BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Vragenforum

Vragenforum (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
15556.8 in reply to 15556.7
Date: 2/14/2008 7:03:16 AM
Overall Posts Rated:
22
Dat is een optel som van je INKOMSTEN versus UITGAVEN.

Inkomsten:
arena inkomsten
merchandise inkomsten

Uitgaven:
salarissen van staff en spelers
Evt. draft en stadion uitbreiding

yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
This Post:
00
15556.9 in reply to 15556.8
Date: 2/16/2008 10:09:21 AM
Overall Posts Rated:
00
wtf... mijn PF is veranderd in een C...

This Post:
00
15556.10 in reply to 15556.9
Date: 2/16/2008 10:11:28 AM
Overall Posts Rated:
506506
Dat komt wel vaker voor hoor, de beste positie van Berry Hilboezen van ons Nationaal Team is ook van een SG naar een SF veranderd.
Daarom moet je ook niet al teveel waarde hechten aan de beste posities, maar gewoon afgaan op de vaardigheden.

This Post:
00
15556.11 in reply to 15556.10
Date: 2/17/2008 1:45:27 PM
Overall Posts Rated:
00
Hier nog een vraag over tv games:

-hoeveel verdien je hier nu mee? Ik neem aan dat er naast je ticketverkoop een standaard bedrag is per divisie? Weet iemand deze bedragen te noemen? Of verschilt dit per wedstrijd?

Ik verdiende 410.000 in mijn thuiswedstrijd in II dus gok ong 275.000 als standaard bedrag?

This Post:
00
15556.12 in reply to 15556.11
Date: 2/17/2008 3:34:09 PM
Overall Posts Rated:
506506
Ik weet het niet precies maar het is ongeveer dit:

I --> 400k
II --> 280k
III ---> 210k

Lager heb ik helemaal geen idee van. En inderdaad als je thuisspeelt dan krijg je gewoon je ticketverkoop er nog bovenop.

This Post:
00
15556.13 in reply to 15556.12
Date: 2/19/2008 2:30:23 AM
Overall Posts Rated:
00
II = 275k
III = 210k

Last edited by Bart-c at 2/19/2008 9:11:18 AM

From: BinMei

This Post:
00
15556.14 in reply to 15556.13
Date: 2/19/2008 3:59:51 AM
Overall Posts Rated:
55
II = 275k
I = 210k



Krijg je in de I minder dan in de II?

This Post:
00
15556.15 in reply to 15556.14
Date: 2/19/2008 4:13:37 AM
Overall Posts Rated:
506506
Nee typo'tje. I moet zijn III

This Post:
00
15556.16 in reply to 15556.15
Date: 2/20/2008 12:21:39 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
474474
Second Team:
De Grote Spelers
Ik heb wel een beetje de fora afgestruind, maar zit nog wel met wat vragen. Je kan alleen van divisie III naar divisie II promoveren door kampioen te worden? Ook vraag ik me af of je op enige manier gewoon een heel overzicht van alle Nederlandse competities kan krijgen. Als je nu op countries klikt, zie je dus divisie I en divisie II a\b\c\d. Degraderen er 4 teams uit Divisie I of kan je alleen van II a/b naar I? Verder ben ik nog nieuwsgierig met hoeveel wedstrijden of minuten de experience veranderd. Natuurlijk snap ik dat het per level verschilt dat je stijgt, maar hoe zit dat precies?
Verder mbt training, enigzins duidelijk in hoeverre het uitmaakt of je alleen bijv. centers traint of je hele team? Dat spelers toch nog poppen?
Ook blijk ik nogal moeite te hebben met het verslaan van computers, hoewel mijn spelers vaak wel een stuk beter zijn. Kies ik dan zo erg de verkeerde taktieken? Gisteren speelde ik low post, dus een inside focus, maar hoe is het dan mogelijk dat mijn startende pf toch 4x zonder druk van de schotklok voor een 3punter gaat? Zo ook een paar onverklaarbare schoten van mijn centers van heeeeel ver.
Dan nog een vraag, blijf maar bezig, ik las een ander topic waarbij volgens mij patje-bono wat zei over laatste 2 minuten de wedstrijd volgen en ingrijpen? Je kan toch alleen maar voor de wedstrijd de taktiek instellen?

