BuzzerBeater Forums

Suomi - III.16 > Kausi 21

Kausi 21

Set priority
Show messages by
From: kbasket

This Post:
00
225736.9 in reply to 225736.8
Date: 10/12/2012 4:14:28 PM
PaaPoo
SM-Koris
Overall Posts Rated:
406406
Ai ai.. Kiva olis kyllä Pariisissa ja Brysselissä päästä käymään. Etenkin tuo Bryssel jäänyt harmittamaan, kun jokunen vuosi sitten oli tarkoitus kaverin luo mennä Gentiin. Nyt jo palautunut Suomeen, joten voi olla ettei ihan heti tule tapahtumaan Belgian reissu.

Eipä tuolta meidän kohtaamiselta kovin isoja odotusarvoja ole. Toki aina lähdetään voittamaan, mutta enemmänkin voitto olisi pienellä marginaalilla tappio, ei vaan rahkeet riitä... :(

Hyvä huomio. Kenties tuo viides on kuitenkin paras tai kuudes, mut katsotaan vielä kuinka pelit etenee.

Kyllä mä kohteliaasti "annan" sun nousta ensin.. ;) Uskoisin kyllä sun pääsevän todella lähelle nousua jo tällä kaudella, etenkin jos vielä pystyt jengiä vahvistaan. Ens kaudella alan jo vähän saamaan ulkohyökkäystä kiinni, että jos et nyt nouse, niin lupaan jo tarjota vähän vastustakin... ;D

McCaben kaltaisia pelaajia saa suht halvalla, kun taitaa tuo siirtovertailu olla suhteellisen huono työkalu BB:ssa(määrittää kuitenkin aika paljon hinnan). Itsellä ainakin sellainen mutu, että esim. DR:a ja HD:a saa lähes ilman lisähintaa. Otin myös tuota blokkaamista omille isoille kavereille, mutta aika vaatimattomat vs. sun monsteri..

Perskuta! Mäkin haluan reissuun! Tai no, olinhan mä just viime viikon ja tämän viikon olin "reissussa" asuin kaupungissa, kun työ vähän vei... Lomalle voisin kyllä jäädä ja kävästä jossain päin.

From: abe1234

This Post:
00
225736.10 in reply to 225736.9
Date: 10/15/2012 10:00:21 PM
Overall Posts Rated:
2525
Pitää liittyy tänne keskusteluu mut nyt ei ehi ni kirjottelen tällä viikol myöhemmin jotai tarinaa munki joukkueen osalta!!

This Post:
00
225736.11 in reply to 225736.10
Date: 10/16/2012 5:08:36 AM
PaaPoo
SM-Koris
Overall Posts Rated:
406406
Loistavaa! Saadaan vielä aktiivinen sarja. Nyt alan toivomaan, että Nuke ei nouse, niin hyvä meininki jatkuu ens kaudellakin isommalla porukalla... ;)

From: Hegge

This Post:
00
225736.12 in reply to 225736.9
Date: 10/16/2012 5:39:10 PM
Overall Posts Rated:
3535
Brysseliä en kyllä voi tarpeeksi kehua, teki sen verran lähteettömän vaikutuksen minuun! Ehdottomasti suosittelen vielä joskus käymään. Nykyyän kun Turusta pääsee Ryanairilla ja Helsingistä Estonian airilla kohtalaisen halvalla.

Meidän ottelustamme ei kyllä muodostunut mitään henkeäsalpaavaa näytöstä. Turvallinen ja varma voitto otettiin, mikä oli tarkoituskin!

