Alkoihan tämäkin aktivoitua :) Hyvä,hyvä.
zafman:
Mitä ilmeisimmin seurajoukkueesi pelityyli perustuu ulkohyökkäykseen. Heijastuisiko tämä myös nuorten mj toimintaan? Entä minkälainen tieto/taitotaitosi on sisähyökkäysten osalta? U21 pelaajissa ei kuitenkaan tällä hetkellä ole kovia takamiehiä. Miksi et ole myöskään pärjännyt seurajoukkueen osalta rakaisupeleissä vaikka apunasi on ollut kaksi kovaa maajoukkue takalinjan jyrää? Puolustus vai hyökkäys vai kenties tasapainoisia pelaajia taidoiltaan?
Seurajoukkueeni pelityyli ei heijastu mj-joukkueen pelityyliin. Tietotaito sisähyökkäyksistä on minusta riittävä. Olen jopa koittanut niitä omissa peleissäni sekä yl-otteluissa. Tuo takamies ongelma on minulla hyvin tiedossa ja omien kokemusten perusteella heidän kehittäminen tehokkaasti vaatisi yhden paikan treeniä. En ole pärjännyt juuri sen takia, kun minulla on liian epätasainen joukkue. Olen juurikin hävinnyt viime kausien PO-otteuissa tasaisesti pelaavalle joukueelle Lisäksi olen ollut malttamaton siirtomarkkinoilla ja siten en ole saanut kerättyä kassaan tarpeeksi rahaa ostaakseni muille paikoille riittävän hyviä pelaajia pärjätäkseni tärkeässä kohtaa. Tasapaino olisi ideaalisin, mutta veikkaan että niitä pelaajia ei ole paljon. Kuten tuolla aikaisemmin totesin rosteri tulisi olemaan suuri juuri tuon taktiikallisen vapauden vuoksi.
Yleisesti kaikille:
Miten aiotte kehittää nuorten mjn toimintaa? Nykyäänhän maajoukkueet toimivat lähinnä kahden henkilön pyörittäminä. Kommenttia peleistä olisi aina mukava lukea. Oldtimer hoiti tämän asian mallikkaasti, mutta silti parannettavaa varmasti jäi. Vaikka vastausta niihin kommentteihin peleistä ei aina tule niin ne on silti mukava aina lukea (kritiikkiä NaiCoulle). Myöskin avustajia varmasti löytyisi mj valmentajille muistakin kuin rl kavereista BBn mj toimintaan...
Nuorten pelaajien kehitys nuorten mj tasolle on nykyisin ilmeisesti hieman ongelmallista löytyisikö tähän joitain uusia parannuksia?
Laajemmalla rosterilla saisin enemmän valinnan vapautta. Pyrkisin ottamaan jo alusta pitäen pari 18 potentiaalista pelaajaa rinkiin ja sitä kautta motivoida heidän managereitaan oikean suuntaiseen treeniin. Olen kanssa pitänyt ottelukommentoinneista ja tarkoitus olisi niitä aktiivisesti koittaa tehdä, jos pesti kohdalleni osuisi. "Apuvalmentaj-a/ia" voisin hyvinkin käyttää jos innokkaita on. Kaikki kiinnittävät huomiota erilaisiin asiohin tutkiessaa joukkuetta ja sitä kautta voitaisiin kehittää parempia ideoita taktiikoista.
Ongelmallisena itsekin tuon näen ja siihen ei oikeastaan pysty vaikuttamaan kuin managerin kautta. Voi hyvinkin olla mahdollista että lupaavia helmiä saavat managerit eivät oikein tiedä mitä niiden kanssa tehdä ja siten heidän potentiaalia ei pystytä täysin hyödyntämään. Ratkaisuksi näkisin aktiivisen kanssakäymisen managerien kanssa.