BuzzerBeater Forums

BB Suomi > U21 Kausi 12

U21 Kausi 12 (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: zafman
This Post:
00
138853.62 in reply to 138853.61
Date: 4/16/2010 6:48:18 AM
Pahalammen Pomppu
II.2
Overall Posts Rated:
156156
Second Team:
Burning Shoes
Kritiikkiä ja kommentia laitan ja koitan selvitellä mitä muut managerit oikein miettii pelistä ja miten noita pelaajia pitäisi katsella.
Tässä nyt väitellään siitä miten määritellään ne 8 parasta pelaajaa, joista aletaan sitten karsimaan pois. En ole nyt saanyt selvyyttä miten jartsa34 sen tekee, mutta oma kaavani on alla.

1) Lähtökohtaisesti itse pelaajavalinnassa kartoitan kyseiselle pelaajapaikalle kaikki, joilla ajattelen olevan mahdollisuuksia ja jotka tiedän. Tämä tapahtuu yleensä kauden vaihteessa koska silloin ei tule peli-into ongelmia tai niillä ei ole väliä kun into resetoidaan.
2) Vertailen kyseisiä pelaajia toisiinsa taitojensa avulla, koska muuta mahdollisuutta ei ole. Katson niin yksittäisiä taitoja kuin tiettyjen taitojen summaa.
3) Olen yhtetydessä manageriin jos mies ei ole entuudestaan ollut NT ja kyselen mitä aikoo tehdä pelaajan kanssa tai jollei jo aikaisemmin ole ollut yhteydessä suunitelmineen.
4) Valitsen joukkueeseen "yleispelaajat" ja eri taktiikoihin sopivat pelaajat, jotta tarvittaessa voin käyttää mitä taktiikkaa haluan.
5) Pienenä osana valintaa on miehen kehittymismahdollisuus vs jo nykyisyydessään olevat taidot. Pystyy karkeasti laskemaan, että onko tämä toinen vielä kauden verran parempi vaikka ei kehity kuin tämä toinen, kun tietää mitä taitoja pelaajan tarvitsee nostaa.
6) Ulospäin julkaistaan tiedossa olevien pelaajien perusteella tehty tavoitetaidot, joilla mahdollisuus on päästä joukkueeseen, kuitenkin niin että jokainen pelaajan tapaus käsitellään yksittäisenä tapauksena.
7) Seuraan joka viikko jo NT:ssä olevia pelaajia ja toivon managereiden olevan yhteydessä minuun niiden rajalla olevien kehitymisien kanssa. Näin ei kyllä usein käy vaan täytyy kysellä ajoittan aina missä mennään, kun huomaa/tietää että pelaaja ei enää kehity ja toinen kehittyy.

Mahtoikohan tuosta menettelykaavasta jäädä jotain pois... no tuon on itsellä ollut järjestelmä jo kolmen kauden ajan ja pelaajadataa on tallessa eri kausilta paljon, koska tuon yleiskatroituksen teen joka kauden vaihteessa.

Sitten voidaankin alkaa kiistelemään siitä että onko tuossa minun valintaprosessitavassani jotain outoa tai sellaista mitä joku muu manageri tekisi toisin. Varmasti yksityiskohtaisia eroja on paljon mutta en usko kokonaisuudessaan kenenkään prosessin paljon eroavan tuosta. Järjestys ja painotuseroja varmaankin on ja ainoastaan minä, oldtimer ja NaiCou on nyt pelaajia valinnut tähän mennessä NT joten meillä kolmella on käytännön kokemus, muilla on vain mielipiteitä siitä miten pitäisi valita. Mielipide se meidänkin on, mutta me olemme saaneet sitä toteuttaa, koska muut managerit ovat meidät valinneet sitä toteuttamaan vaalien avulla.

Mutta laitan tämän saman tuonne NT puuhun, koska tämä ei ole oikea paikka ehkä kiistellä siitä miten NT hommia tekee.
U21 osalta täällä voidaan mun puolesta jatkaa miten pelaajia valitaan ja siinä tulee vielä karkeammin ikä vastaa kuin NT.

Nuorien pelaajien vertailu on tietysti täysin omalajinsa, joka itselle on kovin uutta, mutta en näe siinä menettelyeroja juurikaan. Lisää painotusta tulee iälle, miten treenataan ja onko U21 toiveet etusijalla. Oldtimer on hoitanut homman aikaisemmin ainakin minulta näkymättömissä ja olen saanut sieltä tietoa noista 21v jampoista kysymällä, mutta nuoremmista en niinkään ollut kiinnostunut. NaiCoun kanssa yhteistyö toimii paremmin ja oma heräämiseni etenkin SF ja PF miehien puuttumattomuuten herätti sen että tarvii jo alusta asti päästä muovaamaan ainakin noille paikalle erikoistuneita miehiä. PG ja SG sekä C miehiä tulee ihan kohtuullisia ilman ohjeitusta tuohon 21v asti, mutta sitäkin on tarkoitus parantaa.

