Åjo! Jag har mött Milojes gelike många gånger i min ungdom. Han huserar oftast i div. II, kedjeröker på uppvärmningen, på bänken och skulle gjort det även på plan om det inte var förbjudet att spilla aska i 3-sekundersområdet, där han parkerar i både anfall och försvar. Han är omöjlig att passera, omöjlig att ta bollen från, omöjlig att sätta en screen på och kan skjuta 80% från varje kvadratmillimeter på offensiv planhalva - om han behöver. Han har ofta vuxit upp som backup för antingen Radja, Vrankovic eller Divac och har deras skills, men är ett fysiskt vrak som hatar att FIBA gick över till 8- resp, 24- sekundersregeln. Hans lag i div. II är ofta obesegrade säsong efter säsong, men vägrar gå upp till div. I "för då måste man åka med på bortamatcherna". Miljoe är alltid en skön typ som man får fullt av blåmärken av på plan, men som inte tvekar att klappa om en och bjussa på en liten slivo, han har med i sportbagen, efter matchen. Man både hatar honom och älskar honom 4-ever.
Kuba fick aldrig vara med i landslaget. "Skulle omvärlden få upp ögonen för en sådan spelare skulle FIBA omgående plocka in NBA's gamla zonförsvarsförbud och införa defensiva 3 sekunders-regeln innanför hela 3p-området." sa den polske landslagscoachen. Nuförtiden gör han sin sak i England. Ingen bryr sig, "allt är som det ska" skriver pressen. Men jag vet inte...