Tänään kyllä nousuhaaveet saivat huiman annoksen lisäpotkua, kun Hypo meni häviämään oman ottelun :D tämä tarkoittaa taas sitä, että kaikki avaimet ovat omissa käsissäni! =) jos kaikki loppukauden ottelut voitan, niin varma ykköstila sarjassa on varmistettu. Näin ollen myös kotietu loppuun saakka pudotuspeleissä. Omien laskelmien mukaan yhden tappion voin kärsiä, silti oletettavasti taistelen vielä voitosta! Nyt kyllä rupesi houkuttamaan siirtolistan tutkimisen! ;)

McCaben kaltaisia pelaajia kyllä saa halvalla, mutta niitä ei ole aivan kamalasti myynnissä. Vihjeenä: ensi to menee mielenkiintoinen pelaaja kaupan, katsotaan tarttuuko haaviin ;) olen täysin samaa mieltä sun kanssa tuosta siirtolista vertailu jutusta, sekä Drstä ja HDstä! Lisäksi torjuminen ei ole saanut vielä hirveän huimaa kannatusta! Kyllä tuolla minun kovapalkkaisemmallakin sentterillä torjumista löytyy, mutta ei kyllä McCaben verran!

Terveiset vaan täältä Espanjan lämmöstä. Aurinkoa on piisannut ja säät ovat olleet mahtavat. Vielät tätä iloa kestää viitisen päivää.

Äläs nyt rupea toivomaan pahaa toisille, omaan nilkkaan se vielä kopsahtaa! ;)

This Post:
00
225736.13 in reply to 225736.12
Date: 10/17/2012 6:08:28 PM
PaaPoo
SM-Koris
Overall Posts Rated:
406406
Nykyään ei tosiaan lentojen hinnat ole se kynnyskysymys, vaan enemmänkin aika.. Tai no, kyllä ne kustannuksetkin vaikuttaa. Pitänee joskus lähteä Brysseliin. Harmi, että on jo tämmönen vanha pieru, saattais nimittäin kiinnostaa interrail-reissu, vai onko niitä enää ees..? ;)

Juu, molemmat rennolla ja molemmat saivat odotusten mukaisen tuloksen.. Vähän kyllä houkutti laittaa täpö, mut tuskinpa oisin sillä voittoa saanut, mut keskustelua ois voinut syntyä... :D

Mikäli sä pystyt selkeän vahvistuksen vielä ostaan, niin haastat kyllä vieraissakin aika vahvasti kaikki tämän sarjan jengit. Siin mieles ei se sarjan voitto ihan must juttu oo.

Jeps, tarkoitus olikin mainita blokkaaminen.. Se on vielä ehkä selkeämpi, kuin DR ja HD. Senttereitä kun hakee, niin ehkä yllättävänkin vähän suurimmalla osalla blokkia ja tosiaan esim. vahvasta ja vähän korkeammistakin taidoista ei pahemmin tarvitse vielä maksaa.. Hyötysuhde lienee siis aika kohdillaan, vaikka vaikuttaisi suhteellisen vähänkin, jos melkein ilmaiseksi kuitenkin saa. Toki onhan BB kaiken kaikkiaankin käyttäjämäärältään pieni, joten tuskin tämä nyt sinänsä niin suuri ihme on, että pienellä vaivalla saa hintaan nähden hyviä pelaajia. Niin ja luonnollisesti, jos vielä malttaa mielensä ja ajoittaa osto/myyntejä, niin kyllä sillä massiakin tekee..

Kiva kuulla, että jossain paistaa aurinko.. Tai no, taisi se 5min olla eilen näkyvissä... :(

Hups, joo... Anteeksi. Ehän mä tosissani, parempihan se mullekkin, niin pääsen dominoimaan sarjaa... ;) Voi olla kyllä, että ei viel ens kaudella onnistu. Abehan on varannut nousun mun jälkeen, joten voin antaa hänelle oman jonotusnumeroni, niin ei tarvitse etuilla... ;)

Hyvää loppu reissua!

This Post:
00
225736.14 in reply to 225736.11
Date: 10/18/2012 11:42:14 PM
Overall Posts Rated:
2525
Noniin kirjotellaan sit tännekki pieni tarina mun joukkueesta.