Alvast bedankt voor het uittrekken van tijd om de vragen te beantwoorden.

This Post:
00
15556.17 in reply to 15556.16
Date: 2/20/2008 12:35:39 PM
Overall Posts Rated:
506506
Ik heb wel een beetje de fora afgestruind, maar zit nog wel met wat vragen. Je kan alleen van divisie III naar divisie II promoveren door kampioen te worden?


Jep, alleen door de playoffs te winnen. Er is echter 1 uitzondering, die niet extreem vaak voorkomt, en waarschijnlijk ook steeds minder zal voorkomen in de komende seizoenen, namelijk de botsweep. Als er veel computerteams in de hogere divisies zitten, worden die vervangen door menselijke teams uit de lagere klasses die niet rechtstreeks gepromoveerd zijn.

Ook vraag ik me af of je op enige manier gewoon een heel overzicht van alle Nederlandse competities kan krijgen. Als je nu op countries klikt, zie je dus divisie I en divisie II a\b\c\d. Degraderen er 4 teams uit Divisie I of kan je alleen van II a/b naar I?

Je kan geen totaal overzicht krijgen. Wel kan je gewoon zoeken op divisies, elke lagere klasse heeft 4x zoveel subdivisies als de vorige. Er zijn dus 4 tweede klasses, 16 derde klasses, 64 vierde klasses etc. Je kan vanaf elke II naar de I als je kampioen wordt, er degraderen 4 teams uit de I.

Verder ben ik nog nieuwsgierig met hoeveel wedstrijden of minuten de experience veranderd. Natuurlijk snap ik dat het per level verschilt dat je stijgt, maar hoe zit dat precies?

Dit is nog altijd onduidelijk, een voorbeeld: een speler die het hele vorige seizoen elke wedstrijd speelde, en ook nog flink wat wedstrijden in Oranje heeft meegepikt heeft nog atrocious/dramatisch exp. De waarde van exp is ook nog niet duidelijk.


Verder mbt training, enigzins duidelijk in hoeverre het uitmaakt of je alleen bijv. centers traint of je hele team? Dat spelers toch nog poppen?

t.o.v je hele team is niet duidelijk, behalve bij de aparte team training zoals vrije worpen en conditie. Als je twee posities traint ipv 1 positie zal dit zo ongeveer iets minder dan een week langer duren denk ik, zie deze uitermate handige topic: (381.1)

Ook blijk ik nogal moeite te hebben met het verslaan van computers, hoewel mijn spelers vaak wel een stuk beter zijn. Kies ik dan zo erg de verkeerde taktieken? Gisteren speelde ik low post, dus een inside focus, maar hoe is het dan mogelijk dat mijn startende pf toch 4x zonder druk van de schotklok voor een 3punter gaat? Zo ook een paar onverklaarbare schoten van mijn centers van heeeeel ver.

Welke schutter zou niet een totaal open schot nemen? Met low post kan het nog steeds voorkomen dat een PF vrij staat aan de rand en gewoon rustig kan aanleggen voor een schot. Ook zal je coach je taktiek proberen te corrigeren als het geen goede keuze is, als je bijvoorbeeld inside speelt en je mist daar veel, zal de coach je spelers de opdracht geven om iets meer van afstand schoten te nemen. Zie hoofdstuk taktieken in de regels.
Misschien moet je eens proberen om een snelle focus te spelen ipv een langzame. Ik zie namelijk dat je vooral langzaam speelt, tegen zwakkere teams kan je juist beter snel spelen, dan hebben ze minder kans om bij te blijven, zie ook weer hoofdstuk taktieken in de regels.

Dan nog een vraag, blijf maar bezig, ik las een ander topic waarbij volgens mij patje-bono wat zei over laatste 2 minuten de wedstrijd volgen en ingrijpen? Je kan toch alleen maar voor de wedstrijd de taktiek instellen?

Alvast bedankt voor het uittrekken van tijd om de vragen te beantwoorden.


