Tosta täysin samaa mieltä, että MJ-managerin olisi hvyä saada näppinsä peliin jo 20-vuotiaisiin pelaajiin, joilla korkeahko potentiaali, eli käyttöä voi olla tulevaisuudessa myös Maajoukkueessa. Aikanaan kun olin ehdolla U21-vaaleissa, kantavana teemananihan oli "luovuttaa" kaikki korkean potentiaalin omaavat huippulahjakkuudet alusta (eli 18-vuotiaasta) asti MJ-Managerin ohjeistettuun treeniin. Tässä voisi olla edelleen yksi ratkaisu Maajoukkueen menestyksen parantamiseen
nyt hypitään meitsin osa-alueelle niin paljo että pakko puuttua, että mitä järkeä tuossa olisi jos pelaaja "annettaisiin" 20-vuotiaana MJ- käyttöön?
EI mitään. siis jos mietitään nytkin suomalaisia pelaajia niin ainoat kaksi pelaajaa jotka olisivat mahdollisesti menossa joskus tulevaisuudessa maajoukkueeseen viime kaudelta ovat hilden ja metsävaara.
Jos joku luulee vielä että maajoukkueen valmentajan pitäisi päästä vaikuttamaan 20-vuotiaan treeniin, on niin väärässä kuin olla ja voi, mitä järkeä siinä olisi? parhaimmillaan mitä suomen U21 tiimi on tuottanut pelaajia, he ovat takamiehistä suunnilleen 5x 14 ja sisämiehistä 3x16, joten heillä ei ole vielä ei ole mitään asiaa vielä maajoukkueeseen, kun siellä aletaan lähentelemään jo tuota legendaarisen rajaa kaikkialla.
Mielestäni teidän ei kannattaisi alkaa ainakaan ajattelemaan että minä antaisin näistä omista "pelaajistani" tuonne maajoukkueeseen käyttöön näitä "tukipilareita" joita tulee ehkä yksi tai kaksi per kausi olemaan u21 tiimissä. Jos näitä annettaisiin anteeksi vain pilattavaksi maajoukkueen käyttöön niin u21 tiimi kyllä romahtaisi. ei olisi mitään järkeä tuollaisia 12-12-12 sisämiehiä alkaa tuonne MJ- käyttöön antaa, kun siellä heitä ei ns. kaivata pariin kauteen siellä, tai ei koskaan.
jos u21 tiimissä esim sisämies saataisiin sinne 15-15-15 niin minulle tämä riittäisi, luulen että hildenin jälkeen tällaisia miehiä ei juuri nähdä enää u21 tiimissä pitkään aikaan.
kyllä asiasta ainakin voidaan keskustella maajoukkueen managerin kanssa, kuten juttelimme Lepizin ja Henen kanssa hildenin treenistä, annoin hänelle vapaat kädet jo viime kauden puolivälissä, kun tiesin että mies varmaankin pääsee maajoukkueeseen, ja oli ylivoimaisesti paras sentteri nyt u21 tiimissä.
Last edited by ietu at 1/14/2011 3:22:31 AM