Itestäni voin kertoo sen verran et oon vaihto-oppilaan jenkeis, eli oon teit molempii aik paljon nuorempi. Mut BB:tä oon pelannu 7kautta ja alan tuntee pelii jo jonku verran(vaik ei ehkä iha näy mun joukkuees ja sarja sijoitukses) mut sillo ku aloin pelaa ni en tehny mitää suunnitelmaa joukkueen suhtee ja sen takii ollaa vielki aik alotteluvaihees..

Joukkueest sen verran et oisko ollu viime kauden alku ku päätin myydä kaikki vanhemmat pelaajat pois ja ostin nuorempii pelaajii joit alotin kehittää ja nyt ollaa siin tilantees et siirtolista kutsuu taas ja laitetaan jotku pelaajat pois ja ostetaan vähä erilaist tilalle.

En tiiä luitteks molemmat mut ku laitoin viestii tonne forumii mun joukkueest ni päätin nyt alkaa treenaa 4 nykyistä(Kapcinskas, Senden, Lipeng ja Piliszek) ja ostan pelaajan lisää ja alan treenaa niille 1vs.1 hyökkääjille. ja sit alotin areenan laajennuksen kosk sitä tarviin et saisin lisää tuloi. Haluisin kans jonku suomalaisen treenattavan koska se on osittain tän pelin suola(myin just mun ykköstreenattavan joka oli suomalainen). Varmaa yritän saada enskauden alkuu jonku(itel ei oo draftii) mut jos siirtolistalt löytyis joku potentiaalinen.

Sellanen kysymys ois, et riittääks 5 tason valmentaja vai kannattaaks hankkii 6 tason valmentaja?

Itel ei oo viel mitää tähtäimii nousuu ku sinne on aika pitkä matka mut tavote on tietenki nousu!! Ja tän kauden sijoitus ei kiinnosta yhtää, päätähtäin on harjottelussa. En oo viel päättäny et aionks kehittää pelaajist mun tulevan rosterin vai laitanks muutaman kauden jälkeen myyntii ja sit haen uudel kokoonpanol nousuu. Mut täs vaihees se on vaa pelaajien kehitystä ja areenan laajentamista. toivottavasti tilille jäis muutama dollari pahan päivän varalle mut saapa nähä!

Ja viel mun pelaajist sen verran et selkeä ykköstreenike on täl hetkel Piliszek, mut seki alkaa olee jo aika vanha ni toivotaa et saatais ostettuu joku potentiaaline suomalainen ens kauden alkuu ni vois vääntää siit u21 pelaajan.. (Mika, jonka just myin kolkutteli u21-ovii ja oisin saanukki sen sinne mut sit u21-valkun toiveet kehitettävist taidoist ei oikee sopinu mun silloisee suunnitelmaa ni sit jäi u21 ulkopuolelle).

Täs varmaa kaikki mitä tulee täl hetkel mielee, otan enemmä ku mielellää kysymyksii vastaa jos mult jäi jotain sanomat. Ja kans jos huomaatte jotai parannettavaa mun joukkuees tai mitä mun pitäis tehä eri taval ni kritiikki otetaan kans positiivisesti vastaan :) ps. en ehtiny käydä kattoo teijän joukkueit viel(aika vähä vähis välil) mut sit ku löytyy aikaa ni käyn vähä kattelee teijä tekemisii kans!!

This Post:
00
225736.15 in reply to 225736.14
Date: 10/20/2012 5:33:08 PM
PaaPoo
SM-Koris
Overall Posts Rated:
406406
Jeps, eiköhän sulla oo kaikki hyvin hanskas, joten turha alkaa neuvoon.. Itellä on 6:n valkku ja U21:iin oon saanut pelaajan sillä ja nyt on treenis kai tuleva.. 7:n valkkua suositeltiin, mut ei takamus kestä...

