BuzzerBeater Forums

Nederland - I.1 > Seizoen 15

Seizoen 15

Set priority
Show messages by
This Post:
00
169918.58 in reply to 169918.57
Date: 2/13/2011 7:10:45 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
476476
Second Team:
De Grote Spelers
Maak je geen zorgen, zodra de PO starten haal ik wel wat spelers die lijfsbehoud moeten betekenen, gewoon een keuze die nu gemaakt wordt ;)

This Post:
00
169918.59 in reply to 169918.1
Date: 3/5/2011 4:23:38 PM
Overall Posts Rated:
506506
CT van Barkleys, interessant!

This Post:
00
169918.60 in reply to 169918.59
Date: 3/5/2011 5:51:18 PM
Overall Posts Rated:
1212
Dat verbaasde mij ook al. Eens kijken wat de effecten daarvan zijn.

This Post:
00
169918.61 in reply to 169918.60
Date: 3/5/2011 5:57:19 PM
Overall Posts Rated:
506506
Jij ook een prima win te pakken tegen Arsjitekt. Dat geeft mij ook weer wat lucht aan onze zijde. Ik heb nog een aantal loodzware uitwedstrijden (Gelis, CSP en DP), dus die extra game voorsprong nu is wel heel fijn. Zeker aangezien Maupster denk ik niet geheel vol gas kan spelen tegen DVN met die bekerwedstrijd in het verschiet.

This Post:
00
169918.62 in reply to 169918.60
Date: 3/7/2011 6:19:38 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
476476
Second Team:
De Grote Spelers
Meestal kan je de volgende pot dan wel vergeten... het wordt weer close dit jaar! Heerlijk!

From: Tesse
This Post:
00
169918.63 in reply to 169918.62
Date: 3/8/2011 3:13:49 PM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
525525
Second Team:
The Milk
Dubbele OT voor DP en DVN. En nu al de 3e OT voor ijsje vs talentinho. En dan te bedenken dat ijsje eerder deze week tegen Weirdo's ook al OT speelde. Zal dus niet zo fijn zijn voor zijn vorm. Vooral Valdelomar en Petraroli gaan er waarschijnlijk onder lijden.

Enige voordeel is dat zijn volgende wedstrijd tegen DVN is, dat dus ook last had van OT.

Ik blijf de spannende wedstrijd nog even volgen.

Crunchy! If you eat fast enough
From: Hero
This Post:
00
169918.64 in reply to 169918.63
Date: 3/9/2011 2:01:02 AM
Overall Posts Rated:
6161
Even off topic

Ik vraag me af hoe ver sommige managers in hun buidel willen tasten om de cup/league te winnen. In het huidige situatie onstaat er steeds meer competitie tussen de top teams, waardoor deze managers diep in hun reserves zullen gaan om een wedstrijd te winnen, waarbij rode cijfers opduiken bij de weekly economic updates.

vb:
DVN koopt nu net als HAS vorige seizoen een super center om een cup game te winnen, is dit het wel waard, vraag ik mijzelf af. Is het uit gewoon om een ronde verder te komen/ persoonlijke belangen om iemand te verslaan/ om de B3 te bereiken?

vb2:
Haalt Barkleys genoeg inkomsten binnen om zijn wekelijkse spelers salarissen van 940k+ te dekken? zo niet, is dit een type kamikaze style tactiek om een league title te winnen?

Dit spel wordt nu steeds meer een economische/financieel afhankelijke game dan voorheen. Het tactische gedeelte wordt nu langzaam vervangen door wie er op dat moment meer geld heeft te besteden. Ben ik de enige die dit vind of zijn er meerdere managers die hier een gelijke mening over hebben, of juist niet.

mvg,

Hero

ps. dit is geen bash BB post

From: Dionysos

To: Hero
This Post:
11
169918.65 in reply to 169918.64
Date: 3/9/2011 6:01:04 AM
Overall Posts Rated:
3636
Trouwe manager en mede competitive-genoot.

Ik heb je bericht gelezen en kan je denkwijze volgen. Ik heb echter een deels andere mening, die ik zal proberen uiteen te zetten.

ad vb 1. HAS heeft vorige seizoen een geweldig tactische truc uitgehaald, door optimal gebruik te maken van de transfermarkt regels. Door binnen een week deze super speler aan te schaffen, op te stellen voor de cup en weer voor de volgende update te verkopen. Hij heeft uiteindelijk ook de cup gewonnen, dus was dat naar mijn mening een super tactische zet met beperkte kosten (hij incasseerde alleen op de doorverkoop een verlies, maar heeft natuurlijk wel de winstpremie en B3 wedstrijden)

DVN’s speler staat nog niet te koop, kan nog komen natuurlijk, maar ook dit kan eventueel goed uitpakken. In het ergste geval gaat hij wel een week salaries betalen, maar goed dan nog valt het relatief mee.

