BuzzerBeater Forums

BB Suomi > U21 Kausi 12

U21 Kausi 12 (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: hene10

This Post:
00
138853.55 in reply to 138853.54
Date: 4/15/2010 2:16:13 AM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22202220
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Jep, ilman rakentavaa kritiikkiä ei ole kehitystäkään.

From: zafman

This Post:
00
138853.56 in reply to 138853.53
Date: 4/15/2010 4:13:56 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
En ole missään pyytänyt lopettamaan vertailua. Haluaisin, ettei aseteta keinotekoisia rajoja, joka vähentää vertailua. Tällainen raja voisi olla esimerkiksi, että U21 sentterillä on oltava vähintään jäätävät levypallot(mulla ei ole näistä mitään hajua, mitä ne ovat).
No tämä on juuri sitä keinotekoisten rajojen asettamista (jotka perustuvat jo joukkueessa oleviin pelaajiin ja muihin tiedossa oleviin), jota niin aikaisemmin vastustit ja nyt pyörrät sanojasi. Kritiikkiä otetaan ja sitä annetaan sen lisäksi näissä paljon on sitä väärintulkitsemisen varaa sanamuodoista ja miten niitä käytttää. Kyllä sitä visionääri on kiva olla, kuten itsekin olen. Neroksi ei voi väittää :D Homma menee eteenpäin ja tavoitteena on ainakin itsellä saada nyt luotua jokaiselle U21 ikäluokalle pakko käyttää sanaa tavoitetaitotasot, jollaiset minulla on aika pitkälti olemassa NT joukkueen paikoille.

Ja tuossa bb-postin keskutelussahan juuri annoin tavoitetasoja taidoille ja se on se ainoa tapa selvittää paremmuutta. Taitokombinaatioita on vaan niin lukemattomat määrät ja niitä pitää solvetaa jokaisen pelaajan kohdalle.

DM sanoihin on hyvä yhtyä siinä, että aktiivista managerimassaa tarvitaan taustalle ja keskustelua kaivataan. Aivan liikaa ainakin itse on saanut rauhassa olla NT pestissä. Ei itseltään oikein irtoa näitä selityksiä miksi ja miten näin, jollei kukaan huomaan asiasta kysyä ja usein en itse älyä kirjoitella että tällainen olisi ajatustaustalla tms.

This Post:
00
138853.57 in reply to 138853.43
Date: 4/15/2010 1:41:15 PM
Overall Posts Rated:
986986
Huudellaan täältäkin kun kerran tuon PG:n tilanteen nostat esille.
- Illikainen on vahvassa kunnossa, palkka 41k.
- Urpala on pätevässä kunnossa, palkka 27k.
- Urpalan palkan pitäisi kasvaa 52% jotta oltaisiin Illikaisen tasolla.

Urpala pelaa.

Kun verrataan edellä olevan esimerkin avulla Silventoisen tilannetta (kelvollinen kunto),
varmasti noin 10k palkalla pitäisi rökittää Silventoinen kevyesti jos ollaan pätevässä kunnossa. Tietysti edellyttää että taidot ovat haluttuja ko. pelipaikalle.

Tämä vain huuteluna sivusta - kuinka tärkeää onkaan tuo kuntojen hallinta....

Toki tiedän ettei palkka kerro kaikkea, mutta usein se on ainoa mittari joka tänne rivimanagereille näkyy....

This Post:
00
138853.58 in reply to 138853.57
Date: 4/15/2010 2:13:02 PM
BcEsa
III.3
Overall Posts Rated:
371371
Second Team:
BcEsa II
Urpala pelaa

Urpalaa on ainakin treenattu vain ja ainoastaan u21 tiimiä ajatellen siitä lähtien kun hän tuli tiimiini.