Ik denk niet dat ik dat gezegd heb, maar dat maakt niet uit. Je kan inderdaad alleen maar voor de wedstrijd de taktiek instellen, als kan je hier en daar nog wel wat informatie uit het wedstrijdverslag halen. Als je spelers steeds dik verliezen in het laatste kwart, kan je ervan uit gaan dat ze te weinig conditie hebben bijvoorbeeld.


Last edited by BB-Patrick at 2/20/2008 12:37:30 PM

This Post:
00
15556.18 in reply to 15556.16
Date: 2/20/2008 12:42:13 PM
Overall Posts Rated:
00
Je kan alleen van divisie III naar divisie II promoveren door kampioen te worden?


Ja, tenzij er een botsweep word gedaan en je gelukt hebt dat je als nog naar de volgende divisie mag gaan.

Ook vraag ik me af of je op enige manier gewoon een heel overzicht van alle Nederlandse competities kan krijgen. Als je nu op countries klikt, zie je dus divisie I en divisie II a\b\c\d. Degraderen er 4 teams uit Divisie I of kan je alleen van II a/b naar I?


Het is alleen mogelijk via de search optie, de reden die hiervoor gegeven was is dat het anders een te lange lijst wordt. Je hebt makkelijk 60+ divisies.

Verder ben ik nog nieuwsgierig met hoeveel wedstrijden of minuten de experience veranderd. Natuurlijk snap ik dat het per level verschilt dat je stijgt, maar hoe zit dat precies?


Niemand weet het precies. Wat we wel weten is dat het erg langzaam gaat met experience poppen. Wat betreft NT spelers is het ook niet duidelijk of spelers nou wel of niet een experience boost krijgen. Het zou logisch zijn van wel, maar enkele GM's beweren dat enige bonus is dat je de loon terug krijgt van het desbetreffende speler.

Verder mbt training, enigzins duidelijk in hoeverre het uitmaakt of je alleen bijv. centers traint of je hele team? Dat spelers toch nog poppen?


Je kunt hier(381.1) een uitgebreide analyse vinden van training speeds. Ze gaan hiervan uit dat je een 18-19 jarige traint met een Trainer van level 10.
De antwoord op je vraag is ja, het maakt wel uit of je 1 positie traint of de hele team. Ze zullen natuurlijk wel poppen, maar veel langzamer dan wanneer je concetreert op bepaalde posities.

Ook blijk ik nogal moeite te hebben met het verslaan van computers, hoewel mijn spelers vaak wel een stuk beter zijn. Kies ik dan zo erg de verkeerde taktieken? Gisteren speelde ik low post, dus een inside focus, maar hoe is het dan mogelijk dat mijn startende pf toch 4x zonder druk van de schotklok voor een 3punter gaat? Zo ook een paar onverklaarbare schoten van mijn centers van heeeeel ver.


Je zult altijd problemen kunnen krijgen met bots. Ik kijk meestal naar hun oude games en basser mijn taktiek op hun team stats. Als hij 3 games achter elkaar awful rebounding hebt dan kan je wel verwachten dat je veel rebounds zou pakken. Of wanneer hij awfull inside D hebt kun je inprincipe low-post of look inside spelen.

Er zijn natuurlijk altijd paar dingen die onrealistisch zijn in de game engine. Centers die 3'tjes schieten, 3 second violation na 1 seconden, fastbreaks in 1 seconden etc.

Een theory van mij is dat er een 'hidden atribute' zit die de spelers 'personality' bepaald. Denk maar bijvoorbeeld aan het aantal schoten dat hij maakt, welke schoten, hoeveel fouls, inzet en dergelijke. Experience speelt, in my opinion,hierbij ook een rol.

Dan nog een vraag, blijf maar bezig, ik las een ander topic waarbij volgens mij patje-bono wat zei over laatste 2 minuten de wedstrijd volgen en ingrijpen? Je kan toch alleen maar voor de wedstrijd de taktiek instellen?


inderdaad, je kan alleen maar je taktiek instellen 15 minuten voor de game, daarna is het definitief. Misschien heb je dit ergens gelezen als een suggestie, maar op dit moment kan je niet ingrijpen hoewel ik dat graag wil doen.


- Riceball

Advertisement