Ja den såg inte särskilt rolig ut sett till betygen... du är ju favorit men inställningen spelar ju väldigt stor roll i BB, tyvärr.
Jo, håller helt med om att det påverkar för mycket. Det är en detalj som har exakt noll och intet att göra med basket, men ändå är det den "taktiskt" viktigaste biten. Synd för i övrigt ligger taktiken mycket närmare basket än vad HT någonsin varit nära fotboll.
Håller inte riktigt med. Är väldigt vanligt skulle jag säga att det bättre laget är oengagerat och bara kommer dit för att hämta sin vinnst. Sedan blir de tagna på sängen när motståndarna kommer ut taggade till tänderna. Ibland lyckas det bättre laget skärpa till sig i slutet av matcherna och göra vad som behövs men inte heller helt ovanligt att det sämre laget tar hem matchen bara på grund av inställning. Jag tycker det simulerar verkligheten i ett basketlag ganska väl.
Ja, det är väldigt vanligt att det bättre laget är oengegerat, så långt är det så klart rätt, men sen är
allt annat het fel. Oengagemang syns på att spelarna underskattar motståndarna (motsvarande HTs underskattning), jag lovar dig att det aldrig kommer att ske att en coach säger till i förväg "spela oengagerat idag, så att ni är mer engagerade nästa match". Det händer inte.
Vad som däremot kan ske är att coachen sätter in ett sämre lag på banan, eller låter bänkspelarna spela extra mycket iaf. På så sett får starters lite välbehövlig vila och mindre risk för skador och bänknötare får chans att bevisa sig, förhoppningsvis minskar dessutom risken för underskattning när reserverna får spela, även om det så klart inte alls är givet.
Om du förlorar en sådan match med några få poäng, så kommer laget knappast att tjäna någon entusiasm på den, utan tvärtom förlora, eftersom man vet att man gav bort en match. En seger däremot borde ge motsatt effekt, eftersom man lyckats vinna trots att man inte spela med bästa laget. Dvs, detta har exakt noll och intet att göra med hur inställningen fungerar i BB (och HT).