BuzzerBeater Forums

BB Suomi > Elastic effect

Elastic effect

Set priority
Show messages by
This Post:
00
201309.78 in reply to 201309.76
Date: 12/19/2012 8:36:04 AM
Zwölf
II.4
Overall Posts Rated:
687687
Second Team:
Zwölf 2
Päättelen sen siitä, että mitä olen katsonut pelejä ja tilastoja, niin monia joukkueita vastaan joilla on nolla tai yksi blokkia keskimäärin niin aja korille taktiikka on heille myrkkyä (siis jos vastustaja pelaa sitä) sillä sekä vastustajan takamiehet että isot miehet tekee layupeilla ja donkeilla suurimman osan pisteistään ja vieläpä huikeilla prosenteilla, kun taas kovat lähiheitot yms ja hyppyheitot ei menekään niin hyvin sisään, sillä ulko- ja sisäpuolustusta tällaisilta jengeiltä löytyy. Omalla jengillä taas olen kokeillut mitä käy vastustajan heittopelille kun mun korin alta löytyykin kolme hurjaa blokkaajaa, jolla vastaavsti kuitenkin oli jonkin verran vähemmän itse sisäpakkia. Tulos: huonommalla prossalla lay-upit ja vauhdikkaat donkit, paremmalla prossalla kovat läheitot yms ja enemmän myös niitä blokkeja tilastoihin.
Tämä mun oma kokeilu ja pelien kattelu on kuitenkin suhteellisen vähäistä ja perustuu pitkälti yksittäistapauksiin, mutta suurimmin tähän mun käsitykseen on vaikuttaneet eräiden muiden managerien jutut Globalin SB-puussa.

En kuitenkaan väitä etteikö sisäpakki auttaisi ollenkaan layuppien ja donkkien puolustuksessa, mutta selkeästi vähemmän ja kuin torjuminen. Ja niiden kovien lähiheittojen puolustuksessa taas päinvastoin, sisäpakki vaikuttaa paljon SBtä enemmän.

Eli yhteenvedettynä päättelen tämän asia siitä, että olen lukenut näin olevan (melko perustelluista kommenteista kokeneilta managereilta) ja tämä teoria on vastannut havaintoja siltä osin mitä olen vähän "tutkinut" asiaa.

Oletko sä havainnut tai kuullut jotain selkeästi erilaista?

rubbercube

This Post:
00
201309.80 in reply to 201309.79
Date: 7/1/2013 4:58:20 AM
Overall Posts Rated:
237237
Kovastipa alkanut itseä nyt kiinnostaa nämä EE topicit.. Totaalisena newbienä aiheeseen yrittää nyt etsiä vinkkejä miten treenata omia junnuja. Onkohan mitään uusia hienouksia aiheesta löytynyt, mitä asianomaiset jopa haluaisivat paljastaa? :)

This Post:
44
201309.81 in reply to 201309.80
Date: 7/1/2013 7:14:53 AM
Miami Machetes
II.4
Overall Posts Rated:
109109
Omille junnuille sain aika miellyttäviä tuloksia korkean pallonkäsittelyn vaikutuksesta syöttötreeniin. Treenikkeet oli molemmat 20v ja pituutta 203cm ja 213cm. Syöttötreenin alkaessa eroa PA ja HA välillä oli molemmilla 10 tasoa HA hyväksi. Kuuden viikon täyden treenin aikana nostoja tuli syöttöön ujot 7 ja 6 kpl. Vähän tuli ihmeteltyä etenkin tuota yhtä tuplanousua joka lyhyemmälle kaverille väliin napsahti, treenin vaikutus oli siis jopa yli 1,00 tasoa.

Kovalla mielenkiinnolla vedetään muutenkin tätä treeniprojektia läpi, toiveena tehdä tuosta Tapiosta kova tekijä aikanaan aikuisiin. Treeniä vedetty aika puhtaasti siltä pohjalta että taso kerrallaan tappiin ja edetään EE:n vaikutusta suosivassa järjestyksessä, eikä kiinnitetä huomiota siihen millä treenillä kaveri nyt parhaiten auttaisi joukkuetta. Siinä mielessä aika erikoista että 213cm pitkä kaveri heiluu tässä vaiheessa PG:ksi listattuna myös U21 mukana, mutta ei anneta sen häiritä!

This Post:
00
201309.82 in reply to 201309.81
Date: 7/1/2013 3:27:55 PM
Aittakorven Torjunta & Heitto
II.1
Overall Posts Rated:
22142214
Second Team:
Moltas Matsson Academy
Tässä on kyllä huikee esimerkki EE:n voimasta, ja ehkä jo riittävä todiste viimeisellekin, en nyt sano vastarinnalle, mutta vanhoihin kaavoihin kangistuneille. Elastic efect ei olekkaan mitään silmän lumetta, eikä edes mikään uskonlahko :-)

Ja Tapio todellakin on tärkeä palanen aikuisten maajoukkueen tulevaisuutta. Hienoa että pelaajaa treenataan pyyteettömästi tähtäimessään ainoastaan yksi maali, maajoukkue. Respect.