BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Klaagmuur 2

Klaagmuur 2 (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Nick

This Post:
00
131194.591 in reply to 131194.588
Date: 2/10/2011 7:10:00 AM
Overall Posts Rated:
6868
Om even duidelijk te zijn: het scoutingsteam heeft hier verder niks mee te maken. Ik heb met Arsjitekt, Snowlake en Kalebam alleen overlegd wat zij ervan zouden vinden als ik Van den Hanenberg zou aanschaffen, hoe hem te trainen, e.d.
Zij gingen er misschien daarom ook wel vanuit dat ik deze speler zou binnen halen, omdat niemand had verwacht dat er (onaangekondigd) nog een (Nederlandse) manager zou opstaan om "zo veel" voor hem over te hebben.

En ik zeg "zo veel" omdat ik aan verscheidene managers heb gevraagd wat zij dachten dat hij waard was, geen van allen heeft gezegd hoger als 1,3m.

Last edited by Nick at 2/10/2011 7:11:06 AM

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
This Post:
11
131194.592 in reply to 131194.589
Date: 2/10/2011 7:17:59 AM
Overall Posts Rated:
506506
Ik wil het niet groter maken dan het is, ik denk dat mijn punt duidelijk was en dit bericht zal dan ook het laatste zijn wat ik erover zal zeggen haha.

Of ik nu wel of niet op de chat aanwezig ben, is totaal irrelevant. De speler werd toch een soort van 'gereserveerd' door anderen te vragen om te stoppen met bieden. Gevolgd door een comment ".. om te zien of dat overeenkomt met het schema wat wij bedacht hadden" en de manier (wel-wel-niet) waarop het naar buiten werd gebracht wekte dat de indruk dat de speler wel soort van geclaimed was en dat de koper soort van veroordeeld werd.

Maar goed, zo als altijd met tekst, je kan moeilijk emotie overbrengen waardoor het prima zou kunnen dat ik het verkeerd geinterpreteerd heb.

Kijk het afspreken van niet-bieden omdat de prijs anders te hoog zou worden, is (heel overdreven) te vergelijken met kartelafspraken zoals de bouwfraude. Door dit te doen, kan benadeel je hoe dan ook de verkopende manager en probeer je een principe van een vrije markt te omzeilen, en daar krijg ik dan weer een nare bijsmaak van haha. Ergens kleeft er namelijk iets heel egoistisch aan het kunstmatig laaghouden van de prijs voor NL talenten, ik denk niet dat een verkopende manager daar heel blij mee is ;)

Last edited by BB-Patrick at 2/10/2011 7:22:28 AM

From: Nick

This Post:
00
131194.593 in reply to 131194.592
Date: 2/10/2011 7:25:37 AM
Overall Posts Rated:
6868
Kijk het afspreken van niet-bieden omdat de prijs anders te hoog zou worden, is te vergelijken met kartelafspraken zoals de bouwfraude. Door dit te doen, kan benadeel je hoe dan ook de verkopende manager en probeer je een principe van een vrije markt te omzeilen, en daar krijg ik dan weer een nare bijsmaak van haha. Ergens kleeft er namelijk iets heel egoistisch aan het kunstmatig laaghouden van de prijs voor NL talenten, ik denk niet dat een verkopende manager daar heel blij mee is ;)

Hier ben ik het in principe niet met je eens. De verkoper stelt een vraagprijs in. Deze functie is er niet voor niks, dit is het bedrag dat je minimaal voor een speler wil hebben. Dit lijkt me voor iedereen duidelijk.
Wat er na die vraagprijs met je speler gebeurd, kan je niks aan doen. In principe mag (in dit geval) Coenta blij zijn dat ik de speler zo graag wilde hebben. Als dat niet zo was, het Babydolls waarschijnlijk minder voor de speler hoeven te betalen ;)

Maargoed, het is misschien inderdaad maar beter dat we hier over ophouden. We snappen elkaars punt en beweegredenen, maar we gaan het denk ik nooit echt 100% met elkaar eens worden ;)

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
This Post:
00
131194.594 in reply to 131194.592
Date: 2/10/2011 7:52:40 AM
Overall Posts Rated:
88
ik wil er nog even aan toevoegen, dat ik hier dit seizoen ook al mee te maken had. Ik werd er ook even "vriendelijk" op geattendeerd dat een andere manager een bepaalde speler ook graag wilde hebben met daarbij de vraag of ik niet wilde bieden zodat er geen bidwar ontstond. Op dat moment had ik zoiets van *%^$#$@ en heb besloten een buitenlands talent te kopen, waar ik eigenlijk heel tevreden over ben. Dus met het vriendelijk vragen of iemand niet mee wil bieden kan je het dus ook voor elkaar krijgen dat een Nederlandse manager er zo geen zin in heeft een nederlands toptalent aan te schaffen.

