BuzzerBeater Forums

BB Nederland > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
237223.7 in reply to 237223.6
Date: 3/6/2013 12:29:07 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
476476
Second Team:
De Grote Spelers
Jouw toespraak heeft mij helemaal over de streep getrokken... sta met de mond vol tanden!

This Post:
00
237223.8 in reply to 237223.7
Date: 3/6/2013 12:30:52 PM
Overall Posts Rated:
5252
Hey Kale, als jij bondscoach wordt, handhaaf je dan de huidige selectie of heb jij andere spelers op het oog.

This Post:
00
237223.10 in reply to 237223.9
Date: 3/6/2013 1:04:01 PM
Nightearls
II.3
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Ik zal morgenavond als alles goed gaat de skills updaten. Dan geef ik jou ook toegang.

Dat maakt de strijd wat eerlijk.

Ik kan alvast wel meedelen dat Karreman in mijn ogen niet te vervangen is op dit moment. Kijk enkel maar naar onze laatste wedstrijd tegen Canada. En ik denk dat dat ook nog wel enkele seizoenen gaat duren. Zijn gewoon weinig inside monsters meer en zeker met behoorlijke guard skills.

Mijn selectie beleid zal hetzelfde blijven.
Elk jaar probeer ik 1 of 2 jongere spelers bij het NT te halen ter vervanging van oudere of eenzijdige spelers, maar ik kies in principe enkel voor spelers die gelijkwaardig zijn aan de oudere garde of op hele korte termijn dat zullen zijn.

Verder verwacht ik over 2,3 seizoenen dat er ook relatief jongere spelers af kunnen gaan vallen omdat ze gewoon ingehaald worden door anderen, die nu nog volop in training zijn.

Ik denk komend seizoen zonder dus de scoutenlijsten te hebben bekeken, dat Pauw, Herrewijnen en Volkerak, kandidaten zijn om erbij te komen.

Verder wil ik iets anders gaan spelen, denk dat het nu kan, gezien de ontwikkeling van onze forwards. Wil iets meer focussen op rebounden op de small forward positie. Deze lijn heb ik de afgelopen wedstrijden al ingezet. Dus er is een aardige kans in mijn ogen dat Volkerak bijvoorbeeld een guard vervangt ipv een inside speler, omdat we anders wat dun komen te zitten inside.

Laatste punt wat ik wil maken voor mijn kandidaatstelling. Is dat ik een aantal talenten vrij intensief heb begeleid tot wat ze nu zijn en wat ze nog gaan worden. Een speler als Handgraaf bijvoorbeeld was al gecapt als ik niet had opgelet. Ik ben geen bondscoach die wekelijks contact zoekt met een manager, maar als ik een speler bijna zie cappen of denk dat hij onevenwichtig wordt getraind, stuur ik altijd een mailtje. Manager mogen mij altijd om advies vragen qua training en dan zullen ze altijd antwoord krijgen.

Verder zou ik het plezierig vinden om in een eventueel nieuwe termijn wat meer feedback te krijgen op het Oranje Boven Forum, of op het gewone forum.

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
237223.13 in reply to 237223.12
Date: 3/6/2013 2:36:42 PM
Overall Posts Rated:
5252
Voor beide managers: We zijn natuurlijk een aantal seizoenen bezig met project NT en het lijkt er op dat de eerste spelers er voorzichtig aan zitten te komen. Hoe zien jullie je rol als NT coach binnen dit project.

This Post:
00
237223.14 in reply to 237223.11
Date: 3/6/2013 2:51:13 PM
Overall Posts Rated:
506506
Nice, twee kandidaten. Tijd om de Engelse pers te spelen! Even de discussie wat pit meegeven

Dan zal er hoogst waarschijnlijk wel iets aan het salaris gedaan dienen te worden want 4 hoge inside skills geeft op dit moment een te hoog salaris voor veel IIe klassers.

Hiermee geef je aan dat je Shot Blocking nog altijd, ook na een wijziging, als een secundaire skill beschouwd. Waarom is in jouw ogen een speler die prioriteit krijgt op Shot Blocking ipv de drie andere skills niet inzetbaar? Hoe denk jij daarover Ruadri?

Verder zou ik het plezierig vinden om in een eventueel nieuwe termijn wat meer feedback te krijgen op het Oranje Boven Forum, of op het gewone forum.

