Ik deel de mening van Hero dat het heel erg jammer is dat naarmate een speler beter wordt, meer salaris vraagt, goedkoper wordt op de TL.
Een paar seizoenen geleden, toen teams de max qua salaris nog niet bereikt hadden, werden de betere spelers op waarde geschat op de TL puur op basis van skills, niet op basis van salaris. Dat was m.i. ook een veel mooiere tijd op BB te spelen.
Ik snap dat BB er voor wil zorgen dat de top teams niet nog meer groeien, om zodoende nieuwe managers de kans te geven om aan te sluiten, maar op deze manier zorg je er wel voor dat de managers die al in de top zitten minder uitdaging zien in het spel.Wat op langere termijn m.i. funest gaat zijn.
Ik ben ooit met HT gestopt, puur vanwege het feit dat het een financieel spel werd. BB is die weg ook ingeslagen. We spelen een basketbal spel. Nu ben ik echter meer bezig met het op orde houden van mn economie en kijken of andere teams aan hun max zitten, of aan het sparen zijn, dan bezig met tactieken.
Ook qua tactics is BB minder geworden, puur vanwege het salarisplafond. Wil je top zijn, kan je al bijna niet meer serieus 2 tactieken in je team hebben. Je moet kiezen voor inside dan wel outside. Hierdoor wordt je zelf voorspelbaar, maar ook je tegenstander.. Je kan bij het gros van de wedstrijden binnen 20 seconde zien welke tactieken er ingesteld gaan worden voor een wedstrijd. Best saai.
Vroeger, was alles beter
Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info