BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Säsong 10

Säsong 10

Set priority
Show messages by
From: Mannen

This Post:
00
109014.63 in reply to 109014.62
Date: 9/16/2009 4:43:28 AM
Overall Posts Rated:
7575
Jo jag såg din match, vilket var betydligt tyngre än min förlust. Jag räknar med att kunna ta igen den, men det där var väl ett av de lag du verkligen behövde slå?

/Mannen
From: Jokehim

This Post:
00
109014.64 in reply to 109014.63
Date: 9/16/2009 5:26:45 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Man märker direkt när man tagit sig upp till division II att det är en ännu svårare balansgång att kunna få lagom speltid och utnyttja reserverna och även öka sin entusiasm. Med 5 i entusiasm kan man förlora mot de flesta lagen. För egen del hade jag fingertoppskänsla då jag hoppades på att min motståndare skulle köra TDL för att spara sig till "lättare" matcher. Slutade med att jag med TDL och väldigt b-betonad uppställning vann knappt efter tidigt 20 poängs underläge.

För egen del är det precis som för Spångakillarna möjligt "slarva" bort några matcher i grundserien utan att det är alltför svårt att reparera medan för Slamdunkers det givetvis är tuffare då det är väldigt stort gap mellan de bästa och sämsta lagen i Pro A.

Tror dock att det inte är fel att i Pro A offra några matcher för att stabilt kunna ligga på runt 10 i entusiasm och då kan man ju köra normal varannan seriematch, åtminstone så länge man är kvar i cupen. Med crunch kan man ju dessutom hota de riktigt vassa lagen utan att stämningen blir sämre än 5

From: sku88an

This Post:
00
109014.65 in reply to 109014.63
Date: 9/16/2009 8:18:15 AM
Overall Posts Rated:
2929
Jo det där var verkligen ett av lagen som jag bör ha efter mig... tung förlust på det viset också.

This Post:
00
109014.66 in reply to 109014.64
Date: 9/16/2009 8:24:08 AM
Overall Posts Rated:
2929

Tror dock att det inte är fel att i Pro A offra några matcher för att stabilt kunna ligga på runt 10 i entusiasm och då kan man ju köra normal varannan seriematch, åtminstone så länge man är kvar i cupen. Med crunch kan man ju dessutom hota de riktigt vassa lagen utan att stämningen blir sämre än 5 :)

Skulle nästan säga att det är lite tvärtom, tack vare de stora skillnaderna så gäller det att man slår de som är ungefär lika bra, då kan enten få komma i andra hand för att sen byggas upp när man möter de lite mer "omöjliga" lagen.
Tyvärr räknade jag kallt med en seger igår då jag tycker jag hade ett så pass mkt bättre lag, så jag kände att det skulle bli seger även med en TIE... vilket jag fortfarande tycker var ett bra beslut då jag ska vinna matchen.

Därför är ju scoutning viktigt, man placerar in sig i serien så vet man vilka lag man ska slå, bör/måste slå och vilka man kan samla ent emot. Sen är det klart, öppnar det sig ett tillfälle att spöa ett av topplagen så är det ju bara att köra, men knappast men en CT då, spara dom till de lag som kommer hamna runt dig. Så resonerar jag iaf :)

This Post:
00
109014.67 in reply to 109014.66
Date: 9/16/2009 8:47:44 AM
Overall Posts Rated:
11

Tror dock att det inte är fel att i Pro A offra några matcher för att stabilt kunna ligga på runt 10 i entusiasm och då kan man ju köra normal varannan seriematch, åtminstone så länge man är kvar i cupen. Med crunch kan man ju dessutom hota de riktigt vassa lagen utan att stämningen blir sämre än 5 :)

Skulle nästan säga att det är lite tvärtom, tack vare de stora skillnaderna så gäller det att man slår de som är ungefär lika bra, då kan enten få komma i andra hand för att sen byggas upp när man möter de lite mer "omöjliga" lagen.
Tyvärr räknade jag kallt med en seger igår då jag tycker jag hade ett så pass mkt bättre lag, så jag kände att det skulle bli seger även med en TIE... vilket jag fortfarande tycker var ett bra beslut då jag ska vinna matchen.

Därför är ju scoutning viktigt, man placerar in sig i serien så vet man vilka lag man ska slå, bör/måste slå och vilka man kan samla ent emot. Sen är det klart, öppnar det sig ett tillfälle att spöa ett av topplagen så är det ju bara att köra, men knappast men en CT då, spara dom till de lag som kommer hamna runt dig. Så resonerar jag iaf :)

Precis så tänker jag. Känner inte att jag behöver tillägga något förutom att säga att dina ord äro visa.

This Post:
00
109014.68 in reply to 109014.66
Date: 9/16/2009 11:01:04 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II

Med riktigt bra stämning kan man ju få någon bonusseger mot lag som egentligen är för bra. Men självklart gäller det att lägga fokus på rätt matcher och i princip kasta bort övriga

Sen gäller det att gissa rätt på motståndarens strategi också. Hade DiBlåe kört normal mot mig igår hade man vunnit eftersom jag mönstrade ett riktigt svagt lag och dessutom körde TDL. Väldigt nöjd över den taktiska segern som förstås var rätt turbetonad då han nästan slog mig även med TDL. Men har ju till skillnad från dig som sagt råd att torska fler gånger när man gjort felaktiga val.

This Post:
00
109014.69 in reply to 109014.68
Date: 9/16/2009 11:33:58 AM
Overall Posts Rated:
2929
Med riktigt bra stämning kan man ju få någon bonusseger mot lag som egentligen är för bra.

Jo, om det riktigt bra laget inte tar hand om sin ent också :)

Men i övrigt har du ju rätt... det gäller att kunna läsa motståndarna, o därefter ha fru fortuna på sin sida, eller iaf inte på motståndarens ;)

From: Rolwes

This Post:
00
109014.70 in reply to 109014.69
Date: 9/17/2009 9:30:28 AM
Overall Posts Rated:
33
Lycka till i cupen allihopa.

Rolwes Ägare Fornudden BK

From: Mannen

This Post:
00
109014.71 in reply to 109014.70
Date: 9/17/2009 9:32:41 AM
Overall Posts Rated:
7575
Lycka till i cupen allihopa.

Rolwes Ägare Fornudden BK

Ja lycka till! För egen del borde det vara lätt, men jag har torskat lätta matcher förr...

/Mannen

This Post:
00
109014.72 in reply to 109014.70
Date: 9/17/2009 9:34:31 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Siktar du på en mer poängglad match i årets cupmöte mot Smala Sussie? Blev ju rätt poängsnålt förra säsongen (15067430) (165-154 ordinarie tid) ...

From: Rolwes

This Post:
00
109014.73 in reply to 109014.72
Date: 9/17/2009 11:17:13 AM
Overall Posts Rated:
33
beror på men blir nog som förra mötet i copen skulle jag tro

Rolwes Ägare Fornudden bk

Advertisement