BuzzerBeater Forums

BB Sverige > BB[Q]

BB[Q]

Set priority
Show messages by
From: Mannen

This Post:
00
118426.59 in reply to 118426.1
Date: 11/12/2011 5:29:34 PM
Overall Posts Rated:
7575
Läsvärd tråd ;) (202192.1)

/Mannen

This Post:
00
118426.60 in reply to 118426.59
Date: 12/6/2011 4:14:01 AM
Overall Posts Rated:
7575
(203810.34) Att sortera in bland övriga uttalanden

/Mannen
From: jeanluc

This Post:
00
118426.61 in reply to 118426.59
Date: 12/8/2011 8:18:50 AM
Overall Posts Rated:
55
Är det bekräftat fusk eller vad är statusen?

From: Jokehim

This Post:
00
118426.62 in reply to 118426.61
Date: 12/8/2011 11:37:53 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Det är bekräftat att en nyligen rekryterad admin gick in och ändrade värden på spelare i sitt lag. Han blev omedelbart utkastad från adminteamet och man har ursäktat över att det kunde ske. Kan dock inte se hur man ska kunna förutsäga att någon användare får för sig att göra något liknande. Måste vara svårt begränsa vad en admin kan göra så att man inte kan påverka sitt egna lag. Tycker det är trevligt att BBs kan ha eget lag men självklart är det ett risktagande i trovärdigheten för lagen, speciellt om det går bra för lagen vilket det gjort i några fall.

From: _wella_

This Post:
00
118426.64 in reply to 118426.62
Date: 12/8/2011 2:36:44 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
257257
Second Team:
Utopia Vatos
Som webbutvecklare och bevandrad i både databaser och behörighethantering så tycker jag det låter konstigt att Admins kan gå in och redigera värden på spelare. Konstigt är det också att nya Admins får göra det direkt. Än konstigare att man inte kodat in en spärr som förhindrar Admin att ändra i sitt eget lag.

Så länge det finns sätt att fuska på, så kommer folk att fuska. Fakta.

Sen anser jag att de inte ska ha insyn i matchmotorn allt för mycket heller, eller träningsformeln. Åtminstone inte båda två om det inte är så att det är en oerhört betrodd och/eller duktig programmerare.

Det vore skoj att få vara med och utveckla ett spel så bra som BB, synd bara att det inte finns tid... :-/

This Post:
00
118426.65 in reply to 118426.64
Date: 12/20/2011 3:21:44 PM
Overall Posts Rated:
7575

/Mannen

This Post:
00
118426.67 in reply to 118426.66
Date: 5/26/2012 3:14:55 PM
Overall Posts Rated:
7575
Inte ofta jag skriver något här nu, eller överhuvud taget läser så mycket utanför svenska forumen men idag hittade jag en intressant tråd. Inga BB-quotes men iaf: (217761.1)

/Mannen
From: _wella_
This Post:
00
118426.69 in reply to 118426.68
Date: 6/12/2012 5:01:20 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
257257
Second Team:
Utopia Vatos
Jag tänkte dela med mig av mina små erfarenheter jag haft med att låta coachen välja och spela med en tom laguppställning.
Eftersom jag inte direkt prioriterat träning; Har bara 2 ordentliga TO (Lagonidis, 19år och Latka, 18år) samt nyinköpta Postolski, 23år samt snart/redan cappade? åldringarna Antoniou och Fanoureas så jag behöver inte sköta minuterna minutiöst.
Så nackdelarna med att låta coachen välja är först och främst träningen som får stå tillbaka. Spelarna spelas även på fler än en position allt so oftast, ofta på två-tre olika under matchen vilket omöjliggör vissa taktiska upplägg och du vet aldrig vilken av dina spelare som försvarar motståndarnas osv. Ja, ni fattar säkert.

Men tillbaka till Låt coachen välja och tom laguppställning.
För att få minuterna jämnast fördelade så bör man ha 9 spelare som är dugliga, för min del räknas Xidas och Renfu just nu som nummer 8 och 9 där Renfu nog är på gränsen. Charkinas och Valery håller helt enkelt inte måttet längre.
Spelar man med 8 spelare så loggar oftast någon nyckelspelare för många minuter. Saknar man en insidespelare så får oftast stjärn-C spela lite mer. Mourelatos i mitt fall.
(Därför köpte jag backupen Renfu nu som jag hoppas "snor" några minuter av Mourelatos så hans GS går i rätt riktning)
Fördelarna är såklart flest om man har allround-spelare och ett jämnt lag, som i mitt fall.
Det skiljer inte så mycket mellan outsidespelarna så de får alla sina minuter på de olika positionerna. Likadant på inside, där får de tre "stora" relativt lika antal minuter.
Jag vill också påstå att jag i stort sett håller med coachen i antal minuter han ger spelarna. Generellt så får de bättre spelarna fler minuter än de sämre. Den interna rankingen stämmer alltså.
Det jag inte testat är att se hur han väljer spelare om de skiljer sig marknat. Låt oss säga att jag har en PG som är bra på skott och passning och en som är en försvarskung, hur väljer coachen då?
På SF så väljer coachen allt som oftast "outside"-valet. Men det kan säkert förklaras lite med att Fanoureas och Antoniou som jag ibland kör som SF är listade som C, troligen inte coachens första eller andraval när det gäller SF-positionen.
I mitt fall får Osborne och Postolski ganska mycket tid där, men även Tabor och Xidas samt ovan nämnda insidespelare.
Vid blowouts så tar coachen INTE ut dina starters utan de loggar lika många minuter som vanligt eller nära därpå.
Stamina verkar påverka minuterna direkt har jag märkt. Vilket bara stärker mina åsikter och påståenden om att Stamina är viktigt.
Men det går alltså alldeles utmärkt att köra två tomma laguppställningar i veckan med låt coachen välja om man har nio jämna spelare som inte har allt för dålig stamina. Då hamnar de på 60-70 minuter. Skillnaden blir alltså större om skillnaden mellan spelarna är större där stamina också vägs in ganska mycket.
Eventuella justeringar av minuterna på vissa spelare kan man fixa i cup/träningsmatchen. I mitt fall har gubbe nummer 7,8 och nio oftast fått några minuter i torsdagsmatchen för att hålla GS uppe.

Men träningsminuterna sprids för vinden så det är inget att föredra om du tänkte träna nåt på en eller två positioner.
(Eventuellt kan man träna PG/SG eller lite bättre PF/C men man kommer aldrig att lyckas med att få fulla minuter eller ens i närheten på alla TO)

Advertisement