Ah, daarop inhakend; ik zie de laatste tijd wat weinig 'coverage' over het NT (of het U21) op onze nationale forums. Op Oranje Boven is de discussie redelijk levendig, maar daar worden lang niet alle managers bereikt. Ik vind het altijd leuk als de coaches de community erbij betrekken en het NT of U21 beschikbaar maken voor meer dan eigenlijk alleen de trainers van de geselecteerde spelers. Hebben jullie bepaalde plannen hiervoor, of zien jullie hier geen meerwaarde in?

@Ruadri, je gaf aan niet echt tevreden te zijn over afgelopen seizoen, toch was dat al je vierde seizoen als NT coach. Waarom gaan een 5e en 6e seizoen NL wel weer omhoog brengen naar de plek op de ranglijst waar jij vindt dat het NT thuishoort? Aan het begin van het seizoen stonden 'we' op de 30 plaats en kregen we een loting tegen alleen maar lager geklasseerde teams. Toch verloren we 4x en daalden we naar plek 52 op de ranking. Is het Ruadri effect na 4 seizoenen wellicht uitgewerkt? Ben je van plan ooit nog de NT advertenties die op de spelers paginas staan te updaten? Alle links daarin zijn kapot namelijk of linken naar een topic die al in jaren niet meer is geupdate. Wat is je grootste fout afgelopen termijn en hoe zou je die kunnen voorkomen in een soortgelijke situatie?

@Kalebam, af en toe lijkt je eigen team beleid een beetje ad-hoc aan elkaar te hangen voor zover ik dat van buitenaf kan beoordelen (en voor zover dat uit je eerdere interview met Snowflake bleek). Hoe ga je zorgen dat het NT niet wekelijks zijn plannen wijzigt en daardoor de lange termijn uit het oog verliest? Tijdens de U21 periode had je als doelstelling de top 25 halen, maar verloren we in je laatste termijn een paar keer van lager geklasseerde teams waardoor die doelstelling nooit bereikt is. Ik kan genieten van je speech, maar waarmee overtuig jij ons dat je een betere kandidaat bent dan de huidige NT coach waarmee 75% tevreden is en die ook op clubniveau bliksemsnel de top heeft bereikt? Ben je toevallig niet gewoon op zoek naar de zeldzame dubbel achievement U21/NT?

This Post:
00
237223.17 in reply to 237223.14
Date: 3/6/2013 3:31:10 PM
Nightearls
II.3
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Shotblokken is in mijn ogen van groot belang.
Als er keuze is tussen kandidaat met 3 hoge skills en schotblokken laag.
Of de 4 skills redelijk bij elkaar, maar niveau lager, dan kies ik voor degene met de 4 skills.

In het huidige NT is Mathijsse in mijn ogen, dan ook bijna aan het eind van zijn carriere. Waarom hij er nog inzit komt voornamelijk omdat Vredenbregt, Bekkering, die wel in de 4 skills waren getraind, bij buitenlandse managers terecht kwamen en verwaarloosd zijn.

Ik zou graag de community erin betrekken, heb ook aantal keren op het gewone forum gepost na een wedstrijd, maar krijg altijd weinig reactie, ook op het Oranje Boven Forum trouwens. Misschien moet ik op een andere manier posten, maar ik zou graag horen, hoe andere managers een wedstrijd zien. In de chat is het soms wel druk, maar dat is meestal volgens mij meer voor U21.

Ik vind dat Nederland tussen plek 35 en 40 hoort op dit moment. 30e Was wat te hoog in mijn ogen. 52e is te laag
Ik vind dat ik afgelopen seizoen te weinig oog heb gehad met welke inzet de tegenstander zou gaan spelen. Verder is er iets vreselijk mis gegaan in de opstelling tegen Engeland en ik weet nog steeds niet hoe dat kan. Ik had te weinig oog voor het enthousiasme spel, omdat in seizoen 2 van mij, het van een leien dakje ging en we overwinningen boekten en vrij makkelijk enthousiasme spaarde.

Ik denk dat komende seizoenen het beter ga doen, omdat ik betere spelers tot mijn beschikking heb en beter weet, hoe ze te gebruiken.

Ja de NT advertenties moeten geupdate worden, ik herinner mij nu dat ik begin van het seizoen daar een opmerking over heb gehad. Ik zal kijken of ik de komende dagen het wat kan updaten.

Grootste fout vind ik dat ik te lang niks gedaan heb aan ons rebound probleem en te lang heb vast gehouden aan Look Inside. De afgelopen wedstrijden hebben we daar volgens mij stappen ingezet. En afgelopen maandag hadden we onze overwinning zelfs te danken aan het goede rebounden. Door onze veelzijdigheid in skills, denk ik dat langzame aanvallen voor ons een goede optie zijn.

Only in the dark, we succeed!
Advertisement