Last edited by ietu at 4/15/2010 3:01:33 PM

This Post:
00
138853.59 in reply to 138853.58
Date: 4/15/2010 3:11:25 PM
Overall Posts Rated:
986986
Ihan varmasti - ja hyvä niin Tarkoitukseni ei ole ottaa kantaa yksittäisiin pelaajiin tai niiden managereihin. Itselle on vain yllätys että tuolla palkan näyttämällä tasoerolla vahvan ja pätevän kunnon ero tekee nuoremmasta avauskokoonpanon miehen.
Voi tosiaan olla että Urpala on ohjeistettu U21 tiimin tarpeisiin paremmin ja soveltuu joukkueeseen kokonaisuun huomioiden paremmin kuin Illikainen. Tuohon voi vastata vain ja ainoastaan ne jotka tietävät kaikkien U21 pelaajien taitotasot ja valittavat pelitaktiikat.
Itse en kuitenkaan omassa joukkueessa tuolla palkkaerolla peluuta avausmiehenä heikompaa, mikäli kunnoissa on vain yhden sanallisen tason ero. Ehkä pitäisi kun kerran U21:kin näin tekee

From: jartsa34

This Post:
00
138853.60 in reply to 138853.56
Date: 4/15/2010 5:57:22 PM
Overall Posts Rated:
22
Ymmärrätkö säkään yhtään mitään?

Laitoin ne jäätävät levypallot esimerkkinä keinotekoisista rajoista.

WTF?

Siirryn rautakaupan puolelle huomenna.

This Post:
00
138853.61 in reply to 138853.60
Date: 4/16/2010 1:11:47 AM
Overall Posts Rated:
587587
Jatketaan keskustelua vähän asiallisemmalla linjalla.

From: zafman
This Post:
00
138853.62 in reply to 138853.61
Date: 4/16/2010 6:48:18 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Kritiikkiä ja kommentia laitan ja koitan selvitellä mitä muut managerit oikein miettii pelistä ja miten noita pelaajia pitäisi katsella.
Tässä nyt väitellään siitä miten määritellään ne 8 parasta pelaajaa, joista aletaan sitten karsimaan pois. En ole nyt saanyt selvyyttä miten jartsa34 sen tekee, mutta oma kaavani on alla.

1) Lähtökohtaisesti itse pelaajavalinnassa kartoitan kyseiselle pelaajapaikalle kaikki, joilla ajattelen olevan mahdollisuuksia ja jotka tiedän. Tämä tapahtuu yleensä kauden vaihteessa koska silloin ei tule peli-into ongelmia tai niillä ei ole väliä kun into resetoidaan.
2) Vertailen kyseisiä pelaajia toisiinsa taitojensa avulla, koska muuta mahdollisuutta ei ole. Katson niin yksittäisiä taitoja kuin tiettyjen taitojen summaa.
3) Olen yhtetydessä manageriin jos mies ei ole entuudestaan ollut NT ja kyselen mitä aikoo tehdä pelaajan kanssa tai jollei jo aikaisemmin ole ollut yhteydessä suunitelmineen.
4) Valitsen joukkueeseen "yleispelaajat" ja eri taktiikoihin sopivat pelaajat, jotta tarvittaessa voin käyttää mitä taktiikkaa haluan.
5) Pienenä osana valintaa on miehen kehittymismahdollisuus vs jo nykyisyydessään olevat taidot. Pystyy karkeasti laskemaan, että onko tämä toinen vielä kauden verran parempi vaikka ei kehity kuin tämä toinen, kun tietää mitä taitoja pelaajan tarvitsee nostaa.
6) Ulospäin julkaistaan tiedossa olevien pelaajien perusteella tehty tavoitetaidot, joilla mahdollisuus on päästä joukkueeseen, kuitenkin niin että jokainen pelaajan tapaus käsitellään yksittäisenä tapauksena.
7) Seuraan joka viikko jo NT:ssä olevia pelaajia ja toivon managereiden olevan yhteydessä minuun niiden rajalla olevien kehitymisien kanssa. Näin ei kyllä usein käy vaan täytyy kysellä ajoittan aina missä mennään, kun huomaa/tietää että pelaaja ei enää kehity ja toinen kehittyy.

