BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Klaagmuur 2

Klaagmuur 2 (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: rvb74
This Post:
22
131194.600 in reply to 131194.599
Date: 2/10/2011 2:14:42 PM
Overall Posts Rated:
1717
en toch doe ik nog ff een zegje, ik heb me altijd al een beetje verbaast over de gang van zaken met dit soort dingen.

we willen de nederlandse talenten bij actieve managers, en wie of wat bepaald of je actief bent?

het pm-en met de vraag om niet verder te bieden om een bidwar te voorkomen.
ik moet eerlijk zeggen dat ik van zo'n pm niet gediend zou zijn en het dus als spam beschouw.

niemand die het evt nadeel voor de verkopende partij in ogenschouw neemt, die zou hierdoor immers inkomsten mislopen...

er vanuit gaan dat iedereen maar op de hoogte is can de voorgaande discussies over deze speler is ook een non argument...
je kan niet verwachten dat iedereen altijd maar in de chat hangt en de fora leest , dit is ook helemaal geen vereiste om een goeie actieve manager te zijn..

als Nick alleen wou klagen over het mislopen van de speler had hij het ook af kunnen doen met de melding..

huidige saldo xxxxx
speler kost xxxxx

en had het verhaaltje over de pm's helemaal niet nodig geweest...

het is allemaal heel leuk dat er zo'n actief scoutings systeem is, maar ik twijfel wel eens over de gang van zaken..

edit: wat spelling

Last edited by rvb74 at 2/10/2011 2:18:33 PM

This Post:
00
131194.601 in reply to 131194.600
Date: 2/10/2011 2:49:27 PM
Overall Posts Rated:
9494
niemand die het evt nadeel voor de verkopende partij in ogenschouw neemt, die zou hierdoor immers inkomsten mislopen

Dit was zeker niet het geval aangezien ik persoonlijk met de eigenaar heb overlegd en hij er volledig achterstond dat hij op de TL kwam voor een meer dan realistisch bedrag.

Wat ik onder een actieve manager versta is iemand die inderaad op het forum is, soms in de chat en zeker reageerd op berichtjes maar dat is mijn persoonlijk selectie wijze en niet die van het scoutingsteam.

Verder was het mijn idee om een manager te zoeken en na diverse mensen benaderd te hebben waarvan ik weet dat ze een goede trainer hebben, ervaring ermee en ook voldoende cash en mogelijkheden om een speler voor het NT te trainen kwamen we uit bij Nick

We hebben dus nergens de belangen van de eigenaar geschaad, of andere mensen gepasseerd want zoals je ziet is de speler bij een andere actieve manager terecht gekomen die we niet benaderd hebben. Ja we willen talenten bij actieve managers, het liefst ook nederlandse managers en daar zoek ik dan ook actief naar in de kring die ik ken.

Mensen die dus niet posten, een talent hebben en niet trainen, niet reageren om mailtjes omdat ze het als spam zien en zich ook nooit laten horen sla ik dus inderdaad pontificaal over. Misschien doe ik daarmee een klein aantal mensen tekort maar in mijn ogen staat het belang van het NT voorop en dan pas het team van de manager zelf zoals ik ook aan Natasja heb laten weten.

Zoals er eerder al gezegd werd, iedere manager staat vrij om zijn of haar spelers te trainen zoals hij of zij dat wil, de adviezen die wij geven zijn er op gericht een speler voor een NT te maken en die belangen zijn niet altijd hetzelfde als die van het eigen team. Het is aan de manager zelf of ze gehoor geeft aan ons ADVIES en zo niet dan zullen wij andere spelers zoeken die dan sterker zijn.

Dat Nick klaagt is zijn goed recht, dat jij het mailen met een verzoek als spam beschouwt is ook jouw goed recht maar als wij jou dus een mailtje sturen met goed bedoeld advies voor je eventuele talent dan zie je dat dus ook als spam? of zie je dat als welkome aanvulling?

