Ik denk dat je hier een foutieve inschatting maakt. Namelijk dat een 400k multiskill duur verkocht zal worden. Er zijn slechts enkelen die 400k salaris voor 1 speler kunnen en willen betalen. Die 400k multiskill zal dan als nog voor 1,5-2m te kopen zijn, omdat simpelweg zo goed als niemand zo'n speler kan betalen, waardoor de vraag laag is, waardoor de prijs laag is.
Het probleem van deze discussie, evenals het probleem van zo goed als elke global thread op het economisch gebied is het gebrek aan data. Men trekt conclusie op slechte en onvolledige data. Als je conclusies trekt op zulk soort data is de kans niet zo groot dat het een juiste conclusie is. Misschien klinkt het een beetje onfair, maar het is toch echt de werkelijkheid, de enige die alle data bezitten zijn wij zelf. De grootte van die data is bijna ontelbaar veel groter dan de data van een gemiddeld manager. Er worden (imo) wederom verkeerde conclusies getrokken en argumenten gevoerd die veel te oppervlakkig zijn (zowel van mij als van jullie). We kunnen nu eenmaal niet into depth gaan omdat wij die data niet willen (en kunnen) prijsgeven om verschillende redenen. Hierdoor worden er slechte conclusies getrokken uit slechte data. Het wordt daarom ook lastig om vaak je argument te ontkrachten met data (aangezien we die data niet willen prijsgeven). Op het moment dat je een foutieve waarheid niet kan bewijzen met een juiste waarheid, is de discussie eindeloos en kan je louter zeggen "geloof maar wat wij, de gegevenshebbenden, zeggen". Als dat geloof er niet is, is er een oneindige loop.
Ik weet niet precies hoe het zit met de groei van dit spel, maar volgens mij valt de groei mee, ... Ergens gaat het dus fout.
Daarbij is dat een beetje een foutief moment om te zeggen, aangezien BB binnen amper 2 weken zeker 20k managers is gegroeid, bijna 50%. Terwijl een normale online game gemiddeld 5 a 6% groei aankan. De GMs hebben zich geweldig moeten inzetten om die onwerkelijke groei aan te kunnen. Dit toont direct aan dat de groei voornamelijk wordt beinvloed door het marketingbudget. We kiezen ervoor om even meer in bepaalde plaatsen te investeren en we zien een direct groei. De game is goed genoeg om groei te genereren. Dat wil niet zeggen dat er niet verbeterd moet worden, integendeel. Maar een invalide argument voor je stelling lijkt me dit wel. We zien over 5 a 6 weken wat er overblijft (~20% van het # signups zal gemiddeld zijn), maar toch.
Last edited by BB-Patrick at 3/11/2011 10:09:09 PM