man ju dessutom hota de riktigt vassa lagen utan att stämningen blir sämre än 5