Het is helaas geen 20k. Bij onze groot verdieners is het eerder 40k en als er dan ook nog eens 2 naast staan, kost je dat ineens 80k, omdat managers die talenten trainen gewaardeerd moeten worden voor hun werk.
De meeste NT spelers zijn bij of vlak na de draft al bij hun huidige manager terecht gekomen. Is het dan niet fair om die manager te belonen voor al die jaren van goede zorg en voor top NT spelers te leveren.
Als een speler voorbij gegaan wordt of omdat de BC een nieuwe tactiek wil testen waarvan hij denkt dat andere spelers daar beter bij passen, vind ik het geen probleem. Maar om doelbewust niet de beste spelers op te stellen, vind ik een verkeerd signaal.
Verder is er altijd het risico dat een speler niet af getraind wordt. Want trainen op leeftijd 26 en hoger valt niet mee en vaak zien we dan ook dat daar ondanks hele belofte volle seizoenen ervoor een speler uiteindelijk toch net niet het NT niveau haalt. Om zo'n speler dan nu een kans te geven voor een speler die al echt het NT heeft gehaald vind ik erg wrang.
Ik zie in de reacties dat ik een minderheids standpunt vertegenwoordig. Dat is niet erg en als de BC toch besluit zijn plan door te zetten, zal dat mijn commitment om NT spelers op te leiden niet veranderen. Maar ik vind wel dat mijn standpunt bekend moet zijn.
Only in the dark, we succeed!