BuzzerBeater Forums

BB Danmark > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
248075.7 in reply to 248075.5
Date: 09/19/2013 15:15:41
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8383
Det er som jeg skriver for at gennemfører et generationsskifte. Spillere som bla. din Slavensky på 34 år har sine bedste år bag sig. Hvor i mod vi har en del spillere uden for holdet med de bedste år foran sig.
Så for at de managers der træner spillere i midt/slut 20'erne ikke taber lyst til at træne videre på deres spiller vil jeg udtage de bedste af dem til landsholdet og sørge for at de beholder motivationen for at træne og for at se at de ikke træner forgæves. Samtidig viser jeg over for andre managers at det ikke er helt umuligt at få en spiller på landsholdet.
Selvfølgelig udtager jeg ikke hvem som helst, så jeg tror ikke vi kommer til at opleve de store fald i niveau.

This Post:
00
248075.8 in reply to 248075.7
Date: 09/19/2013 16:21:22
Overall Posts Rated:
22
Jeg er faktisk enig med Worthy, det er vel det bedste at sætte de bedste spillere på holdet. Jeg kan udemærket se din pointe med at man vil motivere trænerne til at træne spillerne, jeg tænker dog at dette kan klares ved kommunikation til de forskellige manager, hvor man melder direkte ud til dem hvordan de ligger i feltet, så man siger til dem hvilke skills der kræves i øjeblikket for at man skulle komme på holdet. Eventuelt kunne man også lade dem vide hvis der var andre spillere som så ud til at have "være foran" i træningskapløbet.
Man ville derfor kunne drage fordel af erfaringen fra de gamle spillere (hvor meget det så end tæller...)

From: funzip
This Post:
00
248075.9 in reply to 248075.8
Date: 09/19/2013 19:14:54
Overall Posts Rated:
754754
Fedt at se at der er kommet gang i debatten

Jeg er enig i at man skal have de bedste spillere med på landsholdet uanset alder. Dog er jeg også helt enig i at spillere over 32 ikke er nogen god ide, da de derefter begynder at falde i skills stille og roligt. Så man risikere at udtage en spiller for en hel sæson som falder et par skilllvls. Det skal siges at når turneringen begynder kan man ikke tage spillere af holdet uden at holdet mister holdånd, derfor de fleste landshold kun udtager 10-12 spillere til første kamp for derefter at kunne se gameshape og modstanderne an, og sjældent spillere over 32 år.




From: odion

This Post:
11
248075.10 in reply to 248075.9
Date: 09/20/2013 06:33:34
Overall Posts Rated:
2929
De bedste spillere bør vel altid spille, så tror jeg ikke at det vil være de-motiverende at få at vide at hvis du gør sådan og sådan så er muligheden der. Selvfølgelig er det ærgerligt hvis man træner en spiller i lang tid og hele tiden ikke får ham på holdet trods man har fulgt anvisningerne. Men sådan er det nu engang og så har man forhåbentligt jo bare fået en bedre spiller ud af det.

From: Coach MH

This Post:
22
248075.11 in reply to 248075.9
Date: 09/20/2013 06:48:09
Overall Posts Rated:
77
Synes også lige jeg vil give mit besyv på problemstillingen.

Ved at stille med de bedste spillere, så er muligheden for at vinde kampe også større, for alle er vel interesseret i at DK vinder flest mulige kampe, så vi endnu engang kan komme med i en slutrunde. Det er efterhånden nogle sæsoner siden det sidst skete.

Om der så skal være en aldersgrænse og hvis ja, hvor den skal være, er i bund og grund op til landstræneren. Ser man på den lange bane, så vil det være en fordel at tage unge potentielle landsholdsspillere og gøre dem til stammen på holdet. Det vil give deres pågældende managers en økonomisk gevinst i form af øgede merchandise indtægter og spilleren øget erfaring og håbet om et godt landshold om 2-5 sæsoner.

Er det så værd at vente på at Danmark måske får nogle bedre spillere om nogle sæsoner? Det mener jeg ikke. Lad de bedste spillere spille uanset alder, såfremt der er en dedikeret manager bag spilleren. Holder han pågældende spiller i god form og bliver vedkommende stadig trænet, således eventuelle skill fald minimeres, så er alderen underordnet.

Lad de bedste spille, således Danmark igen kan komme med til en slutrunde!!

This Post:
00
248075.12 in reply to 248075.11
Date: 09/20/2013 07:19:52
Overall Posts Rated:
12901290
Jeg syntes faktisk dem omkring landsholdet gør det godt, og er de rette på posterne. Så jeg stiller ikke op bare fordi jeg er uenig i deres disposition. Men jeg overvejede det for en kort stund da jeg så indlægget i går.

Prioriteten må være at vinde, slut prut. Husk på, jeg har også ofret en del kampe på at træne spillere til NT. Jeg er sikker på at jeg med langt ned til nr. 2 er den der uden sidestykke har haft flest spillere på NT og flest kampe. Et par enkelte af dem købt, ja. Men de fleste trænet, ofte næsten fra bunden. Så derfor kan argumentet også vendes, den som har ofret før, skal vel også bellønnes i det lange løb kontra unge spillere som måske endnu ikke har ofret så meget?

Uanset hvad, så SKAL DK stille stærkest op, det er min mening/holdning. Hvis ikke det sker i den kommende periode, så stiller jeg selv op næste gang. Jeg mener sagtens man kan have en balance imellem gammel og ung uden at sætte grænser. Mht. skilldrops, så har der endnu ikke været et eneste hos mine NT spillere. Det kommer, men ikke så hurtigt. Om 1 til 2 sæsoner, så ja, der kan det blive et problem. Men med det hører at der er en hel del rutine med alderen, den spiller ikke en ubetydelig rolle må jeg minde om.