Mahtoikohan tuosta menettelykaavasta jäädä jotain pois... no tuon on itsellä ollut järjestelmä jo kolmen kauden ajan ja pelaajadataa on tallessa eri kausilta paljon, koska tuon yleiskatroituksen teen joka kauden vaihteessa.

Sitten voidaankin alkaa kiistelemään siitä että onko tuossa minun valintaprosessitavassani jotain outoa tai sellaista mitä joku muu manageri tekisi toisin. Varmasti yksityiskohtaisia eroja on paljon mutta en usko kokonaisuudessaan kenenkään prosessin paljon eroavan tuosta. Järjestys ja painotuseroja varmaankin on ja ainoastaan minä, oldtimer ja NaiCou on nyt pelaajia valinnut tähän mennessä NT joten meillä kolmella on käytännön kokemus, muilla on vain mielipiteitä siitä miten pitäisi valita. Mielipide se meidänkin on, mutta me olemme saaneet sitä toteuttaa, koska muut managerit ovat meidät valinneet sitä toteuttamaan vaalien avulla.

Mutta laitan tämän saman tuonne NT puuhun, koska tämä ei ole oikea paikka ehkä kiistellä siitä miten NT hommia tekee.
U21 osalta täällä voidaan mun puolesta jatkaa miten pelaajia valitaan ja siinä tulee vielä karkeammin ikä vastaa kuin NT.

Nuorien pelaajien vertailu on tietysti täysin omalajinsa, joka itselle on kovin uutta, mutta en näe siinä menettelyeroja juurikaan. Lisää painotusta tulee iälle, miten treenataan ja onko U21 toiveet etusijalla. Oldtimer on hoitanut homman aikaisemmin ainakin minulta näkymättömissä ja olen saanut sieltä tietoa noista 21v jampoista kysymällä, mutta nuoremmista en niinkään ollut kiinnostunut. NaiCoun kanssa yhteistyö toimii paremmin ja oma heräämiseni etenkin SF ja PF miehien puuttumattomuuten herätti sen että tarvii jo alusta asti päästä muovaamaan ainakin noille paikalle erikoistuneita miehiä. PG ja SG sekä C miehiä tulee ihan kohtuullisia ilman ohjeitusta tuohon 21v asti, mutta sitäkin on tarkoitus parantaa.

-zafman

This Post:
00
138853.63 in reply to 138853.62
Date: 4/16/2010 8:41:15 AM
Overall Posts Rated:
11
Nyt on sitten Silventoisen pelikunto vahva (:

This Post:
00
138853.64 in reply to 138853.63
Date: 4/16/2010 9:29:26 AM
Porvoon Jarmo
II.1
Overall Posts Rated:
789789
Olisit perkule antanut sille 144min viime viikolla,olis juttu jatkunut.
Oikeastaan olis helpottanut mun hommaa cupissa :)

From: jartsa34

This Post:
00
138853.65 in reply to 138853.62
Date: 4/16/2010 10:54:08 AM
Overall Posts Rated:
22
Tässä on ollut sellainen ongelma, että olen joutunut väittelemään kahden eri ihmisen kanssa näistä asioista, sinä olet toinen ja ietu taisi olla toinen. Toinen teistä väitti, ettei tietylle pelipaikalle löydy 6-8 sopivaa pelaajaa(ilmeisesti se et ollut sinä). Tähän vastaukseni oli, että kriteerejä on löysennettävä, jotta saamme listalle vähintään ne 6 nimeä. Ei se tarkoita sitä, että ne kaikki tarvii sinne maajoukkueeseen valita, mutta nämä olisi oltava seurannassa ja ohjauksessa, jotta ei tarvitse mj-managerin tulla huutelemaan fooorumeille tuuraajia pelaajien huonojen kuntojen takia.

Minut on jotenkin ymmärretty täysin väärin ja organisaation ihmisillä on kaikki defenssit päällä.

Hienoa, ett' ko. pelaaja on taas kuosissa.

Advertisement