Nopeesti tsekkasin sun jengin viel ja potentiaalihan sul on treenattavilla, osa jo valmiita tälle tasolle, et erittäin hyvällä mallilla. Ite oon treenannut ain yhen paikantreeniä, paitsi tietty nyt alkuun 1vs.1:stä.. Sulla on ilmeisesti tarkotus jatkaa kahen paikan treeniä? Sillon, et käsittääkseni saa pelaajia MJ-kuvioihin, mut eikait sillä niin väliä.. Jostain muistaakseni luin, et kahen paikan treeni on suhteessa nopeempaa, kuin yhen mut saatan muistaa väärinkin.. Jos en ois innostun noista U21-pelaajista, niin itekkin treenaisin kahel paikal.

Mikäs on suhde korikseen noin muuten(Nukekin voi tähän vastata)? Ite alotin muistaakseni viidennellä ja sitä on sen jälkeen tullut pelattua.. Pari kautta jäänyt väliin loukkien takia ja tän kauden aattelin taas jättää vähemmälle, lähinnä aikataulu ongelmien johdosta..Käyn treenaas ain ku ehin..

USA:n piti aikoinaan kovasti itekki lähtee, mut sekin jäi välist.. Siel on varmaan aika siistiä, kun voi seurata NBA:ta hitusen paremmin, jos siis oikeestakin koriksesta diggailee.. Ai niin ja puhumattakaan yliopistokoriksesta... Ai ai, taas mä oon vähän kateellinen.. ;)

Last edited by kbasket at 10/20/2012 5:35:19 PM

This Post:
00
225736.16 in reply to 225736.15
Date: 10/20/2012 9:59:05 PM
Overall Posts Rated:
2525
Okei pitää kattoo tota 6 tason valkkuu ku kuitenki nyt viel on sitä rahaa sen verra et sen sais hommattuu.

Joo muutama on mut suurinosa on viel iha liian heikkoja, jote tulost täl jengil ei oikee tuu. Mut parinkauden pääst mul voi olla jo iha iskukykyine jengi. Joo toi on totta, taitaa sit jäädä se U-21 toive, mut saa nyt nähä viel..

Ja oman korisuran suhtee sen verran et alotin pelaa 6-vuotiaana ja viime kaudel pääsin jo haistelee et millast on pelata miesten divarii. Ja nyt tääl isos maailmas ois tarkotus mennä collegee mut saa nyt nähä viel :) Voiks kysyy sellast et mis joukkuues pelaat/pelasit?

Joo tv:st tulee vähä enemmä yliopistokorist ku suomes ja NBA:taki taidan seuraa.. en malta oottaa et molemmat vaa alkaa, ei taida olla enää kovi kauaa siihe. Oisko about 10päivää NBA kauden alkuu ja yliopistokoris vähä sen peräs.

This Post:
00
225736.17 in reply to 225736.16
Date: 10/21/2012 6:12:10 AM
PaaPoo
SM-Koris
Overall Posts Rated:
406406
Pikasesti katoin noiden valkkujen hintoja, mutulla ei edes hirveen isoja eroja ostettaes, mut palkka taitaa ol sen n. 10k/vk enemmän.. En sitten tiedä kumpi on parempi ja treenissä suht pieni ero käsittääkseni.

Kova jengi sulla on ja kun sen viel eilen pikasesti katsoin läpi, niin tuli tunne, että halutessas pystyt kyllä ennen mua nouseen.. Mul on talous aika + - 0, joten ei kovia vahvistuksia pysty hankkiin, toki yhest treenikkeest voisin luopua ja sitä kautta vähän massiakin saamaan..

Sullahan on hyvällä mallilla ja helkutin hieno homma, et oot lähtenyt USA:n.. Itseäni harmittaa, että jäi omast mielest omat kortit lopulta katsomatta loppuun asti. Noh, ei tietenkään määräänsä enempää, mut mut... Kavereita sin on lähtenyt ja aika kovaa on alkuun ollut kyyti, mut kehityksen kannalta varmasti palvelee paljon paremmin kuin dirre pelit täällä. Toivottavasti kaikki menee suunniteltua paremmin sulla siellä!

