BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 37

Säsong 37

Set priority
Show messages by
From: Jokehim

This Post:
00
283813.69 in reply to 283813.68
Date: 1/15/2017 10:59:10 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Kan väl aldrig vara bra skoja med en landslagsspelare (Wedling). Måste väl vara lojal med dessa även på bortaplan?

From: _wella_

This Post:
00
283813.70 in reply to 283813.69
Date: 1/16/2017 4:13:45 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
257257
Second Team:
Utopia Vatos
Verkar som Wedling tog det där lite hårt... han fick inte spela en minut i dagens LL-match. Måste nog tappat självförtroendet helt. Tror du han behöver prata ut innan matcherna mot Vatos? Ska jag skicka en keps så han kan dölja hårfästet? Eller räcker det med ett brett hårband? ;-)

This Post:
00
283813.71 in reply to 283813.70
Date: 1/17/2017 11:27:24 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Apropå landslagsspelare.. ni som har såna, har ni råkat ut för att coacher frågar efter game shape träning?
Tycker det är lite småirriterande själv, man har ju nån slags plan även om den då och då skiter sig och man får köra nåt annat än det man tänkt...
iofs tycker jag game shape träning är löjlig i sig, den borde plockas bort men.. ja...

This Post:
00
283813.72 in reply to 283813.71
Date: 1/17/2017 12:52:14 PM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
104104
Helt rätt av landslagscoacherna! Proficient i gameshape på dina båda LL-spelare är FÖR dåligt! Du måste sikta på minst legendary! Skärpning nu! Jag skriver utropstecken bakom varje mening! Helt avsiktligt! För att markera ironin!

This Post:
00
283813.73 in reply to 283813.72
Date: 1/17/2017 1:27:56 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
199199
Det gör det ju bara ännu bättre :)
Hade inte koll att båda låg på 9 men jag är ju så van att ha alla mina spelare i toppform. Är det hotellfrukostarna längs E4 måntro?
Och att Filimonas är en stjärna är ju klart, men Miloje är något av en Jugoslavisk juvel, med en matchvikt på 155kg men graciös som en balettdansös. Han har ju formligen öst in poäng på sista tiden, tvåsiffrigt förra veckan!
Egentligen borde jag nog ha en till landslagsspelare, men den Ungerska coachen verkar inte gilla Denes, eller gillar han honom för mycket? Suspekt engelska i alla fall.

Fick Kuba dra på sig den stolta Polska landslagsoverallen nån gång?
Har han återgått till att jobba som "importör"? Det är ingen ordning under korgarna numera, vem som helst får göra layups.
Frågorna hopar sig, över till dig i studion Bosse Hansson.

This Post:
00
283813.74 in reply to 283813.73
Date: 1/17/2017 2:23:05 PM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
104104
Åjo! Jag har mött Milojes gelike många gånger i min ungdom. Han huserar oftast i div. II, kedjeröker på uppvärmningen, på bänken och skulle gjort det även på plan om det inte var förbjudet att spilla aska i 3-sekundersområdet, där han parkerar i både anfall och försvar. Han är omöjlig att passera, omöjlig att ta bollen från, omöjlig att sätta en screen på och kan skjuta 80% från varje kvadratmillimeter på offensiv planhalva - om han behöver. Han har ofta vuxit upp som backup för antingen Radja, Vrankovic eller Divac och har deras skills, men är ett fysiskt vrak som hatar att FIBA gick över till 8- resp, 24- sekundersregeln. Hans lag i div. II är ofta obesegrade säsong efter säsong, men vägrar gå upp till div. I "för då måste man åka med på bortamatcherna". Miljoe är alltid en skön typ som man får fullt av blåmärken av på plan, men som inte tvekar att klappa om en och bjussa på en liten slivo, han har med i sportbagen, efter matchen. Man både hatar honom och älskar honom 4-ever.

Kuba fick aldrig vara med i landslaget. "Skulle omvärlden få upp ögonen för en sådan spelare skulle FIBA omgående plocka in NBA's gamla zonförsvarsförbud och införa defensiva 3 sekunders-regeln innanför hela 3p-området." sa den polske landslagscoachen. Nuförtiden gör han sin sak i England. Ingen bryr sig, "allt är som det ska" skriver pressen. Men jag vet inte...

This Post:
00
283813.75 in reply to 283813.74
Date: 1/17/2017 2:47:36 PM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
257257
Second Team:
Utopia Vatos
Jokehim slog mig på fingrarna i första av veckans två dueller!!!
Jag satte en tvåa ÖVER Wedling med en sekund kvar av fjärde för ledning med 2p. Sen hinner han med att passa till en driving layup som de såklart sätter... med en sekund kvar =)
I förlängningen är det bara hemmalaget som är på plan... vi måste trott det var slut eller nåt.

Jag var såååå nära att stjäla den här segern...

From: Jokehim

This Post:
00
283813.76 in reply to 283813.75
Date: 1/17/2017 3:03:14 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Segern var aldrig i fara

Lär bli lika enkel seger i cupen

This Post:
00
283813.77 in reply to 283813.71
Date: 1/18/2017 7:07:41 AM
Overall Posts Rated:
4747
Äh landslag är överskattade. Har hänt att landslagscoacher frågar om mina spelare men jag brukar bara svara att jag försöker alltid hålla så hög form som möjligt på mina spelare. De kan bli lite besvikna, men orka :P Om de vill använda mina spelare så får de självklart göra det men det är inget jag räknar med.

This Post:
00
283813.78 in reply to 283813.77
Date: 1/18/2017 8:48:37 AM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
188188
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Det ska till något extremt för att jag ska överväga offra en formträning för landslagets skull. Jag lyssnar dock gärna på råd kring hur man vill att man ska träna spelarna, dock betyder inte det att jag styr min träning efter dylika önskemål såvida jag inte tror råden är bra för mitt lag. Vad som förvånar mig är hur sällan man får svar från landslagstränare när man skickar sina spelares egenskaper. Tycker att jag vid några tillfällen borde haft tillräckligt bra spelare för landslagen men man gråter inte direkt om ens spelare inte kommer med trots det.

This Post:
00
283813.79 in reply to 283813.78
Date: 1/18/2017 10:22:37 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
257257
Second Team:
Utopia Vatos
Portugisiske landslagscoachen skickade ett mejl till mig när han tog ut Schaim till landslaget.
Där förklarade han varför han tog ut honom och vad han gärna såg att jag tränade honom vidare i.

Tycker det var tydligt och bra, då vet jag vad som krävs för att han ska vara kvar i landslaget. Sen är det såklart upp till mig att träna honom eller inte ;-)
Än så länge har jag inte fått några "arga" mejl om att han inte poppat som förväntat...

Vissa länder har säkert råd att vara lite dryg/slö/hotande/osv mot coacher som har spelare i och runt landslaget, men mindre nationer har inte den "lyxen" och borde smeka medhårs så långt det går. Jag tycker såklart att man ska vara ödmjuk och lyhörd oavsett storlek på spelarpoolen. Sen vet man ju inte ålderna på dessa coacher, en del är säkert bara tonåringar med 2-3 års BB-spelande och än mindre aktiva arbetsår i sitt CV ;-)

Advertisement