Nogmaals, ik als scout kijk niet naar de belangen van wie dan ook, het is mijn taak om te kijken of speler traint, goed getraind wordt en zo niet er proberen iets aan te doen en in dit geval hebben we een speler weggehaald bij een beginnende coach die nu 1.5 miljoen heeft, een extreem goede buddie en dus zo zijn team kan versterken en veel kennis kan opdoen. De speler is bij een goede coach terecht gekomen dus het mes heeft aan beide kanten goed gesneden.

Als managers het niet eens zijn met deze manier van doen, tja zo zij het maar ik denk dat de mensen die het NT een warm hart toedragen het best wel kunnen waarderen.

This Post:
00
131194.602 in reply to 131194.601
Date: 2/10/2011 2:55:25 PM
Overall Posts Rated:
3636
Ik wil me bij deze toch ook even mengen in de discussie, althans wil ook mijn deel delen.

Ook ik wilde deze speler aanschaffen en heb een mail ontvangen nadat ik een bod had geplaatst. Hoewel ik een passage quote uit een langere mail, die ik daaropvolgend heb ontvangen, is duidelijk wat hier gezegd wordt:

“Graag zou ik je dus willen vragen om niet meer op Van den Hanenberg te bieden, zodat hij verkocht kan worden aan de afgesproken koper.”

Ik heb hier uiteraard direct op gereageerd en heb daarna nog een response gekregen. Hoewel hierin werd aangegeven dat eea niet onvriendelijk was bedoeld, werd desondanks ook het volgende vermeld:

“Het gaat er meer om dat ik spelers heb verkocht, ruimte heb vrijgemaakt, om Van den Hanenberg te trainen. De speler is op de TL gezet op een door mij aangegeven deadlinetijdstip. Snap je?

Wanneer jij eerder had gemeld bij Coenta en/of kalebam dat je deze speler wilde kopen, had het waarschijnlijk precies andersom geweest. Dan had ik jou gewoon het voorrecht gegeven om Van den Hanenberg aan te schaffen.”

Ik heb zelf een aardige selectie en ben al een oudgediende in dit spel, dus ben enerzijds wel wat gewend en kan mijn weg wel vinden. Wel vind ik, en dat is de reden dat ik toch reageer, dat minder ervaren managers of chatters hiervan wel degelijk de indruk kunnen krijgen dat anderen bepaalde invloed hebben die er simpelweg niet is. In zoverre deel ik dus de eerdere inbreng van BB-Patrick gemaakt op dit punt.

Tot slot zijn vele visies en meningen nu wel gemaakt en is het wat mij betreft nu ook weer klaar. Iedereen weer wijzer en hopen dat we nog veel top-talenten in NL mogen krijgen…..!

Cheers
Dionysos aka Gelis aka P.

This Post:
00
131194.603 in reply to 131194.602
Date: 2/10/2011 4:29:42 PM
Overall Posts Rated:
9494
Allereerst is het zo dat ik niet verantwoordelijk ben voor de mailtjes van Nick en dat er met geen enkele manager afspraken zijn gemaakt om een talent vast te leggen voor iemand, dit is gewoon onmogelijk om te doen.
Wel heb ik in overleg met de eigenaar gezegd dat als een van de managers zich zou melden om hem op de transferlijst te zetten hij dit zou doen.

Dat Nick degene was die zou gaan bieden was bij de ingewijden duidelijk en bij diegene die het niets wisten of konden weten was dus inderdaad gepland, dat er iemand overheen zou gaan was te verwachten en dat Nick daarop wat mailtjes heeft gestuurd kan ik ergens wel snappen maar is niet geheel zoals het hoort. Ben het dan ook met he eens dat dit voor beginnelingen wel eens indruk kan maken en dat die inderdaad stoppen met bieden.

Dit zullen we in de toekomst dus anders aan moeten pakken alhoewel ik niet denk dat er dit seizoen nog zo een talent boven komt drijven dat dit soort trucs/stunts uit de kast hoeven te worden getrokken.

Overigens als ik (en dat is dan mijn persoonlijke mening) een vraag krijg om niet meer te bieden dan zie ik dat niet als spam maar als een hint om nog even flink door te gaan en de prijs nog wat op te drijven.
Dat andere spelers het verzoek van nick hebben gehonoreerd is ze te prijzen, maar dat iemand anders er overheen is gegaan is ook prima in orde.

