Ik vind de argumentatie die gegeven wordt zwak en zelfzuchtig, ik zelf zou dit als BB zijnde niet serieus nemen. Maar gelukkig ben ik geen BB hehe
"wij hebben niets verkeerd gedaan dus alles dat ons benadeelt is verkeerd" komt het eigenlijk op neer volgens mij.
Ik denk dat je met name refereert aan de Engelese BB'ers want de reactie in de DBA Pro A is redelijk gematigd
Het feit is dat de inflatie buitengewoon hoog is en dat de D1 teams gewoon te makkelijk te veel geld verdienen. Als beginnend team kan je hier niet tegenop boxen, je kan geen goede spelers kopen, zelfs een D2 team kan op dit moment amper tot geen versterking voor hun team aanschaffen, vooral door het geweld van de grote teams .
Ja en nee; Got Rice? kan alles kopen ja maar BC Eindhoven of Sweet Lakers niet per se. Vandaar een idee een staffel te introduceren om echt nivellering te bewerkstelligen. 40% cut op 8000/13000/25000 en op divisies bereik je dus de nivellering niet.Die staffel moet je toepassen op stadions.
Bovendien is er al aangegeven dat die percentages minder zullen worden als de spelers beter gaan worden. Dan zijn de salarissen van de spelers namelijk sowieso al hoger en dan is het allemaal wat evenwichtiger.
Denk dat de meeste coaches bedoelen dat er een betere manier moet zijn om de rijkere teams die EN mee kunnen doen in de beker EN competitie blijven winnen EN B3 wedstrijden spelen. Dat zijn de teams die TE veel zullen verdienen. Maar bijvoorbeeld Volleykid heeft 3 CUP uitwedstrijden gespeeld en daarna eruit. Klopt niet dat hij ook ermee beinvloedt wordt.Beter idee zal zijn dat een CUP wedstrijd ALTIJD door de minste geplaatse THUIS wordt gespeeld en de volle 100% krijgt. Daardoor krijg je wel nivellering.
Ik vind dat al die D1 teams eens buiten hun eigen kader moeten kijken en niet alleen aan hun eigen economie moeten denken. Denk eens niet alleen aan jezelf zei mijn moeder altijd ;) Het grappige is ook dat je heel weinig over en van D2 teams hoort, terwijl die er ook 25% op achteruit gaan.
Grappig is het niet; het is logisch want die gaan 40% op achteruit; vb AJAX PSV FEYENOORD hebben ook geklaagd over de verdeling van de winsten. Het gaat er niet om DAT er maatregelen genomen worden maar de manier waarop. De huidige maatregelen zijn TE drastisch en moet gefinetuned worden. En de meeste zeggen dat het niet eerlijk ACHTERAF weer aan te passen als het kwaad al geschied is. Nogmaals je hoort Got Rice niet klagen nu. Maar het gaat meer om de iets minder gestelden die ook gepakt worden door deze maatregel. Kijk naar Cocoa Brovaz voorheen Sharks..maar ook Ierland; Island; Andorra...
De prijzen vliegen de lucht in, er is veel teveel geld in BB aanwezig, er moet gewoon iets aan gedaan worden of BB zal binnen no time meer users verliezen dan erbij krijgen imo. Oke natuurlijk vind ik niet alle veranderingen perfect, ik vind het ook wat vreemd dat een IV team evenveel TV geld ontvangt als een D1 team. Maar ik denk wel dat veranderingen nodig zijn, vooral op economisch vlak.
Mee eens; maar vereist meer economische juiste aanpak. Nu is het te makkelijk gedacht waardoor je ook coaches benadeelt die er ECHT niets mee te maken hebben. Etc: INDIA IRAN..
Petities etc zijn allemaal leuk en aardig, daar is ook niets mis mee. Maar liever zou ik zien dat men er wat beter over nadenkt en dat er bekeken wordt wat de invloeden voor heel BB zijn ipv voor de eigen economie. Kom ten minste met een oplossing of met mooi uitgewerkte suggesties ipv alleen een soort van klaagbrief.
DBA PRO A coaches hebben redelijk hun argumenten onderbouwt lijkt me...Ysjeerbij heeft dat niet gedaan maar die heeft een excuus geloof ik...die gaat de DREAM TEAM USA bekijken..:D
yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."