-zafman

This Post:
00
138853.63 in reply to 138853.62
Date: 4/16/2010 8:41:15 AM
Overall Posts Rated:
11
Nyt on sitten Silventoisen pelikunto vahva (:

This Post:
00
138853.64 in reply to 138853.63
Date: 4/16/2010 9:29:26 AM
Porvoon Jarmo
II.1
Overall Posts Rated:
789789
Olisit perkule antanut sille 144min viime viikolla,olis juttu jatkunut.
Oikeastaan olis helpottanut mun hommaa cupissa :)

From: jartsa34

This Post:
00
138853.65 in reply to 138853.62
Date: 4/16/2010 10:54:08 AM
Overall Posts Rated:
22
Tässä on ollut sellainen ongelma, että olen joutunut väittelemään kahden eri ihmisen kanssa näistä asioista, sinä olet toinen ja ietu taisi olla toinen. Toinen teistä väitti, ettei tietylle pelipaikalle löydy 6-8 sopivaa pelaajaa(ilmeisesti se et ollut sinä). Tähän vastaukseni oli, että kriteerejä on löysennettävä, jotta saamme listalle vähintään ne 6 nimeä. Ei se tarkoita sitä, että ne kaikki tarvii sinne maajoukkueeseen valita, mutta nämä olisi oltava seurannassa ja ohjauksessa, jotta ei tarvitse mj-managerin tulla huutelemaan fooorumeille tuuraajia pelaajien huonojen kuntojen takia.

Minut on jotenkin ymmärretty täysin väärin ja organisaation ihmisillä on kaikki defenssit päällä.

Hienoa, ett' ko. pelaaja on taas kuosissa.

This Post:
00
138853.66 in reply to 138853.65
Date: 4/16/2010 2:02:42 PM
Overall Posts Rated:
376376
Tää keskustelu muistuttaa välillä lastentarhaa. Pelaajat ja valmentajat kyseenalaistaa valmentajan valintoja. Ei valmentajan tarvi selitellä miksi näin tekee. Tottakai krittiikiä pitää antaa, mut asiallista. Vaalit on sitä varten, että jos tuntuu että itsellä olisi enemmän aikaa ja energiaa tutkia näitä juttuja ja paremmin niin ehdolle vaan. Mut eiköhän anneta Naiconille työrauha, ainakin seurajoukkueen meriitit puhuu puolestaan. Vaikka hävisikin ajaxille jostain kummallisesta syystä, taktiikka väärä? ;)

Ei kovin hyvä taso Suomessa kyllä ole, jos ei riitä 8-10 miestä ees vertailuun pelipaikkojen välisessä taistelussa.

This Post:
00
138853.67 in reply to 138853.66
Date: 4/16/2010 2:23:10 PM
Overall Posts Rated:
22
Pelaajat ja valmentajat kyseenalaistaa valmentajan valintoja. Ei valmentajan tarvi selitellä miksi näin tekee.

Ei tietenkään tarvi. On olemassa sanonta, että mikään muu ei ole pakko kuin köyhän kuolema.

Valmentajalla on siis täysi oikeus pitää suunsa kiinni. Ja äänestäjillä on täysi oikeus olla äänestämättä. En mä ymmärrä mikä on sen mykkäkoulun autuaaksitekevä ominaisuus.

Tottakai krittiikiä pitää antaa, mut asiallista.

Onko joku antanut asiatonta kritiikkiä?

Vaalit on sitä varten, että jos tuntuu että itsellä olisi enemmän aikaa ja energiaa tutkia näitä juttuja ja paremmin niin ehdolle vaan.

Tällä logiikalla kansanedustajia saa arvostella vain kansanedustajaehdokkaina olleet. En ole samaa mieltä. Mulla ei ole aikaa.

Mut eiköhän anneta Naiconille työrauha,

Mielestäni ei, vaan jos on kritisoitavaa, niin kritiikkiä saa ja pitää antaa. Ei jeesjees-miesten kerho saa ikinä mitään kehitystä aikaiseksi.

ainakin seurajoukkueen meriitit puhuu puolestaan.

Olen samaa mieltä.