Al met al is de eigenaar binnen, heeft het NT een talent erbij en wordt deze gecoached door een goede trainer.
Voor ons als scouting de ideale situatie en daar gaat het mij om

This Post:
00
131194.604 in reply to 131194.601
Date: 2/10/2011 4:32:40 PM
Overall Posts Rated:
1717
een verdere discussie over het scoutingsbeleid en de gevolgen daarvan lijkt niet waar men op zit te wachten dus ga ik verder niet op de zaken in...

een vraag die direct aan mij gesteld lijkt te zijn wil ik wel beantwoorden

maar als wij jou dus een mailtje sturen met goed bedoeld advies voor je eventuele talent dan zie je dat dus ook als spam? of zie je dat als welkome aanvulling?

spam

Edit:

nou een belangrijk feit nog...
verkoper heeft geen schade?
dat zeg je achteraf, en als er door iedereen in gegaan wordt op de pm's van nick...
dan heeft ie nu misschien ook schade, nick heeft immers dmv pm's 2 mensen uit de bidwar gehaald, misschien had 1 van die 2 nog wel overboden...

Last edited by rvb74 at 2/10/2011 4:41:44 PM

This Post:
00
131194.605 in reply to 131194.604
Date: 2/10/2011 4:37:23 PM
Overall Posts Rated:
9494
Duidelijk dus dan zullen we dat ook niet meer doen
Dan gaan we er maar vanuit dat je talent, Peer Proost goed getraind wordt en we hem einde van het seizoen gaan scouten of dat je ons op de hoogte houd.

This Post:
00
131194.606 in reply to 131194.605
Date: 2/10/2011 4:42:53 PM
Overall Posts Rated:
1717
ga er maar vaniut dat peer proost nooit nt waardig zal zijn

This Post:
00
131194.607 in reply to 131194.606
Date: 2/10/2011 4:45:30 PM
Overall Posts Rated:
9494
dan halen we hem gelijk van de lijst.

From: Nick
This Post:
00
131194.608 in reply to 131194.605
Date: 2/10/2011 4:45:49 PM
Overall Posts Rated:
6868
Heren,
Ik denk dat het al lang en breed tijd is dat deze discussie aan een einde komt.
Iedereen die er iets mee te maken heeft, of dacht er iets mee te maken te hebben, heeft zijn zegje gedaan.

Er zijn belevingen van veel verschillende kanten uitgesproken, ik ben blij dat dit bij een normale discussie is kunnen blijven en dat het niet te spuigaten uit is gelopen, want dit zie ik namelijk nog wel gebeuren. De mening van mensen verandert, er quotes uit bb-mails geplaatst (wat ik persoonlijk niet netjes vind zonder toestemming van de verzender, dit zijn privé berichten, maar dat laten we maar even voor wat het is) en ga zo nog maar even door.

Ik zeg: discussie gesloten, we klagen weer allemaal lekker verder, want tja. Daar is de klaagmuur uiteindelijk voor bedoelt

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
From: Ruaidri

To: Nick
This Post:
00
131194.609 in reply to 131194.608
Date: 2/10/2011 4:47:10 PM
Nightearls
II.3
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Klaagt dat de discussie al na een paar posts wordt gesloten. Mis de ouwe goede tijd, toen deze discussies volledig uit de hand liepen. ;)

Only in the dark, we succeed!
From: Nick

To: Nick
This Post:
00
131194.610 in reply to 131194.608
Date: 2/10/2011 4:49:04 PM
Overall Posts Rated:
6868
Pffft. Verloren in de beker: TIE vs. CT + HCA... Helaas, niet zo ver als vorig seizoen...

Kan iemand mij trouwens uitleggen waaro Hulsker maar 6 minuten heeft gespeeld, terwijl ik heb als wisselspeler had ingesteld? Ook nog eens Strictly follow depth chart en Let them play..

Wel een baalweek dit! Geen enkele wedstrijd gewonnen...

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
Advertisement