BuzzerBeater Forums

BB Suomi > Vaaliväittelyt / National Team Debate Thread

Vaaliväittelyt / National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
109475.62 in reply to 109475.61
Date: 9/11/2009 3:40:01 PM
Porvoon Jarmo
III.1
Overall Posts Rated:
788788
Kyllähän se menis siihen että koko joukkue "kärsisi" siitä että 1-2 pelaajaa vie kaiken rahan,mutta se olis hienoa että noista ylemmällä pelaavista,tai muuten vain raha miehistä löytyisi halukkaita jatkamaan treeniä vaikka palkat olisivatkin kovat.

Itsellä kun elää lapsellinen haave että joskus pelaisi vielä tuolla ylimmällä sarjatasolla,niin en olisi luopumassa 2 paikan treenistäni,mutta jos tulevaisuudessa löytyy noita miehiä jotka pistävät U21 joukkueen omansa edelle, olen valmis luopumaan omasta U21 ukostani että pääsisi mahdollisiman hyvään treeniin.....tosin itkut silmässä mutta silti :)

This Post:
00
109475.63 in reply to 109475.61
Date: 9/11/2009 3:44:59 PM
Overall Posts Rated:
00
Kysymys kaikille ehdokkaille.

Eli tää sama kysymys mikä on ennekin ollut puheen aiheena eli mitä taitoja painotat millekkin paikalle.

tällä tyylillä, joka on lainaus tuolta

Pelintekijä
(1) Pallonkäsittely, syöttäminen
(2) Ulkopuolustus, kuljettaminen
(3) Hyppyheitto, kaukoheitto, lähiheitto


Jokaiselle paikalle erikseen.

ja sit pari muuta kysymystä.

Kuinka tärkeä levypallot on takamiehillä?

eli voisiko avuttomalla levypallolla päästä joukkueen pelintekijäksi.


-Murfield

From: hene10
This Post:
00
109475.64 in reply to 109475.63
Date: 9/11/2009 3:50:21 PM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
No jatketaas tässä vähän samaa linjaa Murfieldin kanssa. Minkälaista painoarvoa annat C/PF paikan pelaajien syötölle?

This Post:
00
109475.65 in reply to 109475.64
Date: 9/11/2009 4:21:50 PM
Overall Posts Rated:
182182
Murfileld ja hene: hienot kysymykset, mielenkiintoista nähdä miten ehdokkaiden vastaukset mahdollisesti eroavat toisistaan ja miten omien näkemysten kanssa sopii yhteen.:)

!zazhigai!
This Post:
00
109475.66 in reply to 109475.65
Date: 9/11/2009 4:32:03 PM
Porvoon Jarmo
III.1
Overall Posts Rated:
788788
Jos lähdetään pelintekijästä.niin minulla oli ajatuksena:
(1) Pallonkäsittely, syöttäminen
(2) Ulkopuolustus, kuljettaminen
(3) Hyppyheitto, kaukoheitto
Jokainenhan haluaa joukkueestaan "oman näköisensä" ja pelintekijän ykkös tehtävähän on tuo pallon kuskaaminen ja syöttöjen jakaminen,MUTTA puolustukseen tulisi panostaa myös huomattavasti,sillä kovalla puolustuksella saadaan homattavaa etua siihen mitä omissa hyökkäyksissä hävitään(toivottavasti joku muukin kun minä pysyi kärryillä :)
4. vapaaheitot

Heittävä takamies:
1.Molemmat heitot,yleensä hypäri on ollut kovempi,mutta kaukoheittojen taso ei saa jäädä paljoa hyppyheittojen tasosta.
2.Ulkopuolustus,kova painotus ehdottomasti myös tälle taidolle
3.kuljetus ja pallonkäsittely
4.vapaaheitot

SF:
Tämä on vaikeaa,kaikkea olisi kiva saada,mutta jos olisi mahdollista olisi joukkueessa hyvä olla sisä ja ulko SF.

Kumpi tahansa niin:
1. heittoja tulisi treenata lähes heittävien takamiesten tasolle
2.Julmasti ulko pakkia vähemmän sisä pakkia,ja sillä toisella toisin päin.
3.pallon käsittelyä,lähiheittoa
4. levypalloista tuskin suurta haittaa olisi :) tähän kohtaan lisätään myös vaparit.
joku kysyy entäs kuljettaminen? Tämä on nyt se oma mielipide jotkut ovat varmaan aivan toista mieltä,mutta mielestäni 3.paikan pelaajat harvemmin palloa kuljettavat(nyt tullaan sitten siihen tarkoitetaanko kuljettamisella pallon ylös tuontia vai jotain muuta)
4. vaparit
PF:
1.Lähiheitot,sisä pakki ja levarit,en osaa tarkempaa järjestystä nyt antaa,mielestäni maku asia,mutta minulle lähiheitot ja pakitus on tärkeämpiä kun levypallot.
2.hyppyheitto
3.syöttö ja torjuminen.
4. vaparit