Jeg støtter op om NT og dem som bruger tid på det, men denne tanke der er plantet mht. alder, den fatter jeg altså ikke :-)

From: funzip
This Post:
11
248075.13 in reply to 248075.12
Date: 09/20/2013 08:06:50
Overall Posts Rated:
754754
Bliver lige nødt til at nævne her at det med at spillerne begynder at droppe efter de 32 år, er fakta. Det er en del af spillet. Og rent faktisk en generel måde at gribe det an på over hele NT fronten, da der er masser af tilfælde af markante drops.
Kigger man på skills points er det så heller ikke et emne lige nu da de yngre årgang, specielt de 26-29 årige , lige nu har flere skills end dem på 32 plus, så er vel ingen grund til at tage unødvendige chancer.

Vores gode outside spillere ligger lige nu på mellem 106 og op til Rubens vilde 122 samlede skillspoints ( man tager de 10 hovedskills, ikke straffe og kondition). Og vores inside spillere ligger på 105+. Hvordan de så er bygget og hvorfor hører så nok ikke hjemme her. Men nu da jeg har trukket stikket på DBL holdet vil jeg bruge noget af tiden på at spamme forummet lidt.

Der er en rigtig god trup lige nu, så bliver rigtig godt at følge holdet i de næste sæsoner. Håber på en god lodtrækning.

This Post:
11
248075.14 in reply to 248075.13
Date: 09/20/2013 15:09:15
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8383
Jeg bliver nød til at præcisere at næste sæson (hvis jeg bliver valgt som landsholdstræner) bliver ikke en sæson hvor vi smider alle kampe for at spille med unge talenter. Der er faktisk flere spillere på holdet lige nu som er startere som er under 32 år (faktisk 30 år og der under). Derfor kommer vi til at kæmpe med i de fleste kampe.

Pt. er der 4 spillere i landsholds truppen der er 32 år eller ældre. Et par af dem begyndte allerede i sidste sæson, hvis ikke før, at glide ud at startopstillingen, det fortælle også lidt om at de ikke længere er på det niveau der kræves af en landsholdstarter.
De er alle 4 legender i landsholds sammenhæng, det skal der ikke herske nogen som helst tvivl om, de har samlet spillet 494 landskampe. Derfor har de selvfølgelig opbygget et højt rutine niveau.
Men hvis ikke vi begynder at bruge de spillere der er på samme skill niveau, dog med mindre rutine, får de jo aldrig lov til at optjene rutine.

Så endnu en gang, prioriteten er 100% at vinde og vi stiller i stærkeste opstilling hver eneste gang. Dog med øje for fremtiden og ikke for fortiden.

Jeg kommer ikke til at start spillere der har niveauet til landsholdet. Hvis det er sådan det er blevet opfattet så er jeg ked af det.

From: jantzen
This Post:
11
248075.15 in reply to 248075.14
Date: 09/21/2013 18:22:13
Overall Posts Rated:
5353
Jeg synes også at vi skal stille i stærkeste opstilling i de kampe hvor vi har en fair chance for at vinde.
I min nu afsluttede periode har jeg selv benyttet de stærkeste uanset alder uanset kamp.

Hvis man ser kampprogrammet igennem er der kampe hvor man kan benytte yngre krafter som ude kampene med England og Polen.
Det vil måske sløre lidt vores foretrukne opstilling og være bedre for landsholdet.

Så med god planlægning via kampprogrammet vil jeg mene at man kan spille mange forskellige spillere, både yngre og ældre.


This Post:
00
248075.16 in reply to 248075.13
Date: 09/21/2013 19:02:36
Overall Posts Rated:
12901290
Bliver lige nødt til at nævne her at det med at spillerne begynder at droppe efter de 32 år, er fakta

Korrekt, det bestrider jeg ikke. Men nu har jeg haft en del ældre spillere. Skilldrops kommer, men de er meget lidt hyppige inden 35. Ved 37-39 går det meget stærkt. Har 2 på 40 som er klar til pension, 34 er ingen alder og med høj rutine kan der bidrages med meget. Selv his der kommer 1-2 skilldrops. Man skal også huske på at et skilldrop kan betyde at man falder fra lvl. 12,0 - 11,9. Det betyder i et lign. tilfælde intet.

From: Pirates
This Post:
11
248075.17 in reply to 248075.16
Date: 09/22/2013 02:52:51
Overall Posts Rated:
3535
Så blev det lige min tur....Beklager hvis min pointe har været nævnt i tidligere posts...Men....
Jeg er faktisk meget på linie med Worthy og mange andre. De bedste spillere har fortjent pladsen og det mener jeg ud fra begrundelsen, at DK er en ret lille BuzzerBeater nation, så er der overhovedet nok spiller materiale til, at lave et generationsskifte?

Jeg kan udmærket se ideen hvis valget står mellem 2 lige gode spillere, hvor den ene er 23 og den anden er 32, men hvis f.eks. Slavensky er flere niveauer over den næstbedste i DK, så er det da ham, der skal spilles med.

Betyder rutinen ikke også noget i forhold til landskampene?

Så må vi andre, der træner spillere jo bare træne endnu hårdere på vores talenter, for at slå de "gamle" af holdet :) - Det er da også en motivationsfaktor for mig.

Advertisement