BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Klaagmuur 2

Klaagmuur 2 (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
131194.586 in reply to 131194.585
Date: 2/10/2011 6:53:00 AM
Overall Posts Rated:
506506
Geen speler kan geclaimed worden, we spelen in een vrije markt. Als je niet het geld kan bieden wat iemand anders kan bieden, heb je ook geen recht op de speler. Zo simpel (en hard) is het.

Tegelijk is een manager geheel vrij om de speler te trainen hoe hij/zij wilt. Niemand hoeft zich aan richtlijnen van anderen te houden en niemand kan ook een bepaald trainingsregime eisen. Je kan gevraagd adviseren, maar iedereen is geheel vrij om te doen wat hij/zij wilt.

Last edited by BB-Patrick at 2/10/2011 6:55:40 AM

From: Nick

This Post:
00
131194.587 in reply to 131194.586
Date: 2/10/2011 6:56:13 AM
Overall Posts Rated:
6868
Ik denk dat we dat hier allemaal wel weten, Patrick.. Dit heb ik ook geprobeerd duidelijk te maken dat ik er zo over denk, maargoed dit is toch een klaagmuur ;)
Het gaat me ook niet om het bedrag dat met de speler is gemoeid, het gaat me meer om de achterliggende gedachte, die ik hierboven al uitgebreid heb beschreven..

EDIT: Om nog even duidelijk te maken dat ik het idee van een transferdeal i.c.m. een vrije markt wel begrijp, hieronder even een quote in uit een bb-mail van mij naar Natasja:

......
Ik zou het erg op prijs stellen als je niet meer wilt bieden op Van den Hanenberg. Je bent natuurlijk vrij in je keuze, maar het zou zonde van het geld zijn als er een bidwar ontstaat tussen twee Nederlandse managers.
......

Hier is niks verkeerd mee gezegd, toch?

Last edited by Nick at 2/10/2011 7:01:13 AM

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
From: BB-Patrick

To: Nick
This Post:
11
131194.588 in reply to 131194.587
Date: 2/10/2011 7:01:09 AM
Overall Posts Rated:
506506
Dat snap ik Nick. Maar aan de ondertoon van de posts kreeg ik toch een beetje het gevoel dat een scoutingsteam zich meer macht toedient dan ze heeft. Of dit nu wel of niet zo is, ik vond het toch belangrijk om het even nog aan te stippen, aangezien het een belangrijk aspect van BuzzerBeater is.

Ik waardeer de inzet van iedereen betrokken bij het NT, don't get me wrong, maar op sommige dingen kan (en misschien zelfs mag) je geen invloed hebben.

This Post:
00
131194.589 in reply to 131194.586
Date: 2/10/2011 7:03:43 AM
Overall Posts Rated:
9494
Dacht dat het duidelijk was dat er geen speler geclaimed is, er is alleen duidelijk op de chat wat contact geweest over wat we zouden doen en een plan van aanpak gemaakt om het op die manier op te lossen. Nergens is er ook maar iets gezegd over claimen of wat dan ook alleen dat we er ALLES aan zouden doen om dit talent bij een NEDERLANDSE topcoach te krijgen met veel ervaring.

Misschien een keer een idee om op de chat aanwezig te zijn? om dit soort berichtjes te voorkomen....

Nick heeft alle recht om dit op de klaarmuur te zetten wat ik zelf zou ook balen als een stekker als zo een talent aan mijn neus voorbij ging...... (sorrie nick beetje leedvermaak)

Heb inmiddels contact met natasja gehad en ik vermoed dat de training van hem wel goed zit

This Post:
00
131194.590 in reply to 131194.588
Date: 2/10/2011 7:07:06 AM
Overall Posts Rated:
204204
Dit heeft niks te maken met het scoutingsteam. Er is een vrije markt principe, en als meer managers een nederlands toptalent willen en het aanbod is kleiner dan ontstaat deze situatie.

This Post:
00
131194.591 in reply to 131194.588
Date: 2/10/2011 7:10:00 AM
Overall Posts Rated:
6868
Om even duidelijk te zijn: het scoutingsteam heeft hier verder niks mee te maken. Ik heb met Arsjitekt, Snowlake en Kalebam alleen overlegd wat zij ervan zouden vinden als ik Van den Hanenberg zou aanschaffen, hoe hem te trainen, e.d.
Zij gingen er misschien daarom ook wel vanuit dat ik deze speler zou binnen halen, omdat niemand had verwacht dat er (onaangekondigd) nog een (Nederlandse) manager zou opstaan om "zo veel" voor hem over te hebben.