Itel ollut semmonen politiikka, et pysyn anonyymina tämmösis, et en viitsi itsestäni liikaa paljastaa... Takahikiältä oon lähtöisin ja "uran" kannalta tärkein päätös oli, kun jätin lähtemättä urheilulukioon. Aattelin, et pystyn kehittymään itekseni/pienessä seurassa lukion ajan ja toi vaihtoon lähtökin oli mielessä. Noh, elämä vähän vei ja kehittyminen tais tyssätä. Lisäksi uudessa seurassa loukkaantuminen kauden alkuun ja sitä kautta jäi pelipaikka puolittain lunastamatta. Noh, mutta pointtina siis, että oma potentiaali jäi katsomatta loppuun ja se joskus harmittaa. Junnuissa tuli joskus muutama harjotus-MJ-peli käsittääkseni pelattua, mut varsinaiset pelit jäi pelaamatta. Semmonen oma historia lyhykäisyydessään lajin parissa ja se on jatkunut pääkaupunkiseudulla kaveriporukas höntsäilles aladivareita. Välil käynyt treenailees vähän kovempien jengien kans, mut ei sen ihmeempää.. Jos toi risa polvi kestäis sen verran, et jollain tapaa pystyis pelaileen viel 50-60-vuotiaana, niin oisin todella tyytyväinen... ;)

Välil on tullut vähän itseä rääkättyä ja katsonut noita matseja streaminä ja monta kertaa "ajautunut" YO-koriksen pariin.. Toki viime aikoina en niin kartalla oo ollut noista (yo)jengeistä, joten yleensä oon valkannut nimen perusteellla tai kattonut vaan, mis on tiukka peli.. NBA:ssa on se huono puoli, et ne mainokset on ain välil vähän liikaa, toki hyvässä matsissa ne ei haittaa, mut huonommis alan ain surffaileen..

This Post:
00
225736.18 in reply to 225736.17
Date: 10/21/2012 1:47:43 PM
Overall Posts Rated:
2525
Joo kyl taidan sen 6 tason valkun ottaa, 5 tason on vähä liia alhane ja sit 7 tason on vähä yliarvostettu..

Ja joo ja nyt löyty siirtolistalt mielenkiintone pelaaja jonka yritän saada mun riveihi, jos saan ni mun joukkueen tulevaisuus näyttää aika helkutin hyvält! mut saa nyt nähä nappaaks iso kala vai ei..

Joo mul on ollu pienest asti toive et pääsisin jenkkeihi opiskelee ja pelaa korist ja nyt se on toteutunu ni mikäs sen parempaa.

Ite en seurannu muutaku NBA harvoin suomes ja yleensä runkosarja pelit on vaa pelailuu et vast playoffeis ne alkaa pelaa tosissaa. Mut nyt varmaa alan seuraa yliopistokorist ja NBA silloin tällöin. Ja joo noitte mainosten suhtee se on ihan naurettavaa ku niit tulee kokoaja, mut se on kyl sama juttu kaikis tv ohjelmis tääl et 5min välein tulee mainoskatko et mua ärsyttää se niin suunnattomasti...

From: Hegge
This Post:
00
225736.19 in reply to 225736.18
Date: 10/22/2012 1:15:23 PM
Overall Posts Rated:
3535
Tänään palattu Suomeen. Olipahan muuten shokki kun astui lentokentän ovista ulos, siinähän meinasi tulla oikein sydänkohtaus! Oli kyllä sen verran kylmempi mihin oli tottunut! ;)
Vielä sen verran Brysselistä, että pidennetyssä viikonlopussa ehtii oikein mainiosti nähdä ja kokea kyseisen kaupungin oikein mainiosti. Interrailiä kaiketi harrastetaan vielä, mutta uskoisin sen hieman muuttuneen vuosien saatossa. Nykyään, kun noita luotijunia kulkee ristiin rastiin Länsi-Euroopassa! VR myy jonkin laista interrail lippupakettia, jos en väärin tiedä, että eikun reppu selkään ja raiteille! Sen tiedän varmasti, että Eurolines bussiyhtiö myy 15 päivän lippuja, joilla saa matkata kuinka paljon tahansa. Vaihtoehto tämäkin, halvemmaksi ainakin pitäisi tulla. Itse käyn testaamassa marraskuun puolessa välissä juuri kyseistä linjaa :D

