Tijd voor een update rondom de NL spelers met minimaal MVP potentieel die getraind worden. Afgelopen weken heb ik alle skills bijgewerkt en weer veel contact gehad met de managers. Dit overzicht geen een goed beeld van wat er allemaal rondloopt.
Ik heb de spelers gesorteerd op leeftijd en op volgorde van het aantal SP (hoogste TSP eerst), dus dan heb je een indicatie waar je speler relatief gezien staat. Bij de spelers met een buitenlandse manager heb ik het aantal SP er vaak wel bij geplaatst, kun je ongeveer afleiden welk niveau de spelers hebben. Tussen haakjes staat de toename van het aantal SP het afgelopen seizoen.
Alles overziend springt de lichting 22-23 jarigen zowel kwalitatief als kwantitatief er boven uit met mannen als Heideman, Van Sonnen, Waterlander, Van Commenee, Lenssen, Huiberts, Waagenaar, Wittenberg en Van Sichem. Niet voor niets dat Jeroen het afgelopen seizoen ook goed deed met het U21. Dat belooft veel goeds over een aantal seizoenen. En leuk om te zien dat de energie die we er met z’n allen in hebben gestopt een seizoen of 4-5 terug ook zijn vruchten begint af te werpen!
Op korte termijn is de spoeling aanmerkelijk dunner. Van de 27+ers maken Weener, Van Eendenburg, Anema en Grootveld kans. Van de 26 jarigen is er eigenlijk geen speler die echt goede kans maakt. Bij de 25-jarigen hebben we Yayla, Van Staaveren en Blokland. En van de 24-jarigen vooral Pielstroom. In dit rijtje zijn alleen Anema en Grootveld PF’s en de anderen allemaal guards of SF’s.
Bij de 20-21 jarigen zijn de topspelers Witte, Van der Zanden, Ruysdael en Wagenmakers.
De laatste draft vond ik wat tegenvallen qua nieuwe spelers. Er waren 24 spelers die MVP of hoger qua potentie hebben waarvan 8 legendes en 16 MVP’s. De 18 jarigen variëren van 42 t/m 53 TSP, de 19 jarigen van 44 t/m 66. Meeste managers heb ik benaderd maar niet altijd reactie ontvangen. Ik meld daarom niet alle spelers maar alleen waarvan ik reactie heb ontvangen van de manager of weet dat ze getraind worden. Ik merk ook dat de animo om nieuwe trainees te kopen iets lager lijkt te zijn. Maar heeft er denk ik ook mee te maken dat veel teams inmiddels al spelers aan het trainen zijn wat een positieve ontwikkeling is de laatste seizoenen!
18 (nieuwe draftees)- Fergus Huizingh
(44280056) 18 jaar The Blockbusters. Speler met het hoogst aantal SP van de 18 jarigen (53 TSP). Traint vooralsnog met Pielstroom mee waarbij uiteraard Pielstroom leidend is.
- Ephraim Hendricks
(44279921) 18 jaar Eindhoven Eagles. Hans heeft Van Alphen al naar het NT getraind en is nu hard op weg om dat ook met Van Eendenburg te gaan doen. Hendricks kan zo maar eens nr 3 worden. Wederom een guard met lage inside skills dus kan vergelijkbaar getraind worden met zijn voorgangers.
- Youp Breuker
(44279754) 18 jaar Orange Saints. Een lange man met legende potentieel voor Oranjeman. Oranjeman zit goed in de trainees want naast Breuker spelen ook Beeris, Keegstra en Bonhof bij hem. Beeris is verder dan de anderen en heeft andere training nodig dus daarover ben ik nog met Oranjeman in contact en hij staat nu te koop.
- Casper Bergers
(44279754) 18 jaar buitenland. Gedraft door Kale met 50 TSP maar nu in Spaanse handen. Zijn manager gaat hem trainen dus ben benieuwd.
- Matthew Verlaan
(44279754) 18 jaar Talentinho. Cadeautje uit de draft voor 3PK. Traint lekker mee zie ik.
- Helmut Tabak
(44280124) 18 jaar buitenland. Op mijn verzoek heeft zijn manager (die net begonnen is) hem verkocht voor een behoorlijk bedrag voor een 46 TSP speler. Heb nog geen reactie uit Argentinië maar veronderstel dat hij wel training gaat ontvangen.
- Rob Offringa
(44280062) 18 jaar buitenland (45 TSP). In buitenlandse handen maar heb nog geen reactie ontvangen.
- Jonas den Breejen
(44280196) 18 jaar The Almighty Warriors II. Hammer heeft hem binnengehaald. Fijn dat zijn vorige manager die nog relatief onervaren is hem wilde verkopen.
Last edited by Cowstreet at 1/20/2018 4:30:40 PM