C:
Sentterillä soisi olla sitten sitä levypalloa taitoa hitosti,myös sisäpuolustus ja lähiheitot sopivat tälle riville mainiosti,mutta mielestäni tässä järjestyksessä.
2.torjuminen ja syöttö
3.hyppyheitto ja vaparit

Kaikkea on mahdotonta sada "tarpeeksi" ja itse pidän puolustusta todella korkealla,jonkun toisen lista voi olla pikkusen toisen näköinen,mutta näillä mennään.

Murfieldille:mä en näe oikeastaan mitään estettä ettei pelintekijäksi pääsis ilman levypallo taitoa,en ole asiaa yhtään tutkinut,mutta näppi tuntuma olisi että sitä taitoa pitäisi olla paljon että se vaikuttaisi levypallo arvosanaan.

Henelle:Syötöttöjen kuuluisi kuulua ehdottomasti pitkien miehien valikoimaan,kuinka paljon sitä pitäisi olla(koska jostainhan se on aina pois) en osaa sanoa.

This Post:
00
109475.67 in reply to 109475.64
Date: 9/11/2009 4:34:46 PM
Overall Posts Rated:
2626
Jospas aloittaisi tästä C/PF paikoista. Syöttötaito vaatimus tai kriteeri ei ole sentterille yhtä korkea kuin isolla laiturilla. Isolaituri jolla on syötöt kohdallaan on kohtuullisen suuri apu joissain hyökkäys taktiikoissa. Sentterillä saa olla vaikka avuton syöttötaito, jos muuten kaverin taisot ovat kohdallaan.

Tämän menee nyt hieman poliittiseksi, mutta yleensäkin kun katson noita tarvittavia taitoja, niin viimeisten kahden kauden aikana olen koettanut saada puolustustaidot mahdollisimman korkealle ja sitten muut tarvittavat taidot ovat riippuneet käytettävästä taktiikasta.
Murfieldin pyytelemät taitojen painotukset pelipaikoille ei ole mitenkään helppo vastata. Painotukset vaihtelevat jonkin verran vastustajasta sekä taktiikoista. Jos esim. lähdetään pelaamaan hyökkäyksissä korin alle, nin takamiesten pitää omata hyvät syöttötaidot sekä myös kuljettaminen ja pallonkäsittely taito on tärkeää. Jos taas hyökätään ulkoa, tulee heittojen painotus nousemaan korkeammalle, kuin esim syötöt. Lähes samat asiat pätevät myös laiturien kohdalla kun puhutaan hyökkäyspelistä. Puolustuksessa, jos pelataan jollain paikalla menee hieman heikommatkin puolustusarvosanat läpi jos taktiikkana on panostaa hyökkäyspelaamiseen ja tietysti vastustajan pelaajien taso määrittelee myös sen, kuinka korkealle ko. ottelussa miespuolustuksen ollessa kyseessä vaatimustaso asettuu.

Jos joku menee sanomaan joltain paikalta yksiselitteisesti taitojen vaatimusjärjestyksen, niin aika fakiiri on kyseessä. Itse olen sitä mieltä, että kaveri ei ymmärrä tästä pelistä vielä yhtään mitään tai ainakin opittavaa on paljon. Taitojen priorisointi vaihtelee suuresti juuri taktiikoiden mukaan, edellyttäen tietysti, että pelaaja materiaali antaa myöden tuollaisen taitoihin perustuvan valikoivan peluuttamisen.

Olen jonkun kerran viimekin kaudella laittanut kaverit kokoonpanoon täysin taktiikan mukaan, no ehkä siellä nyt oli joku sentteri, jota ei kukaan oikein ohittanut millään osa-alueella, mutta muuten kyllä.

Tuolla on myös ollut puhetta managereiden halusta "uhrautua" U21-joukkueen eteen ja treenauttaa pelaajaansa täysin U21-joukkueen tarpeiden mukaan. Täytyy kiitollisuudella todeta, että tällaisiakin managereita on jo olemassa ja suuri kiitos heille, koska heidän yhteistyönsä tuloksena meillä on ja on ollut muutama todellinen helmi käytettävissä.

No nyt menee taas hieman filosofiseksi ja ehkä ajatuskin alkaa karkailemaan, mutta ehkä teillä peliä seuranneilla on toivottavasti jo käsitys omasta filosofiastani ja täytyy myöntää, että se on muuttunut hieman matkan varrella ja ehdottomasti enemmän puolustustaktiikkaa suosivaksi, joten treeni suosituksissani olen aika paljon pyytänyt kehitystä juuri niillä alueilla.

