BuzzerBeater Forums

BB Sverige > Träningsrapporttråden II

Träningsrapporttråden II (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: Lövet

This Post:
00
225663.73 in reply to 225663.69
Date: 9/28/2012 6:20:30 PM
Overall Posts Rated:
5050
Det stämmer jag är från Norrtälje och har pluggat 3 terminer i Uppsala och är inne på min 4 termin av totalt 6 samma sak med IoW som också är ifrån norrtälje och pluggar i Uppsala ^^

This Post:
00
225663.74 in reply to 225663.73
Date: 9/29/2012 2:34:12 PM
Overall Posts Rated:
4141
Här har ni en till Uppsalabo...

:-)

"Luck har nothing to do with it..."
From: Spela

This Post:
00
225663.75 in reply to 225663.74
Date: 9/29/2012 4:19:28 PM
Hårdboll
II.1
Overall Posts Rated:
6262
Hej ädla tränare!

Kan jag posta min kanske-kanske U21 landslagsspelare här?
Berätta lite om pops och fråga om träning?

Tack!

This Post:
00
225663.77 in reply to 225663.76
Date: 9/30/2012 4:53:41 AM
Hårdboll
II.1
Overall Posts Rated:
6262
(24959002)

Ngolinga Lonco
DMI: 97800
Height: 6'2" / 188 cm
Potential: MVP

Jump Shot: strong Jump Range: prominent
Outside Def.: respectable Handling: prominent ↑
Driving: prolific ↑ Passing: proficient
Inside Shot: inept Inside Def.: awful
Rebounding: atrocious Shot Blocking: atrocious
Stamina: mediocre Free Throw: awful

Tack så mycket! Jag var mest orolig för att det var förbjudet pga motståndare eller så.

Bara träna outside skills?
Def nu (pressure)?
Mer skott sen eller handling?
Aldrig ngt av inne skills?
När stamina och free throws?
Viktigt med det redan nu eller senare?

Jag tycker han poppar rasande snabbt och så är det tydligen i detta spelet i början. Jag har tränat balanserat med skott, handling och passning. Pressure blir första gången nu. Okej?

Tusen tack!

Last edited by Spela at 9/30/2012 4:55:43 AM

From: Rosen

This Post:
00
225663.79 in reply to 225663.77
Date: 9/30/2012 8:26:58 AM
Overall Posts Rated:
7373
Fin spealre för ett så pass nytt lag.

JAg brukar alltid förespråka Insideträning på guards, men i just ditt fall tror jag du har mer nytta av att strunta i Insideträning. Möjligtvis att du satsar lite på IS då som Manon säger. Men ID, REB och SB är för låga för att bry sig om, så det är bara acceptera att du inte kommer skapa en toppspelare i BB-världen, men du kan fortfarande skapa en riktigt fin guard som kan spela i ditt lag för alltid typ...

I och med att han är egendraftad så kommer han vara värdefull för dig när han kommer upp i 130-140k i lön, trots att han inte har insideskills.

Det man kan säga är att en guard utan inside-skills kommer aldrig säljas för bra pengar. Så du ska inte hoppas att kunna sälja den där spelaren i framtiden. Träna honom istället så bra som möjligt.

Så här skulle jag göra med din framtid om jag vore du.

Ngolinca Lonco tränas ehal tiden enposition på guard-skills. låt ingen skill dra iväg för mycket, för då sticker lönen iväg.

Sen eftersom du spelar i Div 3 kommer du fortästta få fina spelare från draften. Då väljer du bästa insidespelaren du kan hitta. Du tränar outsideskills på din adraftade insidespelare. Efter 1 e--er 2 säsonger säljer du dem spelarna. En C/PF med fina outsideskills som är 19-20 år å har hög potential kommer du få bra betalt för.

Sådär håller du på tills Ngolinca blivit 22 typ.. då börjar han bli rätt färdig. Så då behåller du din sista insidespelare (eller två) som du har tränat outside på. Går nu över till insideträning och börjar bygga på 2-3 riktigt fina Insidespelare/SF med outsideskills på 7-10 i passing OD JS HA å Dr...

Å har en egendraftad guard med lön på 60-70k som kommer ge dig en del souvenirintäkter och duga bra tills du slåss i toppen av Div 2.

This Post:
00
225663.80 in reply to 225663.78
Date: 9/30/2012 8:29:47 AM
Hårdboll
II.1
Overall Posts Rated:
6262
Aha stora landslaget :)

Sekundära förmågor. Attans sådant lagom viktigt. Jag trodde liksom att de riktiga sekundära förmågorna mer var inom samma område. Men det är ju basket vi diskuterar. Nästan allt behövs.

IS är troligen inside shooting. Rekommenderar du det redan nu? Det skulle vara bra för mitt lag så lite andra spelare kan få träning. Lonco är liksom stjärnan och allt styrs efter hans behov. DR lär vara driving, driver in och skjuter alltså? Tack för att du påpekar att det är IS som skall tränas. ID och OD tack för info! Jag har inte hunnit läsa på om just försvarsträning på forumet.

Tack så otroligt mycket!
Nästa vecka blir det C-position och IS!

Stamina och Free throws senare?
Jag har inte så många träningsobjekt så jag väntar gärna med det även när endast 2 matcher.

Tusen tack!

This Post:
00
225663.81 in reply to 225663.80
Date: 9/30/2012 12:00:59 PM
Skene Outlaws
SBBL
Overall Posts Rated:
104104
Bara så ni vet: Spela är en legendar i onlinefotbollsmanager-spelet Freekick. Han ligger och glassar i allsvenskan, sedan x antal säsonger med ett helt egenproducerat lag, alltså inga inköpta spelare och i det där spelet är det en helt sjuk och unik bedrift. =)

Lite peptalk och tips såhär i början, så tror jag att Spela kommer producera ett antal landslagsspelare på sikt.

Hoppas det är OK att jag trissar upp förväntningarna lite på dig Spela-Mindful-Klas-Stefan? ;-P

Last edited by LA-Foetus at 9/30/2012 12:01:38 PM

This Post:
00
225663.83 in reply to 225663.82
Date: 9/30/2012 2:04:27 PM
Hårdboll
II.1
Overall Posts Rated:
6262
Tack schyssta proffset!

Jag brukar alltid ha engelska som termspråk, men tog faktiskt svenska nu i starten. Jag är usel på basketboll :) Det blir engelska framöver. Jag har läst en del forumtrådar speciellt den om träning och hur man får pops i fler saker långsammare och vilka. Säkert den du länkade. Långsamt lär jag väl ge mig på taktik etc.

Jag har ju investerat i ruskigt dyra coacher vi får se om det blir akut läge. Kan vara så att jag har någon speciell ekonomibonus nu som jag inte tänkt på. Jag är redo att slänga ut de två andra spelarna jag tränar på transfern om akut läge.

Advertisement