This Post:
11
131194.595 in reply to 131194.594
Date: 2/10/2011 9:34:09 AM
Overall Posts Rated:
204204
Het kan en mag niet de bedoeling zijn dat dit soort situaties ontstaan dat managers ontmoedigd worden een bod op een speler uit te brengen. Daarentegen mag er ook niets tegen zijn dat iemand orgens meld dat hij/zij voor een speler gaat. Je mag gewoon bieden op elke speler die te koop staat.

From: Natasja

To: Nick
This Post:
00
131194.596 in reply to 131194.595
Date: 2/10/2011 10:00:44 AM
Overall Posts Rated:
1111
ik wil nog even melden dat ik geen probleem heb dat er van te voren afspraakjes gemaakt worden wie welke speler wil kopen voor hoeveel deze speler door de eigenaar op de lijst gezet wordt en dat bepaalde schema's al doorgenomen worden hoe te trainen terwijl de speler nog niet eens verkocht is. vind ik allemaal prima. het stoort mij alleen dat mijn naam in 1 alinea genoemd word met 2 andere managers die wel ' respectvol' op het verzoek in zijn gegaan om niet meer door te bieden en ik er niet op in gegaan ben. de toon van zo n alinea is volgens mij juist niet respectvol. de markt bepaald de waarde wat zo eerlijk is voor de ex eigenaar. ik had meer geld en heb 3000 euro meer betaald dan wat jij had. jij hebt meer tijd ingestoken in het voorbereiden van deze transfer ik heb netjes elke week de transferlijst bekeken of er wat moois te koop was en dat is beloond. ook eerlijk lijkt mij.
ik ben overigens van plan om dit mannetje met een level 6 coach goed te trainen. ik maak er geen standaard power forward van geloof me maar. dus dat zit wel goed. ik laat snowflake nog weten hoe ik dit mannetje wil aan pakken

Last edited by Natasja at 2/10/2011 10:02:32 AM

This Post:
00
131194.597 in reply to 131194.596
Date: 2/10/2011 1:10:38 PM
Overall Posts Rated:
9494
Om van alles dan maar af te zijn.

Coenta benaderde mij met de vraag of ik hem kon helpen
Daarna zag ik het talent en heb het er met bijna de gehele scoutingstaf (ars was niet online) maar Ruadri Kalebam en ikzelf hadden het idee dat dit talent voor het NT behouden moest worden.
Na overleg met de eigenaar is er besloten hem op de TL te zetten voor een redelijke prijs (minimaal 750k) en ook is er besloten hem pas te koop te zetten wanneer Nick genoeg geld had om hem te kopen. In de tussentijd is hij getraind op inside.

Dat dit misschien niet geheel netjes is kan ik me voorstellen alleen is er ook nog zoiets als de transferlijst. Dat Nick mensen benaderd met het verzoek niet meer te bieden is niet verboden, dat er mensen naar luisteren is alleen mooi voor Nick en dat er iemand niet luistert en meer bied is mooi voor haar en kan ik ook met de beste wil niets kwalijks in zien.

Dat wij op voorhand de training en schema al hebben opgezet is voor een scoutingsapparaat alleen maar te prijzen, laat zien dat we daadkracht hebben (overleg met eigenaren over verkoop, zoeken naar nieuwe eigenaren) en ook daadwerkelijk erg betrokken zijn bij het NT.

Overigens heb ik contact met natasja en ik denk inderdaad dat de training zeker goed zit.

This Post:
00
131194.599 in reply to 131194.598
Date: 2/10/2011 1:56:29 PM
Overall Posts Rated:
9494
inderdaad, alles is in principe prima uitgekomen dus klaar is klare.