Er zijn diverse teams, waaronder ook mijn eigen team, die niet super breed zijn of zeer hoog toekomst potentieel hebben. In dat geval zoekt een manager zijn momenten om toch een prijs of success te behalen. Het alternatief is dat je toch een beetje ‘under the radar’ blijft spelen wat ook niet al te opwindend is.

Ad vb2.
Omdat ik in dezelfde conference als BAR zit denk ik dat hij wekelijks verlies moet maken. Maar hij heeft wel een ijzersterk team staan met spellers die bij een eventuele verkoop goed geld op kunnen leveren. Zijn team staat zo goed dat hij dit seizoen een goede poging naar het kampioenschap kan gaan maken en dat al in zijn 2e seizoen in onze topleague. Ik vind dat een prestatie van format en geeft maar weer eens aan hoeveel potentieel er zit in andere divisies. Dat dit op de lange termijn natuurlijk geen goede financiële huishouding kan zijn, je kunt immers niet eeuwig uit je reserves putten, is derhalve ondergeschikt.

Op welk niveau je team ook is naar enkele seizoenen wil je verandering. Is dit niet door promotie, dan door andere team samenstelling etc.

Tot slot zie ik de economie, salariskosten, aanschafkosten van een speler, als een integraal onderdeel van de BB tactiek en dat maakt dat wanneer het wedstrijden voor de prijzen zijn het altijd weer spannend is…, je weet immers nooit wie doet wat!

Wordt vervolgd hoop ik

From: Nick

This Post:
00
169918.66 in reply to 169918.65
Date: 3/9/2011 11:26:14 AM
Overall Posts Rated:
6868
In principe kan ik er niet echt over meepraten natuurlijk, aangezien ik nog lang niet jullie niveau heb bereikt, maar toch wil ik even mijn mening delen.

Ik denk dat het in de top leagues binnen BuzzerBeater in principe vooral om financiën draait, zoals je dit al seizoenenlang ziet bij Hattrick.
De salarissen zo veel mogelijk drukken, plus eventuele andere kosten zo minimaal mogelijk houden (draft, personeel e.d.).
Nogmaals, ik heb hier geen ervaring mee, maar wanneer je een spelletje als dit wilt "winnen", door een cup, league of B3 te winnen, denk ik dat je vooral financieel tactisch erg sterk moet zijn, zoals Barkleys dat op dit moment overduidelijk is.

Ook zullen er in dit spelletje teams zijn die "net aan" de PO's halen door 4e of 3e te worden, maar wel iedere week geld te sparen. Aan het einde van het seizoen dan één of twee spelers verkopen en er één of twee betere spelers voor terug te kopen, de PO's spelen en ze erna weer verkopen. Ik heb even geen tijd om een voorbeeld op te zoeken, maar ik denk dat dit zeker gebeurd.

Het hoort bij het spelletje - of beter gezegd - bij het willen winnen van het spelletje. Denk ik.

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
This Post:
00
169918.67 in reply to 169918.66
Date: 3/9/2011 2:57:37 PM
Overall Posts Rated:
506506
Aangezien iedereen dezelfde mogelijkheden en onmogelijkheden heeft, lijkt me het gewoon onderdeel van de tactische mogelijkheden binnen het spel. De topmanagers vinden hierin gewoon weer een nieuwe manier om een edge op hun tegenstander te creeeren, zoals Thijs vorig seizoen heeft laten zien.

Om op het specifieke voorbeeld in te gaan. DVN kan nu wellicht een extra versterking erbij halen omdat hij het seizoen slechts 400k salaris per week heeft betaald zodat hij nu extra financiele ruimte heeft gecreeerd. Hero betaalt het hele seizoen al zo'n 950k salaris, waardoor hij waarschijnlijk amper de mogelijkheid heeft voor extra investeringen (tenzij hij opeens iemand verkoopt). Dit is gewoon een verschillende strategie, al betaalt DVN uiteindelijk voor zijn cup game nog altijd een lager salaris aan zijn selectie van Hero doet.

Het financiele onderdeel is altijd belangrijk bij een managergame, ik denk niet dat dit veel veranderd is in de afgelopen seizoenen. Ik zie het als onderdeel van de mogelijkheden binnen BB en dus een vlak waar je een edge kan pakken op andere managers.

This Post:
00
169918.68 in reply to 169918.67
Date: 3/9/2011 4:00:32 PM
Overall Posts Rated:
204204
Het is een mogelijkheid die binnen bereik komt door de lage prijzen voor zulk soort spelers.

Ik ben i.i.g. niet voor 'dergelijke' aankopen.

Advertisement