Ehkä sitten voisi mennä itse asiaan? Aluksi, tervetuloa mukaan kirjoittelemaan tänne abe1234! Lisä seura kelpaa aina =)
Vahvistuksiin on mahdollisuudet, mutta maltilla etsitään sitä oikeaa. Jos ei tärppää, niin satsataan sitten ensi vuonna. Eli varaan itselleni ensivuoden nousutiketin! Seuraava vuosi on näköjään menossa paapoolle ja sitten kolmas abbysille. Muut, jos luette tätä, teidän on ihan turha vähään aikaan suunnitella nousua, joten keksikää jotain muuta ;)

Valmentajista itselläni on sen verran kokemusta, että että... Tällä hetkellä pelaajat treenaavat kutos tasoisen valmentajan alaisena. Sitä ennen minulla oli seiska. Eroa noilla kahdella mielestäni ei ole juuri nimeksikään, muutama poppi kaudessa. Mitä sitten tulee taas vitoseen, niin se kyllä mielestäni taas kalpenee jotenkin seiskalle, mutta kutosen kanssa ei ole kovin suurta eroa. Valmentajan taso riippuu kyllä aika lailla siitä, mitä laittaa tavoitteeksi. Jos haluat treenauttaa pelaajan U21:seen niin vähänkään heikommista lähtötaidoista melkein tarvitsee kutosen, olenko oikeassa paapoo? En tiedä millä sinä treenasit? Jos puolestaaan ei ole niin kovia tavoitteita, niin mielestäni 5 riittää oikein hyvin. Se tulee halvemmaksi ja osto hinnat pysyvät kohtalaisen matalalla palkkatasossa noin 20 000, verrattuna vaikka kutoseen tai seiskaan. Korjatkaa jos olen väärässä, näkemykset ovat omiani! Katsoppa huomasin, että olit treenaillu kutos valkulla =)

Sun joukkueen tilasta ei ole kyllä paljoa lisättävää, mitä paapoo sano. Nyt kun vielä sait hankittua vähän korinalus voimaa, niin kyllä parin kauden kolemen kauden kuluttua pitäisi olla täysi mahdollisuus nousta ylöspäin! Erityisesti kun hankkii pari täsmävahvistusta.

Suhde korikseen on ollut kaksijakoinen omalla kohdalla. Aloitin pallon pomputtamisen ekalla luokalla ja jatkoin sitä kymmenen vuotta. Tämän jälkeen innostus lopahti melkein kuin seinään, suurin syy tähän oli sen hetken valmentaja. Itseluottamus katosi ja se oli siinä. Muutaman kauden jälkeen tuosta into oli kasvanu sen verran, että palailin pelailemaan miesten alasarjoihin. Siellä jatkan vieläkin ja toivottavasti mahdollisimman pitkään! Koris tauon aikana kyllä muuta tuli harrastettua ja hyvinkin menestyksekkäästikkin... Harmi vaan kun jonkinlainen "tuntematon syy aka. loukkaantuminen" tuhosi sen polun =( samalla linjalla paapoon kanssa mennään, haluan pysytellä anonyyminä!
Abe mistä tiedät, että oot minua aika paljon nuorempi? ;)

Itseasiassa minunkin piti lähteä jenkkilään vaihtoon ja sitä kautta pelaamaan korista sinne. Jostakin kumman syystä en sitten koskaan lähtenyt... Asia jota olen katunut monesti!!! NBAtä seurailen kohtalaisen aktiivisesti! Pelejä tulee katottua vähän vähemmän, mutta tilastoja ja highlightteja tulee katottua! Yliopistokoripallo on käytännössä jäänyt kokonaan taka-alalle! Syytä en tiedä :D Onkos NBA:ssa teillä joku tietty pelaaja mitä seuraatte/kannustatte vai meettekö joukkueen perässä?

Advertisement