Då var det äntligen dags för slutspel igen. Den här gången får man ju säga att det är som upplagt för att Knätofs ska vinna. Man har som första lag på väldigt länge gått obesegrade genom serien och har dessutom nästan 800k i löner. De blir onekligen svårslagna.
För egen del ser titeln väldigt avlägsen ut. För att ens nå till final har vi två tuffa matcher som jag känner mig långt ifrån säker på att vi tar hem. Och sedan vet jag inte riktigt hur vi skulle rubba Knätofs i en eventuell final. Verkligheten har helt enkelt kommit ikapp. Nu har vi bara 600k i löner och det ska ju inte räcka heller, så det är som det är. Nästa säsong är tanken att vi ska försöka samla lite mer så vi så småningom förhoppningsvis någon gång kan få ihop ett slagkraftigt lag till B3.
Jag önskar att det fanns en annan väg dit men jag tror tyvärr att man helt enkelt behöver lite kapital för det. Jag får skylla på systemet. Egentligen borde jag sälja av helt och samla i tvåan om jag verkligen ville samla effektivt, men det vägrar jag eftersom det skulle döda intresset totalt för BB för min del.
Och på tal om B3 så måste jag gratulera Knätofs till en mycket stark insats. Att nå sista 16 är som sagt tangerat rekord för svenska lag sedan bissy gick till semi säsong 12. För egen del så åkte vi ut med huvudet före i första slutspelsomgången, men hade inte förväntat mig annat när vi mötte ett lag med över en mille i löner.
Slutligen vill jag önska alla som spelar slutspel eller kval lycka till och att det inte blir skador som fäller avgörandet!