BuzzerBeater Forums

BB Nederland > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
158727.8 in reply to 158727.6
Date: 10/07/2010 20:51:18
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
474474
Second Team:
De Grote Spelers
Volgens mij heeft WAvanbuuren zich al meerdere verkiesbaar gesteld voor meerdere functies, maar de weg naar het forum lijkt tot op heden nog niet gevonden te zijn. Hopelijk kan het nog wel een serieuze verkiezing worden door zijn mening/gedachten.

From: Nick

This Post:
00
158727.10 in reply to 158727.9
Date: 10/08/2010 02:33:23
Overall Posts Rated:
6868
Mocht het zover komen dan zal ik je waarschijnlijk wel benaderen want het is al weer even geleden dat ik websites gemaakt heb..

En ik doe het dagelijks, dus dat komt goed uit ;)

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
This Post:
00
158727.11 in reply to 158727.10
Date: 10/08/2010 03:59:03
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
474474
Second Team:
De Grote Spelers
Er zijn wel eerdere initiatieven geweest om fora te starten buiten BB, maar dat leek toch op de een of andere manier niet goed te komen. Misschien is het een idee dat je je voorbeschouwing evt. laat kopieren door iemand met toegang tot Oranje Boven.

From: BGcc

To: Nick
This Post:
00
158727.12 in reply to 158727.4
Date: 10/08/2010 08:42:49
Overall Posts Rated:
00
Het is misschien een erg brutale vraag, maar ik denk dat meerdere mensen deze vraag in hun hoofd hebben.
Als je U21 coach bent/wordt, en je hebt toegang tot een afgeschermd forum (Oranje Boven!), zou je dan bereid zijn om hiervoor Supporter aan te schaffen? Dit versimpelt het overleggen met de Nederlandse Community en daar kan je nagenoeg zeggen wat je maar wilt.


Sorry hoor, maar ik denk dat de meerderheid van de Nederlandse community op het gewone forum zit. Daarom denk ik dat het gewone forum een stuk belangrijker is.
Ik snap je punt dat het natuurlijk makkelijk is omdat het afgeschermd is, maar ik zou, in ieder geval, graag de resultaten van discussies in Oranje Boven terugzien op het gewone forum.

This Post:
00
158727.14 in reply to 158727.13
Date: 10/08/2010 16:24:39
Overall Posts Rated:
9494
Ik denk dat een forum zoals Oranje boven net zo goed op het openbare forum gevoerd kan worden, immers als mensen de informatie willen hebben die daar op staat dan is er vrij gemakkelijk toegankelijk.

In het huidige internet tijdperk en met Facebook niet te vergeten is het vrij gemakkelijk voor een buitenlandse speler om een bekende uit nederland aan te schrijven om even een kijkje te nemen in de keuken van het forum Oranje Boven.

Vergezocht dat is waar maar waarom zou niet de gehele bb club aan de discussie over het N.T mogen meedoen, lijkt mij gewoon een goede zaak als iedereen zijn mening kan ventileren. Waarbij ik weet terugkom bij mijn standpunt dat er toch wel een redelijk ontoegankelijke kliek is die niet geheel openheid geven. En nee dit is geen aanval, misschien wel weer onfortuinlijk ingevuld maar zo zie ik het nu eenmaal

Dan de vraagstelling over hoe kalebam zijn doelstellingen wil halen en hoe de informatie voorziening zal zijn. Is dit echt belangrijk, wil ik van te voren weten waarom hij ergens voor kiest, of wil ik achteraf weten waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt. Vooraf lijkt me leuk maar als je net twee uur van te voren een brainwave hebt en dan de tactiek aanpast moet je daarna weer een stukje schrijven......Achteraf een keuze verdedigen, het kwaad (bij verlies) of de glorie is dan al geweest dus is dat wel een stuk makkelijker.

Pushen voor een supporter schap, zou leuk zijn maar je kan niet iemand dwingen om financiele middelen in te zetten die hij niet heeft en dat dan alleen met doel om in Oranje Boven te mogen posten??

Ik persoonlijk zou dat ook niet doen, ik vind openbaarheid van zaken belangrijk en als iemand als BC besluit om zich in een gesloten forum te verbergen vind ik dat jammer en demotiverend....

Maar nogmaals, misschien slecht geformuleerd maar wel een mening

This Post:
00
158727.15 in reply to 158727.14
Date: 10/08/2010 20:51:18
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
474474
Second Team:
De Grote Spelers
Intrigerend stukje! Zeker niks mis mee, maar aangezien de vermoeidheid momenteel domineert ga ik later dit weekend even iets langer inhoudelijk reageren. Je snijdt zeker belangrijke punten aan Snowflake!

This Post:
00
158727.16 in reply to 158727.14
Date: 10/08/2010 22:34:24
Overall Posts Rated:
6868
Ik denk dat een forum zoals Oranje boven net zo goed op het openbare forum gevoerd kan worden, immers als mensen de informatie willen hebben die daar op staat dan is er vrij gemakkelijk toegankelijk.