Taitanee taas olla aika pitää pieni hengähdys tauko ja jännittää pääsenkä toiselle kierrokselle vai tulisiko noutaja jo heti alkumetreillä...

-Oldtimer-

This Post:
00
109475.68 in reply to 109475.67
Date: 9/11/2009 5:01:28 PM
Porvoon Jarmo
III.1
Overall Posts Rated:
788788
Kyllähän mä sen ymmärrän,että eri taktiikat vaativat eri taitoja pelaajilta koska kaikkeahan nyt ei tosiaan voi saada.
Sehän olisi optimaalinen tilanne että rosteri olisi sen verran laaja että aina löytyisi kovia jätkiä joka taktiikkaan,mutta sekin lienee mahdotonta ja siksi kaikkia taktiikoita ei käytetäkkään.
Toi listani lähti väsyneestä päästä töiden viimeisillä tunneilla :)
Tosin en lähde mitään takaisin vetämään,listaa pyydettiin ja siitä tuli tuo näköinen,en sen kummemmin kirjoittaessani lähtenyt miettimään mitään taktiikoita,mutta jos nuokin ukot saisi ja hitosti pyydettyjä taitoja,voisi vetää miten huvittaa :)

Ja mitä tuohon toiseen kierrokseen tulee..aika vaatimaton kaveri olet...vai noutaja :)

This Post:
00
109475.69 in reply to 109475.66
Date: 9/11/2009 6:05:25 PM
Overall Posts Rated:
00
Pari jatko kysymystä Eight Wonderille.

Mites sitten kestävyyden laita kun noita vapareita oot painottanut, kuinka tärkeä se on?

Missä olet parempi, kuin esimerkiksi Pleksi tai Oldtimer he ovat kumminkin paljon kokeneempia?

Entäs syöttämis taito heittävällä takamiehellä, jos isot miehetkin tarvitsevat sitä?


Ei nyt tällä kertaa muuta.

-Murfield

From: Pleksi
This Post:
00
109475.70 in reply to 109475.52
Date: 9/11/2009 6:17:48 PM
Trauma Basket
II.4
Overall Posts Rated:
2828
Second Team:
PTSD Basket
Mitä joukkueen asioiden hoitamiseen tulee, niin niitä hoitaisin niin foorumilla, IRC:issä kuin bb-postin kautta.

Pelitekijöiden taitoja katsoessa huomioon otettavia taitoja ensisijaisesti ovat mielestä ulkopakki, pallonkäsittely, driving sekä syöttäminen. Pointtien ei tarvitse olla superhyviä heittäjiä, mutta heittotaito katsotaan eduksi ja mielellään saisi olla siellä punasilla luvuilla edes. Levypallo taito on osittain tärkeä myös takamiehille ja sitä pitäisi olla hieman enemmän kuin tasolla 1 tai 2.

PF ja C paikoilla syöttäminen on eduksi joksikaan senttereille se ei ole niinkään pakollista. PF:ien tulisi osata syöttää edes auttavasti jotta peli kulkisi paremmin. Niin C kuin PF paikoille on suotavaa olla driving ja pallonkäsittely taidot kohdallaan ja lisäksi PF:llä hyppyheitot ja miksei myös kaukoheitotkin. Mitä parempi isomies heittämään kaukaa sitä vaarallisempi ja hyödyllisempi on kentällä.

Ja kuten tuo EightWonderkin tuossa jo totesi, joukkueet jotka omistautuvat enemmän u21/mj:n pelaajien kehitykseen kuin omaan pärjäämiseen ovat enemmän kuin tervetulleita.

This Post:
00
109475.71 in reply to 109475.70
Date: 9/12/2009 2:46:26 AM
Overall Posts Rated:
66
Eihän joukkueelle ole liian haitallista kehittää U-21 pelaaja, ilman, että joukkue kärsii liikaa. Treenaa lupaavaa pelaajaa 3-4 kautta, ja siinä sivussa treenaa 2 eri miestä, jotka sitten myy ja ostaa rahoilla muita pelaajia.
Itse ainakin olen ajatellut alkaa yhtä paikkaa treenaamaan. Ei se mielestäni joukkuetta niin pahasti tapa. (mulla tosin muut pelaajat tosin jo ihan hyviä, että niillä voi ens kaudella kolmosessakin pelata)

This Post:
00
109475.72 in reply to 109475.66
Date: 9/12/2009 3:11:56 AM
Overall Posts Rated:
182182
Oma mielipide poikkeaa SG ja SF paikoista; minusta syöttö erittäin tärkeää näille, jotta saadaan Offensive Flow korkeammaksi.

!zazhigai!
Advertisement