BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 65

Säsong 65

Set priority
Show messages by
This Post:
00
324570.54 in reply to 324570.52
Date: 9/20/2024 5:19:26 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Och själv är man uppvuxen bara några mil från Vattjom och inte haft en susning om att Vatos ägare är medelpading likt en Söråkare som mig själv

Hur har jag lyckats missa att fått kännedom om det?

Själv är det så länge sen jag raggade ihop ett lag med BB:are till det sen länge nedlagda Football Identity att jag inte ens minns om det är någon mer än Hårdbolls ägare Klas/Spela/Whatever som var med i laget av de alltjämt aktiva lagen i BB. Football Identity var väl förklaringen till att Hårdboll kom in i spelet.

Rönningen låter som Stockholmsförorten men finns även bl.a. en ort i närheten av Torpshammar (inte långt ifrån Vattjom!) så väntar med spändhet på att Rönningens manager ska avslöja sig själv. Sen undrar man ju vilken Filmstaden som Filmstaden låtit sig motiveras av. Är det månne den i Kungens Kurva? Maria Park låter som Helsingborg och har fått för mig. Var under en period väldigt många lag från Helsingborg. Många mysterier som Foetus börjat försöka lösa. Kanske detta kan göra BB Sverige mer aktivt än det varit sen början av 10-talet?

This Post:
11
324570.55 in reply to 324570.52
Date: 9/21/2024 5:21:57 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Jerebkos gloria har ju falnat en del men han är väl också därifrån?
Jag lovar att äta en sån där Frölischburgare och i gengäld måste du trycka i dig en Calskrove nästa gång du passerar Skellefteå. För att spara er andra googlingen så är det ett skrovmål inbakat i en Calzone pizza. För oss som bara vill ha något lätt till lunchen innan man springer in på gymet.

Ratu ligger 4,5mil norr om Umeå nära Ratan där ryssen var och brände och krigade senaste gången på svensk mark. Enda finska kopplingen är väl att vi förlorade hela Finland i freden efteråt, vilket såhär i efterhand var en ganska usel deal då ryssen enligt utsago bara hade gräs kvar i grytorna och knappt hade några trupper som kunde stå på benen.
Maria park kan jag också bekräfta är en ljust-och-fräscht förort till Helsingborg. Var och tittade på radhus där en gång i tiden men 1,6 miljoner va för dyrt. Dåliga ekonomiska beslut är den enda konstanten sedan -09 :)
Filmstaden är ett mysterium, lite som att döpa laget till Ica Warriors?

Just det jag skulle köpa en forward idag också...

This Post:
00
324570.56 in reply to 324570.55
Date: 9/22/2024 2:52:30 PM
Maria Park BBK
SBBL
Overall Posts Rated:
99
Tillbaka i SBBL och ett aktivt forum, underbart!

Kul också att mysteriet kring mitt lags ursprung lyckats dechiffreras steg för steg. Slutligen snyggt paketerat av rufferto :)
Precis som Jokehim var inne på hade jag sällskap av en hel drös Helsingborgslag för, vad är det nu, 15 år sedan? Vill minnas att vi dök in någon gång under säsong 2 under Jerker Matsons och Hoop Hoop Hoorays storhetsdagar. Då som coach för The Lights.
Jag är numera den enda kvarvarande aktiva managern från mitt gamla basketgymnasiegäng. Om än i ny tappning, som coach för Maria Park BBK sedan säsong 34. Aktiviteten är, och har varit, hyfsat konstant även om det såklart går i perioder. Mycket som hänt på så lång tid givetvis.

Nog om mig, låt oss ta sikte mot en spännande säsong!
Stort lycka till allihop.

/ Fastberg

This Post:
00
324570.57 in reply to 324570.56
Date: 9/24/2024 1:19:42 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Var Hoop Hoop Hooray också från Helsingborg? Deras storhetstid tog nästan slut redan före jag började med BB, framför allt var de aldrig aktiv i forumen på lägre nivå och jag var inte i närheten av SBBL före de tappat dominansen. De försökte sig på ett tappert försök till comeback men kom aldrig förbi tvåan. Helsingborg hade oftast två tidigare förbundskaptener i Skåning och Pajjan men även Skåning har lagt ner sitt comebackande lag nu vilket var något Pajjan gjorde långt tidigare.

Var verkligen andra tider. Var gott om folk även i matchchatten då medan nu skrivs det lite sparsamt meddelande i något av alla forum som finns.

This Post:
00
324570.58 in reply to 324570.57
Date: 9/25/2024 3:26:32 PM
Maria Park BBK
SBBL
Overall Posts Rated:
99
Nej, inte vad jag vet i alla fall. Deras styre var ett mysterium även för mig.
Såväl Skåning som Pajjan är goda vänner till mig. Vi spelade ihop egentligen under hela vår ungdomstid i dåvarande Helsingborg Basket. Gick även gymnasiet ihop som sagt.

Precis som du skriver, verkligen andra tider. Tråkigt att de inte är kvar i spelet längre!