En ik zeg "zo veel" omdat ik aan verscheidene managers heb gevraagd wat zij dachten dat hij waard was, geen van allen heeft gezegd hoger als 1,3m.

Last edited by Nick at 2/10/2011 7:11:06 AM

This Post:
11
131194.592 in reply to 131194.589
Date: 2/10/2011 7:17:59 AM
Overall Posts Rated:
506506
Ik wil het niet groter maken dan het is, ik denk dat mijn punt duidelijk was en dit bericht zal dan ook het laatste zijn wat ik erover zal zeggen haha.

Of ik nu wel of niet op de chat aanwezig ben, is totaal irrelevant. De speler werd toch een soort van 'gereserveerd' door anderen te vragen om te stoppen met bieden. Gevolgd door een comment ".. om te zien of dat overeenkomt met het schema wat wij bedacht hadden" en de manier (wel-wel-niet) waarop het naar buiten werd gebracht wekte dat de indruk dat de speler wel soort van geclaimed was en dat de koper soort van veroordeeld werd.

Maar goed, zo als altijd met tekst, je kan moeilijk emotie overbrengen waardoor het prima zou kunnen dat ik het verkeerd geinterpreteerd heb.

Kijk het afspreken van niet-bieden omdat de prijs anders te hoog zou worden, is (heel overdreven) te vergelijken met kartelafspraken zoals de bouwfraude. Door dit te doen, kan benadeel je hoe dan ook de verkopende manager en probeer je een principe van een vrije markt te omzeilen, en daar krijg ik dan weer een nare bijsmaak van haha. Ergens kleeft er namelijk iets heel egoistisch aan het kunstmatig laaghouden van de prijs voor NL talenten, ik denk niet dat een verkopende manager daar heel blij mee is ;)

Last edited by BB-Patrick at 2/10/2011 7:22:28 AM

This Post:
00
131194.593 in reply to 131194.592
Date: 2/10/2011 7:25:37 AM
Overall Posts Rated:
6868
Kijk het afspreken van niet-bieden omdat de prijs anders te hoog zou worden, is te vergelijken met kartelafspraken zoals de bouwfraude. Door dit te doen, kan benadeel je hoe dan ook de verkopende manager en probeer je een principe van een vrije markt te omzeilen, en daar krijg ik dan weer een nare bijsmaak van haha. Ergens kleeft er namelijk iets heel egoistisch aan het kunstmatig laaghouden van de prijs voor NL talenten, ik denk niet dat een verkopende manager daar heel blij mee is ;)

Hier ben ik het in principe niet met je eens. De verkoper stelt een vraagprijs in. Deze functie is er niet voor niks, dit is het bedrag dat je minimaal voor een speler wil hebben. Dit lijkt me voor iedereen duidelijk.
Wat er na die vraagprijs met je speler gebeurd, kan je niks aan doen. In principe mag (in dit geval) Coenta blij zijn dat ik de speler zo graag wilde hebben. Als dat niet zo was, het Babydolls waarschijnlijk minder voor de speler hoeven te betalen ;)

Maargoed, het is misschien inderdaad maar beter dat we hier over ophouden. We snappen elkaars punt en beweegredenen, maar we gaan het denk ik nooit echt 100% met elkaar eens worden ;)

This Post:
00
131194.594 in reply to 131194.592
Date: 2/10/2011 7:52:40 AM
Overall Posts Rated:
88
ik wil er nog even aan toevoegen, dat ik hier dit seizoen ook al mee te maken had. Ik werd er ook even "vriendelijk" op geattendeerd dat een andere manager een bepaalde speler ook graag wilde hebben met daarbij de vraag of ik niet wilde bieden zodat er geen bidwar ontstond. Op dat moment had ik zoiets van *%^$#$@ en heb besloten een buitenlands talent te kopen, waar ik eigenlijk heel tevreden over ben. Dus met het vriendelijk vragen of iemand niet mee wil bieden kan je het dus ook voor elkaar krijgen dat een Nederlandse manager er zo geen zin in heeft een nederlands toptalent aan te schaffen.

This Post:
11
131194.595 in reply to 131194.594
Date: 2/10/2011 9:34:09 AM
Overall Posts Rated:
204204
Het kan en mag niet de bedoeling zijn dat dit soort situaties ontstaan dat managers ontmoedigd worden een bod op een speler uit te brengen. Daarentegen mag er ook niets tegen zijn dat iemand orgens meld dat hij/zij voor een speler gaat. Je mag gewoon bieden op elke speler die te koop staat.

Advertisement