Het spijt me, maar ik ben het hier niet mee eens.
Wanneer een discussie wordt gevoerd over een U21 wedstrijd, en de tegenstander is erg actief en wil ook graag winnen, kan iemand van de tegenpartij erg gemakkelijk onze discussie vertalen. Al zijn het alleen maar de berichten van de U21/NT coach (deze zal waarschijnlijk de meest relevante posts posten). Ook is het gebruik van termen als TIE, PF, SG, OD, OF, RB e.d erg makkelijk te ontcijferen. Het lijkt me om deze redenen zeer verstandig om dit soort discussies/informatie op een afgeschermd forum te zetten.

In het huidige internet tijdperk en met Facebook niet te vergeten is het vrij gemakkelijk voor een buitenlandse speler om een bekende uit nederland aan te schrijven om even een kijkje te nemen in de keuken van het forum Oranje Boven.

Hoe bedoel je dit? Dat een buitenlander snel inforatie kan lospeuteren bij een (minder ervaren) Nederlandse speler, over de te spelen tactiek? Hier kunnen we beter maar niet vanuit gaan, want dan is het voor geen éne meter waterdicht. Hier is een federatie ook weer goed voor, hier kunnen mensen worden toegelaten en mensen worden geweigerd. Als er een "onbetrouwbare" manager zich aanmeldt bij Oranje Boven! zal hij misschien niet worden toegelaten (ik weet niet hoe de policies geregeld zijn binnen de fed).

Vergezocht dat is waar maar waarom zou niet de gehele bb club aan de discussie over het N.T mogen meedoen, lijkt mij gewoon een goede zaak als iedereen zijn mening kan ventileren. Waarbij ik weet terugkom bij mijn standpunt dat er toch wel een redelijk ontoegankelijke kliek is die niet geheel openheid geven. En nee dit is geen aanval, misschien wel weer onfortuinlijk ingevuld maar zo zie ik het nu eenmaal

Het gaat er niet om dat er een gehele BB club geen toegang MAG hebben tot deze discussies, het gaat erom dat de mensen die het NIET mogen volgen, het ook niet kúnnen volgen! Uiteraard kan iedereen zijn mening geven. GM-Arsjitekt vult dit redelijk tot goed in vind ik. Hij geeft gedetailleerde info op het federatie forum en globale info op het algemeen toegankelijke forum. Zo kan iedereen zijn mening geven in de zin waarin hij deze wil geven. Wil je je mening uitgebreid geven met oog op detail? Wordt dan lid van de federatie. Wil je globaal je mening geven over hoe het met het U21 gaat, reageer dan op het algemeen toegankelijke forum, dan heb je ook geen supporter pakket nodig.

Dan de vraagstelling over hoe kalebam zijn doelstellingen wil halen en hoe de informatie voorziening zal zijn. Is dit echt belangrijk, wil ik van te voren weten waarom hij ergens voor kiest, of wil ik achteraf weten waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt. Vooraf lijkt me leuk maar als je net twee uur van te voren een brainwave hebt en dan de tactiek aanpast moet je daarna weer een stukje schrijven......Achteraf een keuze verdedigen, het kwaad (bij verlies) of de glorie is dan al geweest dus is dat wel een stuk makkelijker.

Uiteraard is de NT/U21 Coach niet verplicht om een stukje te schrijven na elke beslissing die hij maakt. Echter, wanneer een NT/U21 Coach een discussie heeft gevoerd met de Nederlandse community, waaruit blijkt dat bij bijv. LI met 3-2 Zone moet spelen, zich niet ineens bedenken om tóch LI met een 3-2 Zone te spelen. Dit zal een enkele keer gebeuren, maar wanneer "democratisch" (beste (lees: niet MEESTE) stemmen gelden) is besloten dat deze tactiek gespeeld gaat worden, lijkt het me dat je deze het beste niet kan wijzigen.

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
This Post:
00
158727.17 in reply to 158727.14
Date: 10/08/2010 22:34:40
Overall Posts Rated:
6868
Pushen voor een supporter schap, zou leuk zijn maar je kan niet iemand dwingen om financiele middelen in te zetten die hij niet heeft en dat dan alleen met doel om in Oranje Boven te mogen posten??

Volkomen mee eens. Pushen op Supporter te kopen lijkt me niet echt eerlijk. Nogmaals, we moeten niet in iemands portemonnee willen/kunnen kijken, dat zou de wereld er niet leuker op maken. Maar wie zegt dat je dit niet mag laten meetellen in jouw stem?

Ik persoonlijk zou dat ook niet doen, ik vind openbaarheid van zaken belangrijk en als iemand als BC besluit om zich in een gesloten forum te verbergen vind ik dat jammer en demotiverend....

Mag ik vragen waarom je dit demotiverend vindt? Het lijkt me alleen maar een teken van motivatie. Hij wil het land behoeden voor een groter probleem: namelijk dat de tegenstander de tactiek te weten komt. En bekijk het eens vanaf de andere kant. Als Kaleba (evt in overleg met Arsjitekt) besluit om een extern forum te openen, wat is er dan zo erg om je daar te registreren en alsnog over alles mee te kunnen praten, ZONDER te betalen?


@LA 3PK: Vermoeidheid? Dat woord kennen we hier helaas niet...

When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.
Advertisement