+1 boemboem

From: rvb74
This Post:
22
131194.600 in reply to 131194.599
Date: 2/10/2011 2:14:42 PM
Overall Posts Rated:
1717
en toch doe ik nog ff een zegje, ik heb me altijd al een beetje verbaast over de gang van zaken met dit soort dingen.

we willen de nederlandse talenten bij actieve managers, en wie of wat bepaald of je actief bent?

het pm-en met de vraag om niet verder te bieden om een bidwar te voorkomen.
ik moet eerlijk zeggen dat ik van zo'n pm niet gediend zou zijn en het dus als spam beschouw.

niemand die het evt nadeel voor de verkopende partij in ogenschouw neemt, die zou hierdoor immers inkomsten mislopen...

er vanuit gaan dat iedereen maar op de hoogte is can de voorgaande discussies over deze speler is ook een non argument...
je kan niet verwachten dat iedereen altijd maar in de chat hangt en de fora leest , dit is ook helemaal geen vereiste om een goeie actieve manager te zijn..

als Nick alleen wou klagen over het mislopen van de speler had hij het ook af kunnen doen met de melding..

huidige saldo xxxxx
speler kost xxxxx

en had het verhaaltje over de pm's helemaal niet nodig geweest...

het is allemaal heel leuk dat er zo'n actief scoutings systeem is, maar ik twijfel wel eens over de gang van zaken..

edit: wat spelling

Last edited by rvb74 at 2/10/2011 2:18:33 PM

This Post:
00
131194.601 in reply to 131194.600
Date: 2/10/2011 2:49:27 PM
Overall Posts Rated:
9494
niemand die het evt nadeel voor de verkopende partij in ogenschouw neemt, die zou hierdoor immers inkomsten mislopen

Dit was zeker niet het geval aangezien ik persoonlijk met de eigenaar heb overlegd en hij er volledig achterstond dat hij op de TL kwam voor een meer dan realistisch bedrag.

Wat ik onder een actieve manager versta is iemand die inderaad op het forum is, soms in de chat en zeker reageerd op berichtjes maar dat is mijn persoonlijk selectie wijze en niet die van het scoutingsteam.

Verder was het mijn idee om een manager te zoeken en na diverse mensen benaderd te hebben waarvan ik weet dat ze een goede trainer hebben, ervaring ermee en ook voldoende cash en mogelijkheden om een speler voor het NT te trainen kwamen we uit bij Nick

We hebben dus nergens de belangen van de eigenaar geschaad, of andere mensen gepasseerd want zoals je ziet is de speler bij een andere actieve manager terecht gekomen die we niet benaderd hebben. Ja we willen talenten bij actieve managers, het liefst ook nederlandse managers en daar zoek ik dan ook actief naar in de kring die ik ken.

Mensen die dus niet posten, een talent hebben en niet trainen, niet reageren om mailtjes omdat ze het als spam zien en zich ook nooit laten horen sla ik dus inderdaad pontificaal over. Misschien doe ik daarmee een klein aantal mensen tekort maar in mijn ogen staat het belang van het NT voorop en dan pas het team van de manager zelf zoals ik ook aan Natasja heb laten weten.

Zoals er eerder al gezegd werd, iedere manager staat vrij om zijn of haar spelers te trainen zoals hij of zij dat wil, de adviezen die wij geven zijn er op gericht een speler voor een NT te maken en die belangen zijn niet altijd hetzelfde als die van het eigen team. Het is aan de manager zelf of ze gehoor geeft aan ons ADVIES en zo niet dan zullen wij andere spelers zoeken die dan sterker zijn.

Dat Nick klaagt is zijn goed recht, dat jij het mailen met een verzoek als spam beschouwt is ook jouw goed recht maar als wij jou dus een mailtje sturen met goed bedoeld advies voor je eventuele talent dan zie je dat dus ook als spam? of zie je dat als welkome aanvulling?

Nogmaals, ik als scout kijk niet naar de belangen van wie dan ook, het is mijn taak om te kijken of speler traint, goed getraind wordt en zo niet er proberen iets aan te doen en in dit geval hebben we een speler weggehaald bij een beginnende coach die nu 1.5 miljoen heeft, een extreem goede buddie en dus zo zijn team kan versterken en veel kennis kan opdoen. De speler is bij een goede coach terecht gekomen dus het mes heeft aan beide kanten goed gesneden.

Als managers het niet eens zijn met deze manier van doen, tja zo zij het maar ik denk dat de mensen die het NT een warm hart toedragen het best wel kunnen waarderen.

Advertisement