BuzzerBeater Forums

BB Nederland > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
294874.7 in reply to 294874.6
Date: 7/24/2018 1:55:23 PM
South Dragons
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
498498
Second Team:
South Dragons II
Als er keuze is ben ik wel benieuwd naar de visie van beiden.

- Hoeveel tijd denk je in het algemeen te gaan (en te kunnen) besteden aan NT taken? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je er aardig veel tijd aan kwijt kan zijn. Maar wil je dat ook?
- Wat is je doel? Kort of lange termijn (uiteraard beiden maar waar ligt je focus)? Wanneer vind je dat je geslaagd bent als NT coach?
- Over enkele seizoenen komt er een mooie lichting aan, echt goede prestaties zullen tot die tijd denk ik moeilijk zijn (wie weet). Kun je daar mee om gaan?
- Hoe intensief wil je managers begeleiden zodat we op langere termijn een goede NT selectie hebben? Doe je dat alleen, wil je assistenten hebben (zie idee van Ruaidri zoals tijdje terug gepost)?
- Hoe ervaren ben je met het uitstippelen van trainingsplannen?
- Welk idee/plan heb je om met de andere NL managers te communiceren over het NT in het algemeen (forumposts, overzichten van trainees elk seizoen, tactieken bespreken, etc)

@Jeroen: hoe wil je gaan communiceren als je geen supporter hebt straks? Als ik me goed herinner ben je dat normaal niet en nu alleen i.v.m. een cadeautje van iemand die je begeleidt.

This Post:
00
294874.9 in reply to 294874.5
Date: 7/24/2018 3:46:19 PM
Overall Posts Rated:
152152
zolang er maar 1 manager zich heeft aangemeld dan kan er ten alle tijden een andere manager zich aanmelden ook al is de deadline verstreken. Dit kan tot de verkiezingen dag.

This Post:
00
294874.10 in reply to 294874.9
Date: 7/24/2018 3:50:07 PM
Overall Posts Rated:
408408
ahhhh helemaal duidelijk

Trouwens toch niet helemaal,ik kon me nu ook nog aanmelden ff gecheckt,heb het ook weer verwijderd .

Last edited by primoss at 7/24/2018 4:23:16 PM

This Post:
11
294874.11 in reply to 294874.7
Date: 7/25/2018 3:26:35 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
@Wickin: (Hoe zie je het U21 leiderschap t.o.v. het NT BC-schap? Waar zullen wat jou betreft de grootste verschillen liggen en welke zaken wil je juist anders aanpakken?)

Volgens mij ligt bij het coachen van managers voor het NT de nadruk op het maken/bijstellen van de trainingsplannen, waar het bij het U21 vooral motiveren en uitleggen is. Ik probeerde als U21 coach al de hoog potentie spelers op de markt te krijgen als ze gedraft waren door een onervaren manager, dat zou ik als NT coach ook zeker doen zodat ze hopelijk bij ervaren managers terecht komen en ik daarmee geen energie hoef te steken in het motiveren en uitleggen (uitzonderingen daargelaten als een NL manager bijv. wel graag wil). Als dit toch nog nodig is zou ik hulp daarbij op prijs stellen.

Ik zou me voor het NT meer willen richten op de teamsamenstelling en skillverdeling tussen spelers; dit hoopte ik ook voor het U21 te kunnen maar daar was de tactiek uiteindelijk om gewoon individueel zo sterk mogelijke spelers te laten trainen en hopen dat daar een paar van volhouden tot het U21 jaar.

Kwaliteit heb ik geen actueel beeld bij maar volgens mij ligt deze wel hoog maar bij de bigs dungezaaid. De SF's zijn volgens mij nog niet op volle sterkte maar binnen 2 seizoen wel. De kansen liggen er dus nog steeds, alleen is het noodzaak goed op de vormen te letten dus dit zal dan ook het aandachtspunt zijn de eerste seizoenen voor de huidige selectie.



Last edited by Jeründerbar at 7/25/2018 3:43:54 AM

This Post:
00
294874.12 in reply to 294874.7
Date: 7/25/2018 4:10:13 AM
Woodbridge Wreckers
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
13831383
- Hoeveel tijd denk je te besteden aan NT taken?
De wekelijkse tijd ter voorbereiding van de wedstrijden; scouten en tactieken/opstelling overleggen op het Oranje forum. Dit zal ik meteen op de vrijdag na de vormupdate doen zodat we genoeg tijd hebben om het te bespreken voor maandag. Tegelijk antwoord op vraag 4; de begeleiding van managers wil ik vooral doen m.b.t. trainingsplan afstemmen en bijsturen wat minder tijd kost dan het leren trainen en motiveren (wat hopelijk nauwelijks nodig is als de trainees bij de juiste managers terecht komen, waar ik me meer op richt). Alle tijd die nuttig besteed is wil ik er aan besteden.

- Wat is je doel?
Allereerst om het NT voor iedereen leuk en leerzaam te maken, gevoed door goede discussies over het spel. Dit is denk ik een belangrijke basis voor het succes op de lange termijn. Primair dus de lange termijn, en ik vind dat ik geslaagd ben als we weten hoe we het in de toekomst beter kunnen doen (op alle vlakken die nodig zijn voor het succes van het NT).

- Hoe ga je om met tegenvallende prestaties?
Kan ik prima mee omgaan zolang we ervan leren om het in de toekomst beter te doen, daar draait het allemaal om.

- Hoe intensief wil je managers begeleiden?
Ik wil intensief begeleiden op gebied van het trainingsplan, en daarnaast maximaal 2 managers echt begeleiden met trainen. Als er meer begeleiding nodig zou ik hulp van anderen op prijs stellen. Voor de rest wil ik me wel inzetten voor het uitbreiden van kennis in de community.

- Hoe ervaren ben je met het uitstippelen van trainingsplannen?
Vanuit U21 natuurlijk een grote ervaring, ook voor de potentiële NT spelers voordat Cowstreet dat deed. Daarnaast heb ik me ook lange tijd gemengd in de internationale discussies op de Engelse fora met o.a. GM-Manon en Nachtmar.

Welk idee heb je om met de andere NL managers te communiceren?
Allereerst de voorbereiding van wedstrijden en discussies daaromtrent. Ook hecht ik veel waarde aan discussies over training(splannen). Daarnaast de wedstrijdverslagen die ik ook voor het U21 deed; ik ben wat voorzichtiger met voorbeschouwingen omdat ik zo min mogelijk wedstrijdinformatie wil bieden voor onze tegenstanders. De overzichten van trainees vind ik ook leuk, ik weet alleen niet of elk seizoen een goede frequentie is of dat het per 2 seizoenen (BC termijn) logischer is omdat er dan meer voortgang is.

@Jeroen: hoe wil je gaan communiceren als je geen supporter hebt straks?
Ik heb nu een jaar supporter wat goed is voor 4 seizoenen/2 termijnen wat me een mooie periode lijkt initieel mocht ik verkozen worden. Tot die tijd is het dus geen probleem, daarna kan ik bepalen of ik BC wil blijven en zelf supporter aanschaf, of er een goed alternatief is of misschien weer het stokje overdraag.