Ei kovin hyvä taso Suomessa kyllä ole, jos ei riitä 8-10 miestä ees vertailuun pelipaikkojen välisessä taistelussa.

Tästäkin olen samaa mieltä, mutta samalla ajattelen että, jos tilanne on tällainen, niin rajat on liian tiukalla.

This Post:
00
138853.68 in reply to 138853.66
Date: 4/16/2010 2:33:53 PM
Porvoon Jarmo
II.1
Overall Posts Rated:
789789
Mun mielestä sä oot väärässä,tämmösiä "tuulettavia" keskusteju on hyvä olla,eikä asioita pidä hyssytellä.
Eikä tämä nyt Naicoun rauhaa ole rikkonut,eiköhän se ole tuo zafman mikä on yrittänyt pitää mj:n puolia.Kun keskustellaan kiivaasti silloin pikkusen rapa roiskuu,joskus mennään hyvän maun rajoilla,mutta ei tää mielestäni mitään lapsellista touhua ole.

Mun mielestä maajoukkue valmentajia voi ja pitääkin kritisoida jos siihen on syytä,ja onhan se merkki siitä että porukkaa kiinnostaa mitä ne siellä ylipäänsä touhuavat!

Mitä Suomen tasoon tulee,niin asialle tarttis varmaan tehdä jotain.Kun on vähän käyttäjiä niin on vähän niitä potentiaalisia junnujakin mitä ruveta treenaamaan,sen takia kaikki vähänkin lupaavat pitäis saada ohjattuun treeniin.

This Post:
00
138853.69 in reply to 138853.66
Date: 4/16/2010 2:48:58 PM
Overall Posts Rated:
182182

Mistä tää tuli, taisin missata? Tottakai on, satoja jos niin haluaa. Mutta jos tarkoitetaan hyviä nuoria, tarpeeksi kovalla potentiaalilla (minusta pitäisi olla perennial allstar, monen mielestä allstar riittää), joidenka omistajat yrittävät saada ne alusta asti U21-tähdiksi, ei niitä kyllä ehkä ole kuin max 10. Siis jos meinataan pärjätä maailmalla. Ei oo liikaa siis mutta joka maassa sama haaste.

Last edited by D. Mirosavljevic at 4/16/2010 2:54:28 PM

!zazhigai!
This Post:
00
138853.70 in reply to 138853.69
Date: 4/16/2010 3:05:10 PM
Kaksi Tornia
II.2
Overall Posts Rated:
386386
Laitetaas tähän väliin vaikka pikkasen tilastoa. Elikkä pientä vertailupohjaa tämän hetken U-21 ranking ykkösen Ranskan ja Suomen pelaajamateriaaleista palkkatasoon perustuen.

Suomi U-21 ikäiset pelaajat

1 kpl 70 000+
2 kpl 60 000+
3 kpl 50 000+
6 kpl 40 000+
12 kpl 30 000+
23 kpl 20 000+

Ranska U-21 ikäiset pelaajat

1 kpl 170 000+
1 kpl 150 000+
2 kpl 100 000+
1 kpl 90 000+
1 kpl 80 000+
3 kpl 70 000+
---------------
4 kpl 50 000+
6 kpl 40 000+
30 kpl 30 000+

Last edited by Yamakasi at 4/16/2010 3:28:35 PM

This Post:
00
138853.71 in reply to 138853.70
Date: 4/16/2010 3:28:01 PM
Overall Posts Rated:
182182
Tuo oli mielenkiintoista mutta toki kaikki Ranskan yli 55k-palkkaiset lienevät senttereitä.
Ensi vuonna Suomella guard (Koivumäki) joka tulee olemaan parempi kuin Ranskankin parhaat tällä hetkellä.
Kyllä tämä U21 varmaan etenee meillä, mutta jotta pääsisimme tuolle tasolle vaatinee lisää käyttäjiä (aktiivisia) plus jotain halukkaita mj-kasvatusseuroja (tarkoitan kerhoja "ilman omaa tahtoa").

Last edited by D. Mirosavljevic at 4/16/2010 3:36:14 PM

!zazhigai!
This Post:
00
138853.72 in reply to 138853.71
Date: 4/16/2010 3:33:22 PM
Overall Posts Rated:
182182
Tarkastin nyt sitten vielä tarkemmin tuota Ranskan U21-ryhmää ja, yllätys yllätys, 100% 14:sta pelaajasta ranskalaisomistuksessa(treenissä), ja: valtaosa kerhoista IV-divisioonassa...